Turdaleaks
Tools
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Thumbnail image

După ce și-a bătut joc de proprii clienți, STP Turda anunță că le dă o zi în plus la abonamente. Deciziile care s-au luat de către conducerea SPT Turda săptămâna trecută, când transportul public de persoane a fost suspendat, contrar oricăror legi aflate în vigoare, sunt exact acelea care îl scârbesc pe cetățean. Unii dintre noi, însă, nu sunt în stare să discearnă între un directoraș depășit de situație și o conducere a orașului, lovită prin oprirea autobuzelor în cel mai pur stil sovietic de campanie electorală.

Așa cum mi-am obișnuit cititorii, caut să clarific pentru ei ce s-a întâmplat și cine este vinovat, pentru că nu este bine să o lăsăm în ”coadă de pește”. Deci, după semnarea contractului cu municipalitatea turdeană STP au așteptat un an pentru a solicita Consiliului local să aprobe o majorare de tarif fără precedent în orașul nostru. Astfel costul uni bilet ajungea să fie mult, mult, peste cel din orașe reședință de județ cum este Cluj-Napoca, Iași, Satu Mare sau Pitești.

Prin adoptarea noilor tarife, transportul urban de călători din Turda a ajuns să fie scump decât în Cluj-Napoca, unde un bilet costă 1,75 lei. La Brașov, Sibiu, sau Craiova, preţul biletelor este de 1,5 sau 1,75 lei, pentru o călătorie, iar abonamentele sunt în aproape toată țara mai ieftine decât la Turda. Inclusiv la firma mamă, STP Alba, abonamentul lunar este inferior celui de la Turda. Dar, mă rog, așa este când îți găsești fraierul.

Ei bine, la solicitarea STP de a aduce tarifele la alt nivel, administrația locală a fost mai mult decât înțelegătoare și dispusă să ajute un operator care trebuie să-și dezvolte afacerea. Cel care s-a opus atunci a fost Doru Anca, decanul de vârstă al Consiliului local. Acesta anunțase că va contesta hotărârea Consiliului local de aprobare a creșterii tarifelor la biletele de pe autobuzele STP. Dar, cum se întâmplă adesea în România, a fost ajuns, probabil, cu târgul, de cei de la STP, pentru că peremistul nu a mai spus nimic despre acest subiect, de aproape un an de zile. Iată poziția acestuia, inserată aici ca recompensă pentru că, atunci, a încercat să pună stavilă lăcomiei SPT, care, cu acordul Consiliului local, băga mâna adânc în buzunarul turdenilor care merg cu autobuzul. Spicuire din procesul verbal al ședinței Consiliului local din 2 mai 2011:

« Sunt de acord cu dvs dar perioada de referinta cu care vine in fata noastra STP nu este concludenta. Ultima majorare de tarif a fost aprobata prin HCL 125/2008, iar perioada de referinta este iulie 2008- martie 2011, dar nu da cu contractul de concesiune.

Se poate indexa tariful din 02.04.2010 – 02.04.2011, indicele de inflatie nu trebuie sa faca referire la perioada 2008-2011, ci doar la perioada 02.04.2010-02.05.2011.

Solicit sa mi-i se puna la dispozitie inflatia doar pe un an de zile , pentru ca pe anul acesta inflatia este de 3,6. Atunci  nu am certitudine ca inflatia este de 5,5 din aprilie 2010 in aprilie 2011.

E lipsa indicele de inflatie  pe aceasta perioada. Mergand pe clementa de la mine, dar tot nu voi lasa , calculand imi da 1,75 lei, exact cum a calculat si administratia mun. Cluj Napoca 1,75 lei/ o calatorie.

Redeventa anuala platita de concesionar este de 200.000 lei. Acum dupa un an trebuie analizat contractul si sa impunem dupa punctul 4.3, concesionarului sa majoram rata de redeventa , dar n-am facut-o.

L-am lasat sa vina cu majorare de tarif , fara ca el sa-si indeplineasca sarcinile contractului de concesiune . Ori daca exista contractul incheiat intre Consiliul local si STP de ce nu se indeplineste ? Vad ca am dat dovada de intelegere la tariful la abonament asupra situatiei materiale a celor care circula , au masinile dotate, dar nu sunt de acord cu calculul pentru o calatorie si doresc sa se aplice exact formula din care trebuie sa reiasa indicele de inflatie pe perioada pe care o analizam, propun 1,75 lei/ o calatorie. »

Acum, STP Turda a mulțumit aleșilor locali pentru tot sprijinul dat, dându-le o lovitură de imagine prin stoparea circulației timp de câteva ore, exact atunci când copii merg la școală iar bătrânii la piață. Cu ce au greșit cei care și-au făcut abonamente fără nicio reducere, sau cei care își cumpără bilet, zi de zi? Dintr-o dată, s-au trezit trădați de STP, încurcați în programul lor, doar ca urmare a deciziei unilaterale a conducerii STP Turda.

Domnilor de la transportul public, stoparea transportului în comun nu se face de pe o zi pe alta, cum ați făcut dumneavoastră. Se anunță cu luni întregi înainte. Dar, în România, totul este permis celor care trăiesc pe spinarea poporului. Deși ați declarat că doriți să faceți un transport modern, de calitate, țin să vă anunț că ați reușit, printr-o singură decizie prostească, să năruiți ce ați construit de când sunteți la Turda.

Iar acum, le dați, cu generozitate, o prelungire de o zi la abonamente. Ce suflet bun aveți…

Pe de altă parte, banii pentru subvenții și gratuități îi primiți conform unui grafic de plată existent în Primăria Turda, care este și el în funcție de încasările de la bugetul local. Dacă se întârzie, există penalități, dacă lucrurile scapă de sub control, există instanță de judecată. Însă STP Turda a preferat să păteze imaginea administrației publice și să-i facă, totodată, pe clienții lor turdeni să sufere.