Turda
Tools
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

În ciuda faptului că Bazinul de Înot nu se autofinanțează, ba înregistrează pierderi importante lună de lună, șefa de acolo este implicată într-un scandal părinții câtorva copii, pe care nu a vrut să-i lase să intre la ora de înot. Acestor părinți, nemulțumiți de atitudinea Carletei Gnadt, șefa Bazinului de Înot, li s-a interzis să intre cu copiii la ora de înot chiar dacă aveau abonament plătit,bazin-didactic acestora punându-li se condiția să îşi cumpere bilet, pentru a intra în bazin alături de copii. Carleta Gnadt a invocat, conform spuselor părinților nedreptățiți, prevederile regulamentului de organizare și funcționare a bazinului.

Se pare că în spatele acestor dispute se află încercarea conducerii bazinului de înot de a interzice accesul în bazin unor copii legitimați la un club privat de înot, al cărui antrenor este din Câmpia Turzii, dar care, până acum își desfășurau orele de antrenament la Bazinul de Înot de la Turda.

Carleta Gnandt susţine că respectă regulamentul de organizare și funcționare al bazinului de înot, care stipulează că este interzis accesul copiilor sub 14 ani, fără însoțitor sau nesupravegheaţi de un adult, cu toate că, așa cum susțin și părinții copiilor, Bazinul de Înot are angajat un salvabazin.

”Doamna Carleta Gnadt nu vrea să ne mai lase copii înăuntru, fără însoțitor, dar în regulament scrie că însoțitorul trebuie să stea sus la lojă, deci nu este neapărat să stea în bazin. Am rugat-o să vină să ne aducă regulamentul, că a mai spus că este o hotărâre de consiliu și mai știu eu ce, însă ne-a închis telefonul în nas. M-am trezit vorbind singur, ca papagalul, la telefon. Pur și simplu nu ne mai lasă să intrăm în bazin din cauza unor orgolii. Aș vrea și eu să ne arate o hârtie scrisă, negru pe alb, cu ștampila directorului Salinei Turda, cu hotărârea de consiliu și așa mai departe”, ni s-a plâns unul dintre părinții copiilor cărora nu li s-a permis accesul.

”Vor să ne jecmănească, să ne facă să mai plătim și noi 10 lei, să intrăm în bazin. De ce? Avem abonamentul plătit, copilul meu face înot de performanță de un an de zile, are performanțe, rezultate, medalii, bazinul are salvamar plătit, eu am dreptul să stau la lojă să-mi supraveghez copilul de acolo. De ce îmi interzice copilului să intre în bazin? Pur și simplu îi distruge viitorul copilului meu, care a ales să facă înot de performanță”.

Directorul general al SC Turda Salina Durgău SA, Vasile Tot, i-a solicitat  Carletei Gnadt o notă explicativă în urma nemulțumirilor clienților respective, însă şefa de la Bazinul de Înot a refuzat să o facă. Ba mai mult, ca urmare a plângerilor scrise făcute de părinții care se consider nedreptățiți, coroborate cu refuzul angajatei de la Bazinul de Înot de a da explicații scrise cu privire la comportamentul său, directorul Tot a luat o decizie pe care a dorit să o comunice acesteia personal, însă doamna care are, probabil, o personalitate prea mare pentru o funcție atât de mică, a refuzat să semneze de luare la cunoștință, așa că directorul nu a avut altă soluție decât să-i comunice decizia sa, subalternei, prin poștă. Lucruri anormale, care ne fac să dăm crezare oamenilor, cum că șefa bazinului își depășește atribuțiile. Aceiași oameni au depus plângere la Poliția Municipiului Turda, organele de cercetare solicitând șefului acesteia, directorului Vasile Tot, o informare asupra comportamentului acesteia în relația cu oamenii care, de bună credință, au achitat câte un abonament dar nu au fost lăsați să beneficieze de serviciile cumpărate.

Mai sunt mai puțin de două săptămâni până când Bazinul de Înot va fi închis pentru o lună, timp mai mult decât suficient ca problema oamenilor să fie rezolvată în condiții de avantaj reciproc de către conducerea societății care administrează acest obiectiv. Directorul Tot ne-a declarat că responsabila Bazinului de Înot a întocmit o programare ilustrând ocuparea culoarelor din apă pe ore și zile, susținând că acestea sunt închiriate aproape în totalitate. Vom controla și noi dacă acest lucru este adevărat și, mai ales, dacă problema oamenilor tratai anormal de către cei de la bazin s-a rezolvat, astfel încât, de la redeschiderea programată în debutul lunii septembrie să nu mai existe astfel de probleme. Cu atât mai mult cu cât, ultimele date financiar-contabile furnizate de conducerea societății Turda Salina Durgău relevă faptul că, aproape de utilizarea la capacitate maximă, Bazinul de Înot înregistrează pierderi, constituindu-se într-o ”piatră de moară” legată de ”piciorul” societății.