Turda
Tools
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Logo-MacromexÎn primăvara anului 2013, Macromex a demarat la Câmpia Turzii construcția unuia dintre cele mai complexe proiecte logistice din România.

Centrul de distribuție, denumit Edenia Distribution Center, după cel mai important brand de produse congelate deținut de Macromex, urmează să intre în funcțiune în luna aprilie a acestui an, după finalizarea perioadei de probe.

Există două elemente principale care fac ca acest centru de distribuție să fie un proiect unic în România: designul inovativ, prin construcția complexului, care include cel mai înalt depozit de frig de tipul High-Bay din Europa, și eficiența ridicată, datorată tehnologiilor ultra-moderne din interior.

Locația centrului de distribuție este una strategic aleasă: Câmpia Turzii, un nod important cu conexiuni directe atât către zona de nord-vest a României, cât și către marile orașe din nord-vestul Europei. Această poziționare permite livrarea produselor în cele mai importante piețe din Europa în aproximativ 24 de ore.

Întreaga construcție ocupă o suprafață de 6.900 mp, are o capacitate de stocare de 17.000 paleţi și este formată din mai multe zone cheie: depozitul High-Bay, zona de depozitare pentru paleţi,  zona de picking, zona de triere și expediție paleţi. În toate aceste spații se operează la o temperatură constantă de -25 OC, asigurându-se astfel păstrarea lanțului de frig pe întreg fluxul operațional.

Depozitul High-Bay, una dintre cele mai importante zone ale complexului logistic, are o înălțime de 42 m și 16 nivele de depozitare, cu o capacitate de stocare de 15.600 de paleţi. Este unicul depozit High-Bay cu temperatură controlată din România și este complet automatizat. Trei macarale automate, speciale, adaptate la condițiile de temperatură, echipate cu camere cu vedere de noapte, deservesc non-stop locațiile depozitului. Ele sunt de 5 ori mai eficiente decât stivuitoarele clasice.

În proiectarea acestei construcții s-a avut în vedere, pe lângă eficientizarea proceselor logistice, și reducerea consumului și minimizarea impactului asupra mediului. Astfel, o parte din energia necesară operării întregului depozit provine de la panourile solare aflate în imediata vecinătate a complexului. De asemenea, având în vedere importanța păstrării temperaturii scăzute din interior, s-au folosit soluții de izolare de înaltă calitate.

Proiectul a avut la bază conceptul unui expert logistic internațional, iar partenerul principal pe partea de construcție a fost ACI Cluj. Complexul are o structură modulară, special concepută pentru a acomoda extinderi ulterioare.

Investiția totală, care s-a ridicat la suma de 17 milioane de euro, a fost susținută din resurse proprii însoțite de o finanțare acordată de către BCR. Este o investiție binevenită atât pe plan economic, cât și pe plan social, Câmpia Turzii fiind o regiune cu un potențial extrem de mare în ceea ce privește forța de muncă calificată. Peste 500 de oameni au fost implicați în procesul de construcție al complexului logistic din Câmpia Turzii și au fost create mai mult de 100 de locuri de muncă directe și indirecte.

Edenia Distribution Center are ca scop principal stocarea și distribuirea în zona de nord-vest a produselor din portofoliul Macromex, inclusiv cele produse la fabrica de pâine congelată La Lorraine, aflată în același parc industrial.

Finalizarea proiectului Edenia Distribution Center creează, de asemenea, condițiile pentru consolidarea unui pol logistic în zona de nord-vest a României - județul Cluj, care va avea ca rezultat intensificarea activităților de producție și a celor comerciale din zonă, permițând firmelor din industria alimentară, retail și transport să-și îmbunătățească afacerile într-un mod sustenabil.

 

O selecție de poze cu etapele construcției complexului logistic Edenia Distribution Center poate fi vizualizată la adresa: http://goo.gl/ZTI80I

 

Macromex este unul dintre cei mai mari jucători din industria de food din România, care activează de 20 de ani pe segmentul produselor cu temperatură controlată. Compania are în portofoliu o serie de branduri proprii care s-au remarcat prin inovație și care au devenit rapid extrem de relevante pe segmentul lor: Edenia - brandul multi-categorie de produse congelate de o calitate superioară, lider pe segmentul premium, La Strada - brandul care a adus moda în industria înghețatei, devenind prima înghețată prêt-à-porter din lume, Corso - înghețata cool a noii generații. Gama de produse este întregită și de alte branduri proprii Macromex - Gruia, Azuris, Casa Gruia, dar și de brandurile partenere - La Lorraine, Dr. Oetker, President, Akadia, Philadelphia, Farm Frites, Mars.

 

 

Contact:

Ana Ocnaru - Communication Manager

Email: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Tel: 40-21-206.69.09