Turda
Tools
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

spa_turda_4Comisia de recepție a lucrărilor efectuate la Complexul Balnear Potaissa își va relua lucrările marți, 28 ianuarie 2014, de la ora 10, într-o formulă ușor modificată, față de ultima ședință a ei. Modificată, cum ar spune Caragiale,” pe ici pe colo și anume în punctele… esențiale”, pentru că la șefia ei nu îl mai găsim pe Sorin Săveanu (cel care a avut cel mai mult de obiectat și care a întârziat preluarea Complexului Balnear Potaissa de la constructor și, implicit, darea sa în folosință) și nici pe Ovidiu Micu și Constantin Costea.

Consiliul de Administrație al SC Turda Salina Durgău SA, condus de președintele Cristian Matei, a luat decizia modificării componenței Comisiei de Recepție și anunțarea întrunirii acesteia pentru marți dimineața cu scopul declarat de efectuare a recepției lucrărilor de la Complexul Balnear Potaissa. Înaintea ședinței Consiliului de Administrație de miercuri, 22 ianuarie, a avut loc ședința Adunării Generale a Acționarilor de la SC Turda Salina Durgău SA în cadrul căreia s-a stipulat încheierea contractului de mandat cu al cincilea membru al Consiliului de Administrație, Călin Felezeu, care la întrunirea anterioară lipsise din motive obiective, astfel că ședința din 22 ianuarie a CA s-a desfășurat cu prezența tuturor membrilor. Apoi, Consiliul de Administrație a discutat și aprobat semnarea contractului de mandat al directorului general, Vasile Simion Tot, cu patru voturi ”pentru” și o abținere, în persoana celui desemnat să conducă din punct de vedere executiv societatea care administrează cel mai important obiectiv turistic al orașului.

Președintele Consiliului de Administrație, Cristian Matei,  ne-a furnizat informațiile referitoare la desfășurarea ședinței și la măsurile și deciziile aprobate miercuri. Conform acestuia, în cadrul acelei ședințe, directorul general al SC Turda Salina Durgău SA, Vasile Simion Tot, a propus o altă organigramă pentru societate, mai orizontală, mai funcțională, din punctul său de vedere iar ceilalți membri ai Consiliului de Administrație și-au însușit punctul său de vedere aprobând modificările propuse. Printre altele, considerându-se că obiectul de activitate al societății este acela de administrare al obiectivului turistic, s-a decis transformarea Direcției Tehnice în Serviciul Tehnic, această latură nefiind atât de importantă pentru a justifica existența unei ”direcții”.

Cristian Matei ne-a mai dezvăluit că actuala conducere a SC Turda Salina Durgău SA a efectuat mai multe vizite și întâlniri de informare asupra stadiului faptic al lucrărilor de la Centrul Spa și respectiv Hotelul Potaissa. Au existat, conform lui Matei, verificări și discuții între specialiști interni și externi ai SC Turda Salina Durgău SA cu antreprenorul iar directorul societății, Vasile Simion Tot s-a edificat asupra lucrărilor de la viitorul Centru Spa. În urma unei întâlniri cu Gheorghe Magda, patronul firmei care a executat proiectul

Complexului Balnear Potaissa, s-a luat la cunoștință asupra faptului că firma respectivă a efectuat

remedierile solicitate de Comisia de Recepție în luna decembrie 2013, dintre care cea mai importantă și care a dus, după câte se pare, la amânarea cu peste două luni a dării în exploatare a obiectivului: umiditatea de 95 % înregistrată în camera tehnică de la subsolul căzilor jacuzzi, conform celor susținute de fostul președinte al comisiei, Sorin Săveanu. Matei susține că acolo s-a instalat un aparat de dezumidificare a aerului care a dus la rezolvarea problemei inițiale.

”Dacă marți va avea loc recepția obiectivului, sperăm ca în două-trei săptămâni, maxim treizeci de zile, să dăm în folosință Complexul Balnear Potaissa”, este optimist președintele CA de la SC Turda Salina Durgău SA, Cristian Matei. Tot el este cel care ne citește, din procesul verbal al ședinței CA de miercuri, 22 ianuarie 2014, componența COmisiei de Recepție care se va întruni marți, de la ora 10 la Complexul Balnear Potaissa: Dorin Apahidean, președinte, (acesta fiind anul trecut consilier al directorului general pe probleme legate de Centrul Spa), ing. Ginel Călugăr, şeful Serviciu Urbanism şi Amenajarea Teritoriului din Primăria Turda, Ovidiu Zanc, reprezentant mandatat al Inspectoratului pentru Situații de Urgență Cluj, prof. dr. ing. Andrei Moga, specialist extern în construcții, ing. Corneliu Asafti, specialist extern instalații utilizare și tratare apa, mandatat de Compania de Apă Arieș, Sabău Sorin, membru Consiliul de Administrație al SC Turda Salina Durgău SA, Sergiu Năstase, angajat SC Turda Salina Durgău SA, Costișor Nicolae, inginer constructor, Romulus Zamblău, arhitect Ovidiu Mera, SC Turda Salina Durgău SA. Secretarul comisiei a rămas Simona Anca. Invitați la lucrările comisiei de recepție vor fi arhitectul șef Iosif Dumitru, ing. Paul Baciu (diriginți de șantier) și Ioan Berchișan, reprezentant al Inspectoratului de Stat în Construcții.

La amânarea recepției lucrărilor cu 15 zile, decisă în 9 decembrie 2013, care iată că s-au dovedit a fi nu mai puțin de 50(!), inginerul Ginel Călugăr, reprezentantul Primăriei municipiul Turda avertiza, iar aceste afirmații s-au dovedit corecte și rămân valabile și în continuare: ”Amânarea cu 15 zile nu va face decât să prelungească inutil data la care obiectivul poate fi pus la dispoziția publicului. Vă reamintesc că semnarea și încheierea PV de recepție nu înseamnă că a doua zi publicul poate utiliza serviciile oferite. Acest proces verbal de recepție va sta la baza emiterii de către Primăria Turda a Autorizației de Luare în Folosință a obiectivului, act ce va sta la baza obținerii autorizațiilor de funcționare (sanitar, sanitar-veterinar, PSI etc.) legal necesare pentru a desfășura activitatea cu public. Obținerea acestor autorizații este de durată posibil 15-20 de zile, iar n această perioadă, având procesul verbal de recepție admis se puteau face demersurile legale de obținere a autorizațiilor necesare concomitent cu execuția lucrărilor de remediere. Se crea astfel premisa favorabilă de atingere a scopului propus de către președintele comisiei, deschiderea până la data de 31 decembrie 2013, a obiectivului", se arată în motivarea șefului SUAT.