17
Lun, Dec
47 New Articles

Turda
Typography

Sondaj de opinie: Românii consideră că schimbările climatice sunt în top 3 cele mai mari provocări pentru societate

  • Încălzirea globală este considerată ca fiind cea mai mare provocare socială de către unul din patru cetăţeni români
  • Românii sunt dispuşi să îşi schimbe comportamentul şi să plătească mai mult pentru produse fabricate în mod sustenabil
  • ON: Preţul CO2 ar putea fi o premisă clară pentru ca industria să reducă emisiile de CO2


Conform unui sondaj recent realizat de către institutul de cercetare puls în numele E.ON, în mai multe ţări europene între care România, unu din patru români (26,8%) consideră că schimbările climatice reprezintă în prezent cea mai mare provocare pentru societate. Cetăţenii români sunt mai îngrijoraţi atunci când vine vorba despre poluarea mediului (29%) şi mai ales de sărăcie (30,1%), dar mai puţin de război -  care în prezent îi îngrijorează numai pe 14,1% dintre români.

Mai mult decât atât, 76,7% din cetăţenii români sunt gata să îşi schimbe comportamentul în ceea ce priveşte transportul, mediul de locuit, mâncarea sau cumpărăturile, iar unii deja au şi făcut-o. Totodată, 44,3% din populaţia României declară că este gata să plătească cu până la 5% mai mult pentru produse nepoluante pe când o altă treime (34,5%) ar plăti cu până la 10% mai mult pentru produse sustenabile.

 

83% dintre români sunt de părere că România nu depune suficiente eforturi pentru reducerea gazelor cu efect de seră iar jumătate susţin că fiecare dintre noi trebuie să ia măsuri pentru reducerea acestora, în timp ce  25,8% consideră că rolul cel mai important îl are statul iar 23,9% industria.

 

Pentru a combate emisiile de gaze cu efect de seră, 88,6% dintre români cred că ar trebui în primul rând să fie susţinute sursele de energie alternative, prietenoase cu mediul.

 

“Sondajul nostru de opinie indică faptul că populaţia e pregătită să contribuie la reducerea dăunătoarelor gaze de seră. E.ON s-a exprimat de ceva vreme în favoarea creşterii preţului CO2, pentru a stimula promovarea şi implementarea unor forme alternative de energie, prietenoase cu mediul. În plus, soluţiile noastre energetice sprijină companiile, oraşele şi consumatorii finali în eforturile lor de a reduce sustenabil emisiile de CO2”, declară Johannes Teyssen, Director General Executiv al E.ON SE.

 

Despre E.ON România

Grupul german E.ON a intrat în România în anul 2005, când a preluat fostele societăţi de stat din domeniul gazelor naturale şi energiei electrice. Companiile din structura grupului operează o reţea de distribuţie a gazelor naturale în lungime de peste 22.000 km, respectiv o reţea de distribuţie a energiei electrice de peste 81.000 km şi deservesc circa 3,1 milioane de clienţi din 20 de judeţe situate în jumătatea de Nord a ţării. De la intrarea pe piaţa locală, E.ON a investit circa 1,5 miliarde de euro în principal pentru modernizarea reţelelor de gaze şi electricitate şi a virat către stat impozite şi taxe  de 1,9 miliarde de euro.

Add comment

Regulile de baza pentru a face comentarii pe site
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.


Security code
Refresh