Administrație
Tools
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Thumbnail image

Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă, instituţie de învăţământ special care funcţionează sub autoritatea Consiliului Judeţean Cluj invită reprezentanţii mass-media să participe mâine, joi, 15 martie 2012, cu începere de la ora 13.00, la sediul instituţiei din str. George Coşbuc, nr. 1, la evenimentul prilejuit de inaugurarea unei noi terapii în domeniul tratării persoanelor cu dezabilități – OptiMusic.

OptiMusic este un sistem unic audio-vizual, care utilizează interacţiunea cu fascicule de lumină şi culoare. Este foarte flexibil şi poate fi adaptat la nevoile specifice ale persoanelor cu dizabilităţi. Are rolul unui instrument muzical, dar şi un instrument de comunicare puternic şi un ajutor nepreţuit în terapie. Acesta poate fi calmant şi stimulator, distractiv şi educativ, provocator şi creativ. OptiMusic permite oamenilor să facă alegeri legate de sunetele pe care le aud în mediul înconjurător. Se deschide o întreagă lume de explorare senzorială, cu adevărat eliberatoare pentru fiecare vârstă şi capacitate. Este nevoie doar de o mişcare minimă pentru a activa o varietate de sunete şi imagini în vederea creării şi explorării unui puternic mediu multi-senzorial. Razele colorate de lumină puternică funcţionează ca puncte de referinţă vizuală care atrag instantaneu utilizatorul şi îl determină să-şi orienteze o parte a corpului lor în raza de acţiune pentru a produce un eveniment auditiv în timp real şi instantaneu şi obţinând pe loc o recompensă vizuală. Utilizatorii sunt motivaţi de acest simţ al controlului şi încurajaţi să-şi influenţeze propriul mediu.

OptiMusic s-a dovedit a fi un instrument important în terapie, beneficiile cheie ale acestuia fiind următoarele: o mai bună înţelegere a relaţiei cauză-efect, stimularea şi dezvoltarea competenţelor motorii, în special coordonarea ochi-mână, o mai bună comunicare şi interacţiune - încurajează utilizatorii să asculte şi să răspundă, construirea încrederii şi dezvoltarea unei imagini de sine mai pozitivă, înlesnirea capacitaţii de a face alegeri şi de a-şi demonstra preferinţele, încurajează mişcarea, creşterea sensibilizării opiniei publice, îmbunătăţirea memoriei vizuale şi auditive, îmbunătăţirea abilităţilor de relaxare şi reducerea cazurilor de comportament provocator.

Considerăm că acest sistem va contribui la eficientizarea şi optimizarea activităţilor specifice desfăşurate în cadrul Centrului Şcolar pentru Educaţie Incluzivă, astfel, serviciile educaţionale oferite ridicându-se la standarde de calitate superioare.