Administrație
Tools
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Thumbnail image

Podul de peste râul Arieș, care face legătura între drumul național DN 75, dintre Turda și Câmpeni, și drumul DJ 107 M, Luna de Sus-Buru-limită cu județul Alba, se află într-o stare deplorabilă. Dacă treci cu autoturismul peste el trebuie să o faci în viteza întâi, pentru că altfel  există riscul să-ți rupi mașina. Gropile de pe pod sunt atât de mari încât ai impresia că au apărut în urma unor bombardamente deși, din câte cunoaștem, ultimele astfel de manifestări belicoase s-au produs în zonă în 1944-1945.

Nici drumul, mai departe, către comuna Remetea sau Colțești roi spre Aiud, nu se află într-o stare acceptabilă. Pe o porțiune de câțiva zeci de metri autoturismele sunt obligate să facă slalom printre cratere de diferite dimensiuni.

Pentru reabilitarea acestei porțiuni de drum există un program aprobat și finanțat de Consiliul Județean Cluj, însă lucrările au stagnat în ultima perioadă, după scandalurile în care au fost implicați Radu Bica și Sorin Apostu, vicepreședintele CJ Cluj și respectiv primarul municipiului Cluj Napoca.

matei470x150

Acest drum județean face parte din cei 423 de kilometri de drumuri judeţene, care au fost cuprinși în prima etapă a proiectului Consiliului Judeţean. Licitația pentru aceste lucrări a fost câștigată de un grup de firme al cărui lider este firma Kiat. Acestea au câştigat licitaţia cu suma de 281 de milioane de lei şi, cum nu au apărut contestaţii, la câteva zile au semnat şi contractual cu Consiliul Județean Cluj.
La finalul lunii septembrie au demarat oficial lucrările de modernizare a drumurilor judeţene cuprinse în programul de420 de kilometric, în cadrul contractului câştigat de Kiat Group, Tehnic Asist şi Damar Consult. Exact atunci au început lucrările și pe DJ 107M Luna de Sus – Băişoara – Buru – limita cu judeţul Alba, un traseu în lungime de 42 km.
Cei care circulă pe acest drum știu că, în urmă cu câțiva ani, era într-o stare acceptabilă, asfaltat pe întreaga sa lungime. Odată cu începerea lucrărilor la autostradă, camioanele grele pline cu piatră și pământ care furnizau materialele necesare construirii acesteia l-au adus într-o stare comparabilă cu peisajul selenar.

Thumbnail imagePorțiunea de cinci kilometri, de la podul din Buru spre Colțești, până la limita cu județul Alba aflată undeva în zona Mănăstirii de la Remetea, nici măcar nu a fost începută. Aceasta spre rușinea clujenilor pentru că pe acolo trec anual sute de mii de turiști, majoritatea unguri, iar porțiunea din județul Alba este asfaltată la înalte standarde, pe când porțiunea din județul Cluj se află într-o stare deplorabilă.
Reabilitarea şi modernizarea sectorului de drum pe o distanţă de aproximativ 25 de kilometri din judeţul Alba a durat doi ani. Drumul care face legătura între DN 1 și DN 75 a fost inaugurat la 21 iulie 2011. Pe același traseu Aiud-Buru s-au reparat 6 poduri și 82 de podețe.

Ar trebui ca responsabilii de la drumurile județene dar și de la Consiliul județean Cluj să se sesizeze și să ia măsuri nu să adopte politica struțului.