Opinie
Tools
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

 

Deși este o metodă păguboasă pe termen lung, țeapa de tip "Dan Diaconescu", pare o metodă reușită, pe termen scurt, de publicitate politică. În România, țara tuturor tipurilor de furt, plaiul mioritic unde locuitorii au luat, rând pe rând, "plasă" cu FSN, PDSR, PSD, au fost înșelați până și de țărăniști și PD-L, țeapa de culoare mov a realizatorului TV devenit om de afaceri parcă peste noapte, nu mai surprinde pe nimeni.

Magister Dan Diaconescu este primul care s-a "prins că nivelul prostimii a ajuns pe culmi nebănuite de alții, grație tuturor guvernărilor de până acum, fără nici o excepție. Profesionist media, Dănuț și-a calculat foarte bine câștigul și pierderea, pentru că a avut din amândouă, în războiul pentru Oltchim unde, poate nu ați realizat, nu el și nu Ponta ori Vulpescu au jucat rolul principal ci... presa. Iar Dan Diaconescu exact pe acest lucru a mizat.Thumbnail image

Că nu avea banii necesari pentru cumpărarea Oltchim, a devenit curând clar pentru toată lumea. Este evident că, dacă ai o anumită sumă de bani poți dovedi imediat, în sistemul bancar actual, ajuns la o globalizare fără precedent, că deții respectivii bani. Însă Dănuț al nostru, cel din Caracal, avea nevoie de timp. Timp pe care să-l folosească pentru a convinge pe vreun investitor important de oriunde din lume să "sară" cu pa'zeci și de milioane de euro pentru a cumpăra Oltchim, o companie viabilă care poate deveni extrem de profitabilă. Ciocoii străini veneau cu banii, îi dădeau și lui DD niște procente, poate chiar un comision sub formă de "drept de șmecher", iar șeful PP DD-ului ar fi fost beneficiarul unui forcing de imagine absolut necesar pentru alegerile ce bat la ușă.
Un mic review absolut necesar pentru ilustrarea metodelor "inovative" ale PP DD de acces la "sufletul" alegătorilor ne arată că, după licitația desfășurată în mod furtunos – ca o ceartă de țigani care distrage atenția de la furtul care se produce la câțiva pași mai încolo - contractul de privatizare a Oltchim nu a fost încheiat întrucât Dan Diaconescu, adjudecatarul pachetului majoritar de acţiuni deţinut de stat la combinatul chimic, nu a adus dovezi că deţine suma de 45 milioane euro pe care s-a angajat să o plătească pentru titluri.
Ca urmare și absolut normal, OPSPI a sesizat, miercuri, 3 octombrie, Parchetul instanţei supreme în privinţa săvârşirii de către Dan Diaconescu a infracţiunii de înşelăciune în formă continuată prin inducerea în eroare a statului român şi a opiniei publice în ce priveşte deţinerea sumei de circa 200 milioane de lei necesară pentru cumpărarea pachetului majoritar de acţiuni deţinut la Oltchim de statul român.
Dan Diaconescu declara, luni, la ieşirea din sediul Ministerului Economiei, că va contesta în instanţă decizia Guvernului de a nu semna contractul pentru vânzarea pachetului majoritar de acţiuni la Oltchim şi că va face plângeri penale împotriva premierului Victor Ponta şi a lui Remus Vulpescu, acuzându-i că au făcut o "escrocherie". Chiar a trecut la fapte și a depus plângerile trei zile mai târziu.
Dar pentru ce s-a făcut tot acest circ? Să vedem ce spune departamentul Mediafax Monitorizare, divizie a importantei agenții de știri române:" Dan Diaconescu este principalul câştigător mediatic, în ziare şi în online, din scandalul privatizării Oltchim, fiind cel mai mediatizat dintre cei implicaţi, urmat de premierul Victor Ponta şi la mare distanţă de Remus Vulpescu, Daniel Chiţoiu, Constantin Roibu şi Adriean Videanu. Principalul actor a fost Dan Diaconescu, care a totalizat un număr de 9.170 de apariţii în articolele despre Oltchim în online şi 646 în cele din presa scrisă în toată perioada. Al doilea în topul apariţiilor este premierul României, Victor Ponta, cu 6278 în mediul online (site-uri) şi 551 în presa scrisă (centrală şi locală)."
Aceasta este concluzia unei analize realizate de Mediafax Monitorizare în perioada de la apariţia anunţului de privatizare - 6 septembrie - până la stoparea procesului - 1 octombrie - pe 1.080 de site-uri, 247 publicaţii locale şi 154 publicaţii centrale, în care s-a urmărit apariţia subiectului Oltchim şi evoluţia în timp a mediatizării principalilor actori implicaţi - Dan Diaconescu, Remus Vulpescu, Victor Ponta, Daniel Chiţoiu, Adriean Videanu şi Constantin Roibu.
Aceeași sursă mai susține că: "Efectele pe termen scurt sunt foarte vizibile: proteste ale angajaţilor, căderea acţiunilor pe bursă cu 15%, demisii la nivel înalt, afectarea imaginii ţării în ochii investitorilor şi mult consum media, atât din partea jurnaliştilor care au scris numeroase articole în print şi în online, cât şi din partea publicului care le-a citit", susține Mediafax.
Joi, Diaconescu a luat-o de la început. O ține pe-a lui: "am cele 43 de milioane de euro în două conturi din străinătate, unul de 24 de milioane, celălalt de 19. Mai am două milioane în diverse bănci din România", așa că "circul", cum îl numește Ponta, va continua, atât la reluarea privatizării Oltchim cât și la ce a Tarom, pentru că DD, omul care a și-a făcut partid care să-i poarte numele are nevoie de imagine. Cel puțin în ochii proștilor, vorba aceea: "proști, dar mulți".
Dacă acesta este comportamentul, la nivel național, al șefului lor, ce să ne mire cum se comportă PP DD-iștii la nivel local. Colegii mei îmi tot spun cum au fost înșelați chiar ei de către Țiți Deak și Puiu Tot, acum consilieri locali aleși la Câmpia Turzii. Aceștia se pare că au căzut de acord să închirieze un spațiu pentru publicitate electorală în paginile Ziarului 21. S-a bătut palma, cei de la publicația turdeană s-au ținut de cuvânt, pentru ei ajungând o strângere de mână, însă când a venit vremea ca cei doi, iertați cacofonia care vine de la sine, să-și plătească datoria, să se facă actele, aceștia au început să le râdă în nas. Unul spune că celălalt trebuie să le dea banii, că acela a făcut înțelegerea, etc. Ba mai și amenință cu răzbunări prin intermediul lumii interlope. Înțelege-ți, țigănii de oameni ieftini...
Cazul lor nu este decât o conduită impusă parcă prin ordine de partid. Au ajuns la urechile noastre informații despre promisiuni și minciuni vândute electoratului în campania de la locale și la Turda, la Mihai Viteazu și în celelalte localități unde au avut candidați. În comuna de lângă Turda am primit declarații de la oameni cărora li s-a promis câte un tractor! Li s-a spus să-și aleagă și culoarea, chiar verde dacă se vrea, știindu-se că acolo sunt mulți unguri.
În acest moment strângem toate aceste declarații, tocmai pentru a proba comportamentul iluzoriu proliferat de oamenii din Partidul Poporului "Dan Diaconescu", pentru că, nu-i așa, "mincinoşii se laudă mai cu spor când nu-i nimeni ca să-i dea de gol".
Trăim o vreme când celebra "țeapă" a lui Vlad Țepeș devine absolut necesară pentru a contracara tot mai cunoscuta "țeapă a lui dan Diaconescu".