Pamflet
Typography

A fost scos la vânzare prin licitație cu strigare gipanul lui Ștefănie, cu care umbla el prin stânga și-n dreapta, să „rezolve” Grădina Zoologică, o operație care lui, ca economist, i-a dat cu virgulă.

Gipanul, de tip Volvo XC 90, care se mai află în dotarea multor gherțoi și cocalari, fusese achiziționat prin anul 2008, de nou, la un preț pe care Primăria Turda nu și-l permitea. Coincidență, el a fost cumpărat de SC Domeniul Public Turda cam pe când Primăria Turda comandase societății subordonate realizarea Parcului Teilor, la niște prețuri care, spun cei care se pricep, ar fi acoperit atât materialele, cât și manopera, plus ... Volvo-ul cu pricina.

Chiar și numărul de înmatriculare a fost ales special, să fie asemănător cu cel de pe Hyundai-ul Santa Fe, proprietate personală, a fostului amator de tăieri de panglici din Turda. Ceva cu... BXS.

Deși aparține SC Domeniul Public Turda SA, ea a fost împrumutată printr-un contract negru pe alb... Primăriei Turda, care nu ar fi putut achiziționa o mașină de acest tip pentru că ea costa mai mult decât permitea legea achizițiilor unei instituții publice. Dar Ștefănie s-a descurcat. Doar nu era să facă lungile deplasări la București în vreun Logan sau vechea Skoda pe care i-o dăduse în exploatare viceprimarului Irimie, deplasări motivate de tot felul de „gherle” – cum ar fi nu doar Grădina Zoologică ci și proiectul de ecologizare de la Poșta Rât, tranzacțiile pierzătoare făcute cu Ministerul Justiției în cadrul cărora noi am dat o clădire perfect funcțională, Școala Generală nr. 3 iar ei ne-au dat un mastodont neterminat de Ceaușescu și Judecătoria, care stă să se prăbușească – dar, să recunoaștem, și de reușita cu Salina Turda, ori cu finanțarea de la „Apă-Canal” de care ne amintim de fiecare dată când trecem prin centrul puturos al orașului nostru.

EI bine, când Matei a fost ales primar la Turda, a fost întrebat de directorul DPT dacă dorește să prelungească contractul de închiriere a gipanului. „Scoate-ți-l la vânzare, să aveți bani pentru investiții!”, i-ar fi spus noul primar șefului de la DPT.

Din motive necunoscute, abia azi a fost anunțată vânzarea Volvo-ului laolaltă cu un camion Iveco, la peste un an de la preluarea mandatului de primar de către Matei, timp în care pe „gipanul lui Ștefănie” s-a așternut praful, în curtea fostului RADP.

Ce vremuri, când puteai face artificii de genul acela. Acum, apariția O.U.G. nr. 68/2012 pentru modificarea si completarea unor acte normative si reglementarea unor masuri financiar-fiscale a schimbat totul.

În cadrul actului normativ se prevede: „Se interzice autoritatilor si institutiilor publice, indiferent de sistemul de finantare si de subordonare, sa achizitioneze autoturisme, asa cum sunt definite la art. 3 pct. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, cu capacitate cilindrica mai mare de 1.600 cm3 si al caror pret nu poate depasi contravaloarea in lei a sumei de 18.000 euro inclusiv TVA. (...) Interdictia se aplica si societatilor nationale, companiilor nationale si societatilor comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum si regiilor autonome”.

Cred că o să fie îmbulzeală la licitație, toată lumea dorind să cumpere obiecte de lux din epoca lui „Ceaușescu de Turda”, mai ales că gipanul nu are decât 163 000 de km la bord, sper că nu au umblat ăștia, când se putea, la kilometraj, deși te poți aștepta, doar suntem „la Românica”.

--------------------

Dacă o trecem pe serios și chiar te interesează să cumperi gipanul respectiv, ai aici link-ul cu informațiile: http://turdainfo.ro/index.php/ionel3/11318-dpt-turda-anunt-de-vanzare-bunuri-mobile-prin-licitatie-deschisa-cu-strigare