16
Lun, Iul
34 New Articles

Turda

Thumbnail image Reabilitarea termică a blocurilor ar putea dura mai puţin decât în prezent, prin introducerea posibilităţii ca pentru acelaşi tip de blocuri să se folosească un proiect şi un audit standard, a declarat şeful Direcţiei de Reabilitare Termică din Ministerul Dezvoltării, Gina Petrescu.
Şeful Direcţiei de Reabilitare Termică din cadrul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţei, Gina Petrescu, a declarat că există un proiect de modificare a legislaţiei în acest sens, care ar putea fi aprobat de Parlament chiar în această toamnă.
„Noi avem un proiect de modificare a legislaţiei, care a trecut de Senat, este la Camera Deputaţilor, şi sperăm ca în toamnă să fie aprobat. Măsurile se extind, în sensul că se poate acţiona asupra conductelor interne dacă acestea sunt deteriorate, se pot închide balcoanele, se poate lucra la logiile balcoanelor şi la alte elemente ale clădirii, la cele nestructurale, nu doar la cele structurale. Asta am observat din practica reabilitărilor de până acum. Şi, bineînţeles, mai avem un lucru, vrem să modificăm legislaţia să facem audit şi proiect pe tipuri de blocuri”, a declarat Petrescu, citată de agenţia MEDIAFAX.

Un spectaculos accident de circulaţie a avut loc miercuri 13 august, în localitatea Mihai Viteazu. Şoferul unui autoturism a făcut o adevărată cascadorie, s-a răsturnat pe drum drept, chiar în faţa postului de poliţie din comună. Pasagera din dreapta a scăpat cu răni uşoare, însă a trecut prin momente de groază.

Aproximativ 2.300 de locuine ANL, la nivelul întregii ţări vor fi trecute în administrarea consiliilor locale, pentru a putea fi vândute tinerilor care locuiesc cu chirie în aceste imobile de cel puţin cinci ani. Este şi cazul imobilului din strada Tineretului, singurul bloc de locuinţe ANL pe care administraţia locală de dinainte de 2004 a reuşit să-l edifice la Turda.

Zeci de muncitori de la Compania Bechtel acuză conducerea firmei care construieşte autostrada de încălcarea drepturilor lor.

Ei spun că vor acţiona în instanţă conducerea Bechtel pentru că sunt ameninţaţi şi  se doreşte îndepărtarea lor, cu orice preţ pentru a se aduce muncitori turci.

Oamenii se plâng că li s-au înmânat nişte aşa-zise evaluări profesionale prin care fiecare dintre ei a primit o notă din partea unor angajaţi turci de-ai lui Bechtel, pe care i-au văzut o dată sau de două ori în viaţa lor.

Una dintre ameninţările cele mai grave a fost, susţin protestatarii, cea conform căreia dacă nu acceptă un salariu şi jumătate pentru a-şi da demisia, vreo avea viaţă grea de acum înainte în cadrul Companiei Bechtel.
Răspunsul Companiei Bechtel întârzie să apară. Conducerea firmei americane refuză să stea de vorbă cu mărunta presă românească.
Cu greu a reuşit să-l contactăm telefonic pe purtătorul de cuvânt al Bechtel, Bogdan Sgârcitu, care, însă a refuzat să dea vreo declaraţie referitor la situaţia creată, spunând că politica firmei este de a nu discuta cu presa despre procedurile de evaluare profesională ale angajaţilor.
Neregulile semnalate de grupul de muncitori prezentat în acest material nu sunt singurele de la constructorul autostrăzii Transilvania.
Una peste alta, toate acestea duc la instaurarea unei stări conflictuale între angajaţii români şi cei turci, şi la înrăutăţirea imaginii firmei Bechtel, o companie de care se legau până nu demult, speranţele a mii de români aflaţi în căutarea unui loc de muncă.