Campia Turzii
Tools
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

primariactConsilierii locali din Câmpia Turzii au luat la cunoștință, conform procedurii legale, de prevederile Raportului Curții de Conturi întocmit în urma controlului efectuat la Primăria Câmpia Turzii. Este vorba de un control efectuat pentru perioada 1 ianuarie 31 decembrie 2012, un an care a conținut două administrații diferite: cea a fostului primar, Ioan Vasinca, și cea a actualului edil-șef, Radu Ioan Hanga.

Reprezentanților presei nu li s-a pus la dispoziție Raportul Curții de Conturi, nici măcar informațiile succinte prezentate consilierilor locali.

Printre neregulile semnalate se numără, conform celor afirmate de primarul din Câmpia Turzii în cadrul ședinței Consiliului Local de joi, plata unor lucrări de realizare a acoperișului la unul din liceele din oraș, calculul suprafeței acestuia neconcordând cu suma plătită de la bugetul local. ”Avem sarcina de a remedia toate problemele semnalate până în luna octombrie a acestui an”, a spus Radu Hanga.

Cele mai mari nereguli s-au semnalat la  sumele  considerate ca fiind cheltuite în mod nejustificat în cadrul lucrărilor efectuate pentru incubatorul de afaceri. Acolo a fost achitată de la bugetul local suma de 149.851, ce reprezintă decontări  ale unor majorări de manoperă ce nu se justifică, potrivit Curţii de Conturi. În urma controlului Curții de Conturi  la incubatorul de afaceri s-au constatat lucrări ne-executate în valoare de 138.755, 50 lei.

Auditorii Curții de Conturi au mai constatat faptul că administratorul public Petre Pop a încasat, contrar prevederilor legale un spor de confidenţialitate de 15 % , care pentru lunile octombrie 2012-aprilie 2013 se ridică la 4235 de lei. Suma imputată acestuia a fost returnată de acesta chiar în timpul controlului.

În ceea ce privește calculul unor sume achitate pentru lucrări efectuate la Spitalul Municipal din Câmpia Turzii, pe care Curtea de Conturi le-a considerat în neregulă, conducerea instituției sanitare a anunțat că va contesta în instanță cele semnalate de auditori.

În raportul întocmit, Curtea de Conturi a mai atras atenţia asupra unor cheltuieli care, în opinia celor care au efectuat controlul, sunt nejustificat de mari în raport cu regimul de austeritate bugetară impus de govern, cum ar fi cheltuielile de 169 826 de lei cu iluminatul festiv pentru anul 2012, sumă plătită de primărie către SC Reea SRL.