26
Joi, Noi
76 New Articles

banner electoral PNL

 

Turda
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

pod-aries-varianta-1Municipiul Turda are mari probleme legate de drumuri. Cu toate eforturile depuse de SC Domeniul public Turda, majoritatea căilor rutiere din oraș se află într-o stare foarte proastă, atât drumurile naționale care străbat orașul, cât și arterele secundare. Condițiile meteo din aceste zile fac și mai evidentă calitatea rurală a unor străzi cum ar fi cele din cartierul Micro I, de pe dreapta străzii Calea Victoriei, în sensul de mers spre Câmpia Turzii (Teilor, Viorelelor , Izvor, Detunata, Ponorel, Luptători și Frăsinet), sau cele din dreapta sensului giratoriu de lângă fosta Fabrică de bere (Ana Ipătescu, Miron Costin, Cheii, Săndulești). Toate acestea arată mult mai rău decât cele din cel mai nou cartier al orașului, cartierul Primăverii.

pod-aries-varianta-2Dar o problemă și mai mare este cea constituită de podurile de peste râul Arieș, atât cel de lângă sensul giratoriu pomenit anterior, cât și cel de lângă benzinăria A&A. Acesta din urmă are un trotuar care poate, în orice moment, să se rupă de partea carosabilă și să cadă în râul Arieș. Acolo pericolul de producere a unor accidente care să aibă victime omenești este foarte mare. Situația este cu atât mai gravă cu cât acest pod este traversat zilnic de sute de persoane care locuiesc în Colonia de Ciment sau care parcurg, pe jos, distanța dintre Turda și comuna Mihai Viteazu (și să știți că nici aceștia nu sunt puțini la număr). Ei bine, din cauza crăpăturii existente între carosabil și trotuar, pietonii sunt nevoiți, în anumite locuri, să coboare de pe periculosul trotuar pe carosabilul și el foarte îngust, fiind în pericol să fie accidentați de mașini. Mai ales că pietonii respectivi sunt , în majoritate, copii și bătrâni. Iar găurile apărute în asfaltul și trotuarul podului cresc pe zi ce trece, mai ales în aceste condiții meteo, caracterizate de umezeală și temperaturi joase.

În aceste condiții, oamenii care trafichează ”per pedes (apostolorum)”, cum spuneau latinii, strămoșii noștri, sunt tentați să le dedice politicienilor și administratorilor orașului, care nu le pot rezolva toate aceste probleme, versurile din refrenul celebrului cântec al lui Dan Spătaru:

”Drumurile noastre poate,
Se vor întâlni vreodată,
Drumurile şi iubirea,
Gândurile, fericirea.” (”Drumurile noastre toate” - Dan Spătaru)

Că măcar gândurile edililor municipiului Turda se întâlnesc cu necesitățile turdenilor, stau mărturie nenumăratele somații, rugăminți, solicitări, trimise de cei de la Primăria Turda către Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România SA. Cei îndrituiți să facă acest lucru, din Primăria Turda, au trimis aproape lunar, conform celor afirmate de ei, solicitarea de intervenție către Drumurile Naționale, precizându-se pericolul existent.

Între Drumurile Naționale și autoritățile locale turdene există un proces pe rol, primii susținând că porțiunea de drum respectivă a fost predată municipiului Turda printr-o Hotărâre a guvernului României, iar Primăria Turda susține că drumul nu poate fi preluat la o calitate improprie desfășurării de transporturi auto și pietonal pe respectiva porțiune. Solicitările serviciilor de specialitate din primăriei către CNADR au vizat și intervenția asupra carosabilului și trotuarului podului până la clarificarea situației din instanță.

Iar problema cu drumurile județene este cam aceeași pe aceste artere care traversează Turda în lung și-n lat. Drumurile Naționale vor ca autoritățile locale să repare aceste șosele iar autoritățile locale nu vor să le preia în condițiile actuale.

pod-aries-varianta-3Ce ne spune primarul Tudor Ștefănie legat de acest subiect? ”Din bugetul anului 2014, din câte am înţeles, guvernul doreşte să se meargă mai mult pe infrastructură şi pe investiţii, au acordat o sumă mai mare în acest sens. Am înţeles că se lucrează la aceste proiecte, nu numai pentru ocolitoare, pentru multe municipii şi oraşe, respectiv legătura Sebeş-Turda care poate deveni o legătură cu autostrada din zona aceea, dar şi pe drumurile europene vor fi mai multe surse de finanţare. Sper să ajungem ca în anul 2014 să aducem mai mulţi bani pe infrastructură, unde lucrurile nu stau foarte bine, ca să aducem la o stare de normalitate a infrastructurii rutiere din Turda”, spune edilul șef turdean. Tudor Ștefănie mai precizează că este nevoie de sprijinul guvernului și a Consiliului Județean și în alte domenii, cum ar fi sănătatea, învățământul etc. ”De aceea eu cred că e nevoie de un real sprijin politic, atât la nivelul Consiliului judeţean, cât şi la nivel naţional, şi aici am avut o colaborare bună cu domnul senator Cordoş. Şi promisiunile sunt că în 2014 şi Turda va intra în atenţia bugetului statului pe baza proiectelor pe care noi le-am propus şi eu chiar fac un apel spre cei doi parlamentari să susţină aceste proiecte pentru că nu este foarte important în ce domeniu de activitate vor veni surse, atâta timp cât faci o degrevare a acelui domeniu de la surse bugetare, nu mai trebuie să le plăteşti acolo pentru că vin de la bugetul statului şi le putem dirija unde sunt alte priorităţi”, precizează primarul turdean.

Însă până la primirea unor bani pentru lucrările care sunt subiectul acestui articol, ori alocarea lor din alte surse, sute de oameni trec, zilnic, printr-un pericol real. Doamne ferește de vreo catastrofă, cum a fost prăbușirea podului din Cluj Napoca, anul trecut.

Pin It

Add comment

Regulile de baza pentru a face comentarii pe site
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.


Security code
Refresh