Turda
Tools
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

clturda_2013Coaliţia majoritară a introdus pe ordinea de zi a ultimei şedinţe de Consiliu Local de la Turda un proiect de hotărâre prin care se stabilesc anumite aşa zise reguli interne privind achiziţiile publice.

Cei de la PD-L au susţinut că iniţiativa coaliţiei USL-PP DD nu-şi are sensul, întrucât există acte normative care reglementează aceste probleme.  Astfel, consilierul PD-L, Florin Bugnar, consilier PDL, a susţinut următoarele: "eu zic că nu-şi are rostul acest proiect de hotărâre atât timp cât prevederile Ordonanţei 34 sunt foarte clare", a spus Bugnar. El a fost contrazis de unul dintre iniţiatorii proiectului, consilierul USL Cristian Felezeu, care a spus: "Pentru realizarea proiectului iniţiat am luat ca model proiectul de hotărâre al Municipiului Cluj-Napoca, elaborat de domnul primar Emil Boc", a spus Felezeu.

Când preşedinte de şedinţă, Rozalia Crişan a solicitat părerea secretarului municipiului Turda, Paula Popa, mai ales pentru că ele două sunt cele care trebuie, conform legii, să contrasemneze hotărârile Consiliului Local, aceasta din urmă a precizat: "În acest moment, nu pot să-mi exprim un punct de vedere asupra legalităţii proiectului dar doresc să precizez că în ceea ce priveşte achiziţiile publice există o reglementare legală, ordonanţa 34/2006, care din punctul meu de vedere, ca orice act normativ, nu poate fi amendat, completat, modificat, însă îmi rezerv dreptul de a-mi exprima punctul meu de vedere cu privire la acest proiect de hotărâre în cele 10 zile valabile pentru contrasemnarea hotărârii", a precizat jurista Paula Popa.

Iată principalele prevederi conţinute de proiectul de hotărâre adoptat de plenul Consiliului  Local Turda cu toată opoziţia consilierilor PD-L şi UDMR: “Art. 1 Se aprobă următoarele  reguli interne privind achiziţiile publice directe:

1.1 achiziţiile directe până la suma de 500 de euro-echivalent în lei, se efectuează pe baza de act justificativ şi se afişează în termen de trei zile pe site-ul Primăriei mun. Turda

1.2 achiziţiile de bunuri şi servicii situate în intervalul 500-30.000 euro (fără TVA)-echivalent lei, se desfăşoară conform următoarei proceduri: caietul de sarcini/cererea de oferte/anunţul de intenţie şi orice alte documente relevante se postează timp de 3 zile pe site-ul Primăriei împreună cu anunţul datei la care se va face achiziţia. Anunţul de atribuire a contractului de achiziţie publică directă şi contractul de achiziţie vor fi postate pe site-ul primăriei în 24 de ore de la momentul încheierii contractului de achiziţie.

1.3 Achiziţiile situate în intervalul valoric de 500 - 100.000 EURO (fără TVA)-echivalent lei, se desfăşoară conform următoarei proceduri: caietul de sarcini/cerere de oferte/anunţul de intenţie şi orice alte documente relevante se postează timp de 7 zile pe site-ul primăriei împreună cu anunţul datei la care se va face achiziţia. Anunţul de atribuire a contractului de achiziţie publică directă şi contractul de achiziţie vor fi postate pe site-ul primăriei în 48 de ore de la momentul încheierii contractului de achiziţie.

1.4 În situaţiile în care nu există nici o ofertă depusă în condiţiile statuate la art. 1.1 sau 1.2 se va apela la Catalogul SEAP pentru derularea achiziţiei.

1.5 În situaţia în care nu se va putea definitiva achiziţia nici prin intermediul Catalogului SEAP, procedura de achiziţie directă se va desfăşura prin licitaţie publică deschisă derulată prin intermediul sistemului electronic SEAP.”

Rămâne de văzut dacă acest proiect va fi avizat de Oficiul Juridic al Prefecturii Cluj şi dacă va fi atacat sau nu în instanţa de contencios administrative.