29
Vi, Mar
19 New Articles

Turda
Tools
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Așa cum ne-am obișnuit cititorii, vă punem la dispoziție cele mai exacte și  pod aries defect turdamai recente informații referitoare la podul peste râul Arieș, de la intrarea/ieșirea în/din Turda, pe varianta spre Alba Iulia, adică aproape de Benzinăria A&A. Asta pentru că demersul jurnalistic nu constituie povești de adormit copii, se bazează pe informații recente și la obiect, nu pe declarațiile unor politicieni habarniști, cum sunt niște senatori din Cluj care s-au activat întrucât se apropie campaniile electorale, fără nicio deosebire între culorile și orientările partidelor din care fac parte.

 

„Estimăm că lucrările la podul peste Arieș, pe DN 1, la km 444+840, vor demara, cel mai devreme, în luna mai 2019, în funcție și de procedurile de achiziție”, ne-au comunicat cei de la CNAIR SA, într-un răspuns la solicitarea noastră de informații în baza Legii nr. 544/2001.

În urma solicitării noastre de informații, ni s-au comunicat și o serie de date referitoare la stadiul demersurilor pentru demararea reparațiilor la podul de peste râul Arieș, situat pe DN 1 km 444+840. Mai întâi, trebuie să știți că documentația nu este finalizată, urmează achiziția studiului geotehnic în vedere elaborării documentației de avizare a lucrărilor de intervenție (DALI). Termenul estimat pentru finalizarea documentației de avizare a lucrărilor de intervenție este 15.03.2019, dată la care documentația va fi predată în vederea avizării în CTE – CNAIR SA. Documentația de avizare a lucrărilor de intervenție va fi realizată de către serviciul proiectare din cadrul DRDP Cluj. „Momentan nu avem o estimare a termenului de execuție a lucrărilor ce urmează a fi desfășurate”, recunosc cei de la CNAIR, care precizează că estimarea lucrărilor de reparații la podul de pe DN 1 km 444+840 a fost cuprins în țintele de cheltuieli de reparații cu o val de 7,5 milioane lei, fără TVA.

CNAIR susține că,

deși suma fusese prevăzută pentru bugetul anului trecut, întrucât proiectul tehnic nu a fost finalizat, nu s-a cheltuit suma menționată.

Ciudat este faptul că, în răspunsurile primite de la CNAIR la întrebările noastre se afirmă că, după avizarea în CTE a documentației de avizare a lucrărilor de intervenție, DRDP Cluj va demara procedura de achiziție pentru proiectare și execuție, în vederea stabilirii antreprenorului. Aceasta cu toate că, într-o altă corespondență purtată cu instituția din subordinea Ministerului Transporturilor se spunea că DRDP Cluj a început elaborarea noii documentații tehnice, prin departamentul propriu”.

Abia după finalizarea proiectului tehnic, se va stabili un grafic de execuție a lucrărilor, ceea ce înseamnă că, la această oră știm doar că nu se va începe înainte de luna mai 2019, dar nimeni nu are habar cât vor dura lucrările și, implicit, cât timp va fi deviată circulația autovehiculelor pe strada 22 Decembrie 1989.

CNAIR ne mai informează că,

în conformitate cu expertiza tehnică, soluția tehnică recomandată de către proiectant este înlocuirea elementelor de suprastructură și consolidarea infrastructurii.

La întrebarea „Ce soluție tehnică ați decis pentru conducta magistrală de alimentare cu apă, aparținând Companiei de Apă Arieș Turda, care este situată pe marginea din aval a podului?”, CNAIR ne răspunde, sec, „se studiază posibilitatea rămânerii conductelor pe amplasament”.

Ce ne mai spun cei de la CNAIR? „Până la această dată, DRDP Cluj nu a convenit cu Primăria Turda cu privire la stabilirea devierii traficului. Lucrările se vor efectua cu închiderea circulației, devierea traficului fiind singura soluție pentru efectuarea lucrărilor. S-au efectuat verificări la podul de pe DN 1 km 444+840 și după luna august 2018. Nu s-au constatat noutăți față de concluziile din august 2018. A fost obținut Certificatul de Urbanism; sunt în curs de contractare servicii de elaborare a studiului geotehnic; a fost demarată procedura de achiziții pentru documentația necesară obținerii avizului de la Apele Române; sunt în curs de contractare servicii de verificare a proiectului”, se mai arată în răspunsul primit de redacția noastră de la CNAIR SA.

Concluzia,

pe scurt ar fi, așadar, că din august 2018 până în prezent, podul nu s-ar mai fi degradat față de starea sa de atunci. Cele mai optimiste estimări ale CNAIR avansează ca posibil început al lucrărilor de reparații la pod, luna mai 2019. Îngrijorător e faptul că, la întrebările clare „A fost cuprinsă în bugetul de venituri si cheltuieli a instituției dvs. o investiție în sensul realizării de lucrări de reparații la acest pod, în acest an? Dacă da, care este suma?”, puse de autorul acestui articol, CNAIR ne-a răspuns, cumva evaziv, „Estimarea lucrărilor de reparații la podul de pe DN 1 km 444+840 a fost cuprins în țintele de cheltuieli de reparații cu o val de 7,5 milioane lei, fără TVA.” Abia după finalizarea proiectului tehnic, se va stabili un grafic de execuție a lucrărilor care să ne furnizeze repere temporare referitoare la șantierul care va fi deschis la pod, mai ales când vor începe și când trebuie să se termine aceste lucrări. Răspunsul evaziv referitor la sumele implicate de acest proiect poate fi motivat tot de nefinalizarea proiectării care va furniza și costurile estimative ale intervenției, abia apoi putând fi stabilit un buget concret, cât mai aproape de realitate.

 

Pin It

Add comment

Regulile de baza pentru a face comentarii pe site
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.


Security code
Refresh