Turda
Tools
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Thumbnail image

De fiecare dată când un ziarist local, coleg de-al meu, cade pradă parti-pris-ului politic, mi se pare că cetății Turda i se mai prăbușește un turn de apărare. Când este vorba de un ziarist pe care eu îl apreciez, cum este colegul Emil Hălăștuan, mi se pare că, alături de turn, se mai prăbușește și un zid.

Am prevenit asupra linșajului mediatic pregătit pentru Narcisa Pintea, directorul Teatrului municipal Turda, iar lucrurile s-au întâmplat întocmai. Dar "linșajul" continuă. Pentru că în această săptămână, mai exact joi, 27 septembrie, are loc ședința ordinară a Consiliului local aferentă lunii septembrie, dar și pentru că luni și marți, prefectul anunțase finalizarea controlului efectuat de o comisie numită de domnia sa la Teatrul municipal Turda, iar a apărut un articol în cel mai tânăr organ de media online, Turdalive, organ al PSD-ului, ba chiar și al USL-ului, câtă vreme alianța acestor partide există. Adică "articol" este mult spus. Este un material penibil, iar eu nu am crezut vreodată că o să ajung să spun acest lucru despre rezultatul muncii lui Emil Hălăștuan. Și asta pentru că Emil este (era?) unul dintre ziariștii locali turdeni cei mai sensibili vizavi de deontologia jurnalistică, el știe foarte bine care trebuie să fie structura materialelor de acest gen și ce greșeli nu trebuie să facă pentru a cădea în părtinire. Dar cum am arătat, Turdalive fiind un organ de partid, propagandistic, nu ar trebui să mă mire. Mă miră însă atitudinea lui Hălăștuan, pentru că el nu este așa, el nu aplică metode "murdare" de a umple de noroi pe cineva. Cel puțin până acum.
Am mai arătat că, rivalii politici ai primarului Ştefănie, ţinuţi departe de orice „beneficiu" de peste opt ani, la Turda, neputincioși în fața acestuia, lovesc în oamenii din jurul său. Oameni pe care actuala coaliție aflată la putere pe plan local, USL-PP DD, urmărește să-i schimbe din funcții cu oamenii lor. Deocamdată au reușit doar cu câțiva dintre directorii instituțiilor școlare.
Dar la ce mă refer? La un articol intitulat, cumva retoric, " De ce se pleacă de la teatrul turdean?" Un material care începe cu o constatare care, veți vedea, sugerează cititorului că Narcisa Pintea, managerul teatrului turdean, este o Cruella De Vil care, vezi Doamne, îi alungă pe toți marii artiști, pentru a aduce în locul lor niște "favoriți" ai săi. Pe întreg cuprinsul articolului nu se aduse nici o dovadă încă se spune: "În timpul directoratului Narcisei Pintea nu mai puţin de 16 salariaţi din rândul personalului artistic au renunţat la slujbele avute acolo". Apoi se dau ca exemple plecările regizoarei Rodica Lăpuşte și cel al soţilor Ovidiu şi Ana Cosac, regizor tehnic, respectiv sufleur la Teatrul municipal Turda.
Așa cum în alte materiale din episodicul linșaj mediatic al Narcisei Pintea se exemplifica cu relația dintre managerul turdean și Mihaela Deceanu, o altă actriță aflată în conflict cu conducerea municipalului turdean.
Spuneam că nu-i stă în caracter lui Emil Hălăștuan să scrie un material de acest gen, prin care lovește în Narcisa Pintea și implicit în Teatrul municipal Turda, fără să o întrebe pe Narcisa Pintea despre fiecare caz în parte, despre Rodica Lăpuște, despre soții Cosac ori celelalte actrițe care de ani de zile se judecă prin instanțe cu conducerea teatrului. Iată însă că m-am înșelat, iar deontologia jurnalistică nu este atât de importantă pentru Emil Hălăștuan pe cât credeam. Narcisa Pintea i-ar fi putut spune în ce condiții au plecat fiecare dintre cei nominalizați, ori ar fi putut să le ia o declarație celor pomeniți, aducând astfel dovezile necesare pentru a-și susține afirmațiile părtinitoare.
În finalul articolului său vine, însă, cea mai mare gogomănie pe care am auzit-o la adresa Teatrului municipal Turda și a Narcisei Pintea, cum că, cităm din articolul pomenit: "Potrivit unor surse din interiorul instituţiei, pe lângă soţii Cosac şi pe lângă Rodica Lăpuşte, de când Narcisa Pintea conduce teatrul turdean de acolo au mai plecat, din diverse motive, nu toate neapărat în legătură cu atitudinea necorespunzătoare faţă de ei a managerului instituţiei, următorii: Cornel Miron, Stelian Roşianu, Leonard Viziteu, Oana Pocan, Georgia Căprărin, Diana Bathory, Anca Dogariu, Ingrid Robu, Ioana Năsăudean, Cosmin Bighei, Tiberiu Tudoran, Dan Constantin şi Camelia Constantin". Adică, după ce spunem că 16 actori au plecat de la Teatrul municipal Turda, sugerăm cititorului că toți ar fi plecat în urma unui conflict cu "Cruella De Vil", iar apoi, totuși, dăm puțin înapoi spunând că "au plecat, din diverse motive, nu toate neapărat în legătură cu atitudinea necorespunzătoare faţă de ei a managerului instituţiei". Adică recunosc faptul că nu am nici un argument să afirm acest lucru dar o împroșc totuși cu noroi pe Narcisa Pintea, pentru că, dacă "am intrat în horă (Turdalive) trebuie să joc după cum mi se cântă (PSD)".
Iar acum, terenul fiind pregătit de Hălăștuan și Turdalive, ce urmează? O ședință de consiliu în care să o judecăm pe Narcisa Pintea, noi consilierii aflați la putere, dacă se poate și cu puțin ajutor din partea raportului de control al comisiei Prefectului județului Cluj. Dacă, nu ne iese, măcar am murdărit multă muncă a celor care, în mandatele primarului Ștefănie, au repus pe linia de plutire o instituție teatrală aflată în derivă și care fusese, măcar pe jumătate, scufundată. Acum, întrebarea care se pune este: oare va reuși abordajul piraților din USL-PP DD?