Președintele Consiliului Județean Cluj, domnul Alin Tişe, împreună cu responsabilii din cadrul Spitalului Clinic de Urgență pentru Copii care gestionează serviciul de callcenter ALOPEDI – 0364 917, au realizat o analiză a activității derulate în primele nouă luni ale anului 2018 prin intermediul acestui proiect dedicat sfaturilor medicale pediatrice.
În acest context, raportul întocmit de către responsabilii de proiect a relevat faptul că pe parcursul perioadei analizate au fost preluate nu mai puțin de 7.800 de apeluri, numărul părinților ajutați cu sfaturi pentru îngrijirea copiilor la domiciliu, fără a mai fi nevoie de deplasare la spital, fiind în continuă creștere. Astfel, din totalul părinților care au sunat, 70% au apelat serviciul de sfat medical telefonic de urgență pentru probleme care nu au impus evaluarea imediată a copilului, față în față.
„Numărul tot mai mare de părinți care apelează serviciul gratuit ALOPEDI demonstrează faptul că profesionalismul și dăruirea acestor medici aflați permanent în slujba micilor pacienți, 24 de ore din 24, 7 zile din 7, sunt apreciate de clujeni și nu numai”, a declarat președintele Consiliului Județean Cluj, domnul Alin Tișe.
Relevant în ceea ce privește eficiența serviciului de telemedicină este și faptul că, în primele nouă luni ale anului 2018, în doar opt cazuri a fost nevoie ca medicul de gardă ALOPEDI să solicite intervenția ambulanței pentru a acorda îngrijiri medicale copilului pentru care s-a apelat. De asemenea, pentru 848 de copii a fost nevoie de consult medical imediat, medicul de gardă ALOPEDI acordând sfaturi de urmat până la prezentarea părintelui cu copilul în serviciul de urgență.
În același timp, în cursul lunii septembrie s-a menținut ridicat numărul de apeluri cauzate de problemele digestive și a crescut numărul de solicitări pentru problemele respiratorii. De altfel, această evoluție este una așteptată în perioada de tranziție spre toamnă și de reîntoarcere a copiilor în colectivități.
Important de precizat este faptul că specialiștii le recomandă tuturor părinților ca în cazul în care starea copilului este gravă să apeleze numărul unic de urgență 112 pentru a nu prelungi timpul până la evaluarea medicală a micuțului. De altfel, acest sfat se regăsește și în mesajul cu care sunt întâmpinați părinții atunci când apelează callcenter-ul dedicat problemelor medicale ale copiilor.
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.