23
Sam, Noi
4 New Articles

Anchetă
Tools
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

În cadrul ultimei ședințe a Consiliului local Turda,  primarul Tudor Ștefănie a cerut aleșilor locali să aprobe proiectul său de hotărâre 
prin care să retransmită unele sectoare de drumuri naționale din administrarea Consiliului local al Municipiului Turda, în administrarea Ministerului Transporturilor prin Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România SA.

Ceea ce majoritatea consilierilor locali (16 la număr) s-au și grăbit să facă, adoptând Hotărârea de Consiliu Local Nr. 28 din data de 25.02.2016. Cei care s-au abținut sunt Dora Thumbnail imageArion și Nicolae Roș, de la PSD,  și independenții Lucian Varo și Sorin Bichiș.Thumbnail image

Până aici, toate bune și frumoase, numai că instanța de judecată a obligat Consiliul local, printr-o sentință definitivă și irevocabilă, să preia în administrare sectoarele de drum național disputate, așa cum ați mai fost informați prin articole anterioare. În plus, Municipiul Turda trebuie să achite, conform hotărârii instanței, suma de 691.845,15 lei către C.N.A.D.R.,reprezentând contravaloarea lucrărilor și serviciilor de întreținere aferente sectoarelor de drum, nepreluate, pentru perioada februarie 2011 – martie 2013.

Decizia Consiliului local Turda, la propunerea primarului Ștefănie, poate fi interpretată ca o sfidare a instanței, dacă nu se supun unei hotărâri judecătorești definitive și irevocabile. Pentru a fi lămuriți pe deplin, am adresat unele întrebări conducerii Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România S.A. Pentru citirea mai ușoară, am păstrat și întrebările adresate. Iată răspunsul sosit cu promptitudine:

„Urmare solicitării dvs. transmisă Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România S.A., referitoare la procesul câștigat în instanță împotriva Consiliului Local al Municipiul Turda, în dosarul cu numărul 4832/328/2012, vă comunicăm următoarele:

Ø Veți cere executarea silită a autorității administrative turdene pentru suma de 691.845,15 lei la plata căreia a fost obligată de instanță?  

Ø Dacă da, vă rog să precizați când? Veți aștepta redactarea deciziei instanței de judecată? 

În cazul în care obligația stabilită prin Hotărârea instanței nu se va aduce la îndeplinire de bunăvoie de către unitatea administrativ teritorială Turda, vom solicita executarea silită a acesteia. Executarea silită se va demara  in conformitate cu dispozițiile legale.

Ø Cum ați justificat această sumă în instanță? Ce reprezintă?Thumbnail image

Suma reprezintă contravaloarea lucrărilor și serviciilor de întreținere aferente sectoarelor de drum, nepreluate pentru perioada februarie 2011 – martie 2013. După această perioadă și până la preluarea sectoarelor de drum de către Direcția Regională de Drumuri și Poduri Cluj, se va calcula în continuare prejudiciul, urmând să fie recuperat în instanță de la unitatea administrativ-teritorială.

Ø Aveți cunoștință despre o nouă Hotărâre a Consiliului Local Turda luată în data de 25 februarie, prin care se aprobă retransmiterea unor sectoare de drumuri naționale din administrarea Consiliului local al Municipiului Turda, în administrarea Ministerului Transporturilor prin Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România SA?

Nu avem cunoștință despre un astfel de act.

Ø Este vorba de retransmiterea acelorași sectoare de drum pentru care CNADNR și Consiliul Local al Municipiului Turda s-au luptat în justiție. Cum comentați decizia administrației de la Turda de a nu respecta decizia instanței și de a încerca, din nou, să lase în seama CNADNR acele sectoare de drum?

Nu avem cunoștință despre acest act al unității administrativ-teritoriale.

Ø Vă rog să precizați cine va trebui să achite lucrările de la podul situat pe sectorul de drum național de pe strada Alba Iulia Thumbnail imagedin Turda, reabilitat în cursul anului 2015?

La podul situat pe sectorul de drum național de pe strada Alba Iulia din Turda s-au executat lucrări de întreținere periodică, a căror valoare va fi recuperată tot pe cale contencioasă.

Ø Dar lucrările care ar trebui efectuate pe podul de peste râul Arieș din aceeași zonă?

Thumbnail imageLa predarea în fapt a sectorului de drum se va preda și Proiectul Tehnic, urmând ca lucrările de reparații a podului de peste râul Arieș să fie efectuate de către noul administrator al drumului.”

În concluzie, pe lângă cele aproape 7 miliarde care trebuie achitate C.N.A.D.R. de la bugetul local al municipiului Turda, acea instituție va solicita și contravaloarea lucrărilor și serviciilor de întreținere aferente sectoarelor de drum, nepreluate pentru perioada martie 2013, până la data la care Municipiul Turda va prelua sectoarele de drum, în instanță. Acestor sume se adaugă cele pentru pod.

 

Pin It

Add comment

Regulile de baza pentru a face comentarii pe site
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.


Security code
Refresh