13
Vi, Dec
3 New Articles

Anchetă
Tools
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Mulți turdeni s-au întrebat ce i-a apucat pe cei de la drumuri să asfalteze drumul național de la intersecția cu strada Amurgului
din cartierul Micro III, până la ieșirea din Turda, un drum într-o stare bună, asfaltat în anul 2004, tot înaintea alegerilor și atunci.

Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România S.A. (C.N.A.D.R.) a decis să reasfalteze o porțiune din drumul național DN 15, care era poate în cea mai bună stare dintre toate drumurile de pe teritoriul municipiului Turda. În loc să asfalteze porțiunile de drum național care arată foarte rău după intervențiile din cadrul proiectului Companiei de Apă Arieș de reabilitare a rețelei de apă și Thumbnail imagecanal, C.N.A.D.R. a decis fără să întrebe pe nimeni, să cheltuie aproape 5 miliarde de lei vechi, plus TVA, pe un drum aflat în stare excelentă. Vreo reacție din partea Primăriei Turda după intervenția pe teritoriul Turzii fără vreo autorizație de la municipiu?

Niciuna. Ca într-un sat fără câini, cu o primărie fără... primar.

C.N.A.D.R. a încercat să ne îmbrobodească, iar Direcția Regională de Drumuri și Poduri Cluj nu a catadicsit să ne răspundă la întrebările adresate conform Legii nr. 544 ce reglementează liberul acces la informațiile de interes public. Cum ne-a îmbrobodit C.N.A.D.R.? Iată întrebarea noastră și răspunsul lor: Reporter: „Vă rog să precizați numărul autorizației de începere a lucrărilor emisă de Primăria Turda, având în vedere că ele s-au desfășurat pe raza municipiului Turda”.

C.N.A.D.R.: „Pe drumul național DN 15, care se află în administrarea Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Cluj, sunt executate lucrări de întreținere periodică, pentru acest tip de lucrări nefiind necesară obținerea de Autorizație, conform Legii nr. 50/1991, actualizată în 2014, privind autorizarea executării lucrărilor de construcții”.

Conform legii menționate chiar de cei de la C.N.A.D.R., nu există noțiunea de „lucrări de întreținere periodică”. Iată ce zice legea respectivă : „Articolul 3 (1) Constructiile civile, industriale, agricole, cele pentru sustinerea instalatiilor si utilajelor tehnologice, pentru infrastructura de orice fel sau de oricare alta natura se pot realiza numai cu respectarea autorizatiei de construire, precum si a reglementarilor privind proiectarea si executarea constructiilor, pentru: (...) c) lucrari de construire, reconstruire, modificare, extindere, reparare, modernizare si reabilitare privind caile de comunicatie de orice fel, drumurile forestiere, lucrarile de arta, retelele si dotarile tehnico-edilitare, bransamente si racorduri la retele de utilitati, lucrarile hidrotehnice, amenajarile de albii, lucrarile de imbunatatiri funciare, lucrarile de instalatii de infrastructura, lucrarile pentru noi capacitati de producere, transport, distributie a energiei electrice si/sau termice, precum si de reabilitare si retehnologizare a celor existente”, iar la următorul articol se menționează foarte clar că primarul este cel care emite autorizații de construire „pentru lucrarile care se executa in teritoriul administrativ al acestora”.

Acesta este doar un aspect. În afară de cele prezentate mai sus, noi am trimis un set de întrebări conducerii C.N.A.D.R. pe care o să-l prezentăm mai jos, împreună cu răspunsurile primite: „Stimate domnule Ignat Ionel, urmare solicitărilor dvs. transmise Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România S.A., referitoare la asfaltarea unei porțiuni de drum național care face legătura între Turda și Câmpia Turzii, vă comunicăm următoarele:

1. Cine a decis asfaltarea unei porțiuni de drum național de la intrarea în municipiul Turda dinspre Câmpia Turzii, până la sensul giratoriu din cartierul Oprișani?

Decizia de asfaltare a drumului național DN 15 aparține Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România S.A., prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Cluj.

2. Ce firmă a efectuat lucrările și în baza cărui contract?

Firma care a efectuat lucrările este S.C. Diferit S.R.L. în baza contractului nr. 15/2017/2/22.04.2016.

3. Cine a întocmit proiectul de execuție? În respectivul proiect sunt prevăzute doar asfaltarea carosabilului sau și amenajarea rigolelor de scurgere a apei pluviale și trotuarele?

Proiectul de execuție a fost întocmit de către Serviciul Proiectare din cadrul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Cluj, fiind prevăzute doar lucrări de asfaltare.

4. Cine finanțează aceste lucrări și din ce buget? La ce sumă se ridică lucrările?

Lucrările sunt finanțate de către C.N.A.D.N.R. S.A. – Sursa 1 – transferuri de la bugetul de stat. Suma se ridică la 471.607,05 lei, fără TVA.

5. Care sunt specificațiile tehnice pentru respectivele lucrări?

Specificațiile tehnice pentru aceste lucrări sunt cuprinse în Normativul AND 605/2014.

6. Care sunt termenele de execuție?

Termenul de finalizare conform contractului, 22 aprilie 2016, este 21 mai 2016.

8. Vă rog să precizați exact între ce kilometri sunt programate lucrări de asfaltare.

Lucrările de asfaltare sunt programate a se desfășura între km 2+300 și km 5+030.

9. Ce alte lucrări mai aveți în proiect pe raza municipiului Turda sau în zonele adicente?

Nu avem alte lucrări de execuție pe raza municipiului Turda, iar în zonele adiacente, pe drumurile naționale, se execută lucrări specifice de întreținere curentă a drumurilor”, se arată în adresa primit primită de la C.N.A.D.R. la solicitarea noastră.

Ce ar mai fi de spus. Ar mai fi de spus că firma Diferit (deținută de Nicolae Petri, un fost inginer în cadrul Regiei Autonome a Domeniului Public Cluj-Napoca) este una dintre cele abonate la contractele publice în județul Cluj, una pomenită în dosarul de mită al fostului președinte al Consiliului Județean, Horea Uioreanu. Asfaltarea din Turda, chiar înaintea alegerilor locale a fost făcută, probabil, sub imperiul temerii de o schimbare politică în forurile de decizie de la județ și din Turda, în urma alegerilor locale din 5 iunie 2016, dată după care asfaltarea a aproape 4 km de drum în interiorul municipiului Turda nu ar mai fi fost posibilă.

Porțiunea de drum asfaltată nu se află între cele pe care instanța a obligat Municipiul Turda, reprezentat de primarul Tudor Ștefănie, să  le preia în administrare de la C.N.A.D.R. Reamintim că acesta a refuzat, iar actualul Consiliu local Turda i-a ținut „spatele”. Totodată Municipiul Turda trebuie să plătească C.N.A.D.R. suma de 691.845,15 lei ca urmare a sentinței definitive pronunțată de instanță.

Pin It

Add comment

Regulile de baza pentru a face comentarii pe site
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.


Security code
Refresh