24
Ma, Oct
20 New Articles

Interviu
Typography

 

Reporter: Ce ne puteți spune despre schimbarea viceprimarului, cum afectează administrația locală?

Radu Ioan Hanga: Schimbarea a avut loc ca urmare a unei hotărâri judecătorești, rămasă definitivă. Acum domnul Lojigan este în exercițiul funcțiunii, nu avem nici un fel de probleme, instituția merge înainte, deci nu este un eveniment zguduitor la nivelul instituției. Noi am mai colaborat, deci practic ne-am reîntregit „familia”, chiar dacă am mai avut unele divergențe în perioada în care nu a fost viceprimar, dar în esență noi suntem oameni civilizați. Înlocuirea lui s-a făcut în consiliu, prin vot. Acum, că au fost unele vicii de procedură… asta a hotărât instanța.hanga-interviu-2016

R: În Consiliul local s-a schimbat balanța în ultima perioadă, credeți că noua majoritate va face probleme executivului din Câmpia Turzii?

RIH: Consiliul local este forul deliberativ și decizional, noi ca instituție pregătim Proiectele de Hotărâre, dar este de știut faptul că și consilierii locali pot întocmi proiecte. Subiectele care se discută în Consiliu eu le-aș împărții în două categorii și anume: unele care sunt mai de grabă de natură tehnică despre care pot spune că nu au un caracter politic și la acestea nu sunt probleme în Consiliul local dar probleme pot apărea la subiecte care sunt pasibile de interpretări politice, de exemplu la domeniul Cultură unde se spune că bugetul este prea mare. Cu toate acestea consiliul funcționează în continuare și nu este nici primul nici ultimul consiliu și nici prima sau ultima primărie care nu are consiliul de partea ei. Eu nu cred ca acest consiliu este o mașină de votat ci este o relație normală în care oamenii mai și glumesc mai sunt și mici răutăți dar nu sunt probleme.

R: Ce se va întâmpla cu fostul viceprimar, Avram Gal?

RIH:  Eu caut să folosesc ce are fiecare om bun în el. Caut să valorific în interesul localității, doar este sarcina mea, calitățile oamenilor cu care lucrez ca să maximizez starea de bine. Avram Gal este dibaci, are acces și relații în diverse locuri inclusive în instituțiile centrale din București și în multe cazuri este mai eficient în capitală decât mine. Cu domnul Gal am început o mulțime de acțiuni care în final ar trebui să se finalizeze în niște lucrări în folosul municipiului Câmpia Turzii. Avem două proiecte de modernizări de drumuri. Pe Șarât am modernizat drumurile în vara anului 2015 și am dat 65 de locuri de case pentru tineri și mai avem un proiect de modernizare a drumurilor care au o valoare de 3 milioane de lei. Mai avem un proiect în Sâncrai, în zona nouă de case pentru modernizarea drumurilor. La Spitalul Municipal vrem să creăm un centru de primiri urgențe, și pentru acest proiect tot Avram Gal împreună cu administratorul public Petre Pop au fost la minister pentru a face acest demers. Centrul de primiri urgențe ar urma să ofere servicii de calitate oamenilor bolnavi. În momentul acesta avem o medie de 30 de persoane pe zi care vin la spital pentru că au nevoie de tratament medical de urgență, însă în momentul de față nu avem încă o serie de dotări necesare, medicii dau dovadă de omenie și îi tratează pe oameni cu ce au la îndemână în acest moment. Tot la spital am achiziționat un laparoscop.

Așadar avem o serie de proiecte la care Avram Gal are o contribuție majoră și pe care le va duce la bun sfârșit.

R: Care mai este situația la Domeniul Public?

RIH:  Domeniul Public a avut o perioadă de dezechilibru în ceea ce privește actul de conducere. El nu este într-o situație de criză gravă din punct de vedere economic, nu este o societate care să nu-și poată plăti furnizorii. Unele dezechilibre au venit din interior iar altele din afară și chiar și din partea noastră. În vara anului 2015 le-am dat activitatea de întreținere, reparații și investiții în drumuri. Asta schimbă fundamental mecanismele de lucru, noi dăm fondurile și societatea va avea grijă de tot sistemul de drumuri. Schimbarea a bulversat activitățile inclusive circulația banilor între noi și Domeniul Public. E adevărat că se putea ca această operațiune de delegare să fi mers mai neted, dar atâta am putut, dar complicațiile s-au rezolvat deja. Mai exista doar o problemă la nivel de conducere pentru că după ce a ieșit domnul Drăghici la pensie au fost niște scăpări în ceea ce privește numirea conducătorilor. Am hotărât împreună cu Consiliul local să se recruteze o conducere pe baza OUG 109. La ora actuală este numit de către Consiliul de Administrație domnul Vituș, care este un subinginer care a lucrat la mai multe firme, și este un om care și-a trăit toată viața în domeniul construcțiilor, eu îl cunosc de prin anii `70 şi pot spune că nu am auzit multe vorbe rele despre el, a fost şi consilier local. Pot spune că este un om serios, el acuma administrează cu caracter temporar situaţia de la Domeniul Public şi sperăm să reuşească să fie selecţionat şi pe prevederile OUG 109 şi să conducă în continuare această companie. Pot spune că s-a aşternut liniştea în interiorul societăţii şi lucrurile merg spre bine.

R: Despre Compania de Salubritate ce ne puteţi spune?

RIH: Compania de Salubritate a avut unele probleme de natură economică în sensul că are încă datorii la bugetul de stat neplătite. La conducere a fost domnul Şandru care şi-a dat demisia şi a plecat în Spania, a spus că acolo câştigă mai bine, şi a venit în locul lui domnul Cristian Câmpean, un băiat mai tânăr dar serios, a fost recomandat de fostul director Şandru. Domnul Câmpean conduce acuma şi am doar cuvinte de laudă la adresa sa. A fost făcut şi un plan de reorganizare şi ţin cu dinţii de el, şi-au plătit furnizorii au făcut grafice de eşalonare cu furnizorii la care mai au restanţe, şi s-au ţinut de cuvânt şi cu graficele pe care le-au făcut, deci este o companie care funcţionează echilibrat. Singura problemă este că peste 2 ani când va intra ECO METROPOLITAN CLUJ în funcţiune îşi vor pierde obiectul muncii, aşa că eu am propus şi voi mai propune o acţiune de fuziune între Domeniul Public şi Compania de Salubritate. Propun fuziunea ca din două societăţi vulnerabile să avem una bine instalată şi stabilă în funcţionare.

R: Aş vrea să vă întreb despre pasajul către cartierul Şarât peste calea ferată, care a fost finalizat.

RIH: Acolo a fost o campanie politizată. Era subiect de alegeri şi fiecare se forţa să ofere poporului cele mai măreţe soluţii în speranţa că va obţine voturile oamenilor. Soluţia cu pasaj subteran era o soluţie nerealistă. Noi am pus piese de traversare din cauciuc, a fost făcut trotuar, eu spun că e o soluţie bună şi elegantă.

R: La Spitalul Municipal au fost ceva probleme cu arieratele, care este situaţia acuma?

RIH:  La spital situaţia s-a echilibrat. O colegă din primărie este acuma contabil şef la spital şi este o femeie tare. Ea ţine socoteala banilor, nu dă banii cu uşurinţă şi foarte important are foarte bune relaţii în primărie. Situaţia plăţilor la spital este echilibrată acuma, avem o bună colaborare cu cei de la spital şi le-am spus că vrem să facem Centru de Primiri Urgenţe. Acesta va aduce la spital încasări de 2,5 miliarde de lei pe lună. Am făcut mai multe lucrări de reparaţii, am adus un mamograf. Una dintre sarcinile lui Avram Gal este aceea ca la Radiologie să facem un punct de diagnosticare a cancerului la sân. Avem mamograful, doamna doctor de acolo deja şi-a luat autorizaţie pentru exploatarea aparatului. Vrem să achiziţionăm şi un ecograf.

R: Sunt în municipiu două pieţe agroalimentare de nivel european, cum au fost realizate proiectele?

RIH:  Când am venit în primărie am discutat cu administratorul public Petre Pop, care s-a ocupat de pieţe, i-am spus că trebuie să modernizăm hala agroalimentară din Piaţa Unirii. M-am gândit prima dată la bătrânii care vin cu produse în piaţă iar iarna stau să vândă chiar daca sunt multe grade cu minus. Petre Pop mi-a spus că deja are un proiect de modernizare şi aşa s-a născut prima hală la nivel european din Câmpia Turzii. A mai rămas Piaţa Mureşului, acolo oamenii ne-au întrebat că pe aceasta nu o modernizăm. Am proiectat şi am reuşit s-o modernizăm, a durat ceva mai multă vreme, dar acum arată frumos. Oamenii sunt foarte mulţumiţi.

R: În acelaşi sector activează societatea PAZIA, era un proiect pentru un centru de depozitare de legume şi fructe.

RIH: M-am gândit în primul rând la cei care vând produse în piaţă şi am spus că ar trebui să ne gândim cum putem să dezvoltăm această latură. Am fost la un hypermarket şi am întrebat de unde cumpără ei roşiile şi au spus că din Turcia, am întrebat că agricultorii români nu ştiu să facă roşii, a spus da, dar a spus că este o problemă că nu există un loc de unde pot achiziţiona mari cantităţi de produse. Deci este nevoie de centre de preluare a produselor. S-a discutat la nivel de Consiliu Judeţean să facă la Câmpia Turzii, noi am şi asigurat terenul dar nu s-a aprobat finanţarea. Noi căutăm în continuare să găsim o soluţie de finanţare pe fonduri europene pentru acest centru. Vrem să facem acest centru pentru că acesta va face ca oamenii să câştige mult mai bine.

 

Add comment

Regulile de baza pentru a face comentarii pe site
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.


Security code
Refresh