20
Sam, Apr
20 New Articles

Politic
Tools
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Având în vedere că am tratat, din punct de vedere jurnalistic acest subiect în articolul „Schimbarea conducerii de la Salina: Pentru unii abuz, pentru alțiidreptate!”, pe care îl puteți accesa la adresa http://turdainfo.ro/index.php/Turda/Administratie/schimbarea-conducerii-de-la-salina-pentru-unii-abuz-pentru-alii-dreptate.html, redm mai jos poziția consilierilor PNL, așa cum aceștia au formulat-o, în urma ședinței Consiliului local de ieri:

„Luni, 5 septembrie 2016, a avut loc o nouă ședință extraordinară (a câtea oare, că am pierdut șirul lor…) a Consiliului Local Turda, pe ordinea de zi figurând nu mai puțin de 37 de Proiecte de Hotărâre.Thumbnail image

În primul rând, afirmăm faptul că ședința de Consiliu nu a fost legal constituită la momentul supunerii la vot la ordinii de zi, căci, după retragerea de la dezbateri a consilierilor liberali, dintre cei 14 consilieri rămași, 4 au declarat că nu participă la dezbateri, având interes patrimonial, ordinea de zi a ședinței fiind votată de doar 10 consilieri, ca atare sub pragul minim legal de cvorum (11 consilieri din totalul de 21!!). Cu toate acestea, sfidând absolut orice prevedere legală, majoritatea locală PSD+PMP+PRM+ALDE și-a continuat imperturbabilă drumul către abuz. Solicităm public celor 4 consilieri PSD care nu au votat ordinea de zi (Roș, Sălăgean, Năstase și Nemeș) să definească transparent natura interesului patrimonial pe care îl au la societățile Turda Salina Durgău și Domeniul Public Turda?!

Mai mult, această ședință extraordinară nu a fost una justificată, cel puțin pentru că ședința ordinară a Consiliului Local Turda a avut loc în urmă cu doar o săptămână, iar Proiectele puteau fi aduse pe masa consilierilor la acea ședință. De principiu, o ședință extraordinară, în opinia noastră, se poate convoca în cazuri excepţionale care necesită adoptarea de măsuri imediate pentru prevenirea, limitarea sau înlăturarea urmărilor calamităţilor, catastrofelor, incendiilor, epidemiilor sau epizootiilor, precum şi pentru apărarea ordinii şi liniştii publice (spre comparație, pe ordinea de zi a ședinței extraordinare de ieri a existat și un Proiect privind participarea unei delegații municipale la Festivalul gâștelor din Kiskunfelegyhaza (Ungaria); în curând vom convoca o ședință extraordinară privind participarea la Festivalul pitulicelor, coțofenelor, bâtlanilor sau guguștiucilor; nu putem nici măcar să zâmbim...). După cum bine se poate vedea, nu suntem în nici una dintre aceste situații prevăzute de lege, motiv pentru care această ședință apare ca nelegal convocată.

Revenind la Proiecte, marea lor majoritate au vizat revocarea unor Hotărâri de Consiliu Local, adoptate în anul 2014, cu privire la activitatea celor două societăți comerciale din subordinea Consiliului Local: Salina Turda și Domeniul Public Turda. În realitate, s-a dorit revocarea actualilor membri ai Consiliului de Administrație la cele două societăți și înlocuirea acestora cu niște administratori provizorii, membri de partid sau apropiați ai majorității politice constituite din PSD+PMP+PRM+ALDE (între aceștia veșnicul Dorel Corpodean, bine-cunoscut turdenilor pentru implicarea sa în falimentul Fabricii de Pâine, a celei de Lapte și a numeroase cluburi de fotbal locale sau Dorin Apahidean, ”absolut întâmplător” șef serviciu logistică la Compania de Apă Arieș!!).

În altă ordine de idei, susținem cu tărie faptul că Proiectele de Hotărâre supuse spre adoptare (cele care au vizat schimbarea administratorilor) au fostnelegale pentru că nu au respectat prevederile OUG nr. 109/2011, astfel cum aceasta a fost modificată și completată.

Potrivit prevederilor OUG nr.109/2011, art. 4, autoritatea publică tutelară (în speță Consiliul Local Turda) şi Ministerul Finanţelor Publice nu pot interveni în activitatea de administrare şi conducere a întreprinderilor publice. Prin aceste Proiecte s-a dorit înlocuirea actualei conduceri a celor două societăți fără nicio justificare, abuziv, cu încălcarea prevederilor legale, ceea ce face ca acest demers să apară ca o intervenție brutală și injustă în activitatea celor două societăți.

În al doilea rând, aceste Proiecte nu au aprobarea Ministerului Finanțelor Publice. Potrivit prevederilor art.31 din același act normativ, Ministerul Finanțelor Publice, prin direcțiile de specialitate sau persoanele desemnate, supraveghează implementarea prevederilor ordonanței de către autoritățile publice tutelare. În exercitarea acestei atribuțiuni, acesta monitorizează și evaluează aplicarea de către autoritățile publice tutelare a prevederilor ordonanței și elaborează norme de aplicare a acesteia.În speță, nu există un aviz de principiu din partea Ministerului care să certifice legalitatea acestor demersuri, deci se încalcă din nou prevederile legale, fără nicio justificare. 

În al treilea rând, se solicită semnarea de către persoanele propuse ca administratori provizorii a unui contract de mandat care nu a fost niciodată supus aprobării Consiliului Local. Singurele contracte de mandat aprobate de către Consiliul Local Turda pentru exercitarea funcției de membru în Consiliul de Administrație al celor două societăți sunt acelea din iunie 2014 (HCL 147 și HCL 148). Neexistând un contract de mandat aprobat de către Consiliul Local care să reglementeze exercitarea funcției de membru provizoriu în Consiliul de Administrațienumirea de administratori provizorii este nelegală. Potrivit prevederilor legale în vigoare, la momentul desemnării unui administrator, drepturile și obligațiile acestuia se stabilesc printr-un contract de mandat. În speță, Consiliul Local al Municipiului Turda nu are adoptat un contract de mandat pentru administratori provizorii, deci nu au fost stabilite drepturile și obligațiile acestora și nu există avizul comisiilor de specialitate pentru adoptarea unui asemenea contract de mandat.

În al patrulea rând, aceste Proiecte sunt nelegale deoarece încalcă prevederile legale în vigoare. Potrivit prevederilor legale aplicabile, autoritatea publică emitentă a unui act administrativ nu mai poate revoca acel act dacă a intrat în circuitul civil și a produs efecte juridice. Hotărârile care se solicită a fi revocate au produs efecte juridice, actualele Consilii de Administrație fiind numite de către reprezentantul municipiului în AGA la acele societăți. Acele hotărâri AGA au fost cenzurate de instanțele de judecată, au rămas valabile, deci numirile actualilor administratorilor au fost legale și înregistrate la Registrul Comerțului. Trecând peste toate aceste aspecte, această operațiune nelegală a mai fost intreprinsă de Consiliul Local al Municipiului Turda, chiar la inițiativa actualului primar Cristian Matei. Cu acea ocazie, fostul director al Societății Turda Salina Durgău, Nemeș Vasile, a fost demis ilegal de către 4 administratori provizorii (între care și actualul primar), care nu aveau semnat niciun fel de contract de mandat aprobat de Consiliul Local, ce să stipuleze care sunt drepturile și obligațiile lor și indicându-se care este temeiul legal de numire a acestora.

Prin hotărâre judecătorească irevocabilă, Societatea Turda Salina Durgău a fost obligată să-i achite lui Nemeș Vasile despăgubiri în sumă suma totală de peste 200 000 lei. Acest prejudiciu urmează a fi recuperat de la cei vinovați de către actualul Consiliu Local (inclusiv de la actualul primar). Acum vorbim de revocarea ilegală a 17 persoane și de lipsirea ilegală a acestora de cel puțin 36 de indemnizații, deci suma va fi dublă, pe de o parte, iar pe de altă parte, va fi acordată unui număr de 17 persoane. Acest prejudiciu imens va duce la pierderi enorme pentru societăți, deci implicit va diminua nejustificat cota de profit datorată Consiliului Local, toți cetățenii municipiului fiind afectați direct, din cauza dorinței de răzbunare și a interesului personal al unor membri ai Consiliului Local.

Potrivit prevederilor legale arătate, în situația revocării fără justă cauză, administratorii au dreptul la despăgubiri. Cine va hotărî revocarea actualilor administratori, fără justă cauză, va suporta contravaloarea acestor despăgubiri, care, așa cum am arătat mai sus, vor fi deosebit de importante.

În final, solicităm respectuos consilierilor PMP Turda să nu ne mai dea lecții de etică politică atâta timp cât ei au trădat electoratul de dreapta și au devenit o simplă anexă a PSD Turda, din dorința pur meschină de a ciuguli firimiturile rămase din cozonacul PSD!!

 

Cu respect față de fiecare cetățean al Turzii,

Grupul consilierilor liberali din Consiliul Local Turda”

Pin It

Add comment

Regulile de baza pentru a face comentarii pe site
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.


Security code
Refresh