COMUNICAT DE PRESĂ
Data:31.07.2018
Lansare proiect
”Modernizarea coridorului de mobilitate urbana integrata in zona industriala a Municipiului Turda”
Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Operațional Regional 2014-2020, Agenția de Dezvoltare Regională Nord-Vest în calitate de Organism Intermediar pentru Programul Operațional Regional 2014-2020 și Unitatea Administrativ-Teritorială Municipiul Turda în calitate de Beneficiar au semnat Contractul de finanțare nerambursabilă nr.2500/14.06.2018, Cod SMIS 2014+:118092, pentru proiectul ”Modernizarea coridorului de mobilitate urbana integrata in zona industriala a Municipiului Turda”.
Proiectul este finanțat în cadrul Programului Operațional Regional 2014 – 2020, Axa prioritară 3 – ”Sprijinirea tranzitiei catre o economie cu emisii scazute de carbon”, Prioritatea de investiţii 4E – ”Promovarea unor strategii cu emisii scazute de dioxid de carbon pentru toate tipurile de teritorii, in special pentru zonele urbane, inclusiv promovarea mobilitatii urbane multimodale durabile si a masurilor de adaptare relevante pentru atenuare”, Obiectiv specific 3.2 – „Reducerea emisiilor de carbon in zonele urbane bazata pe planurile de mobilitate urbana durabila”
Proiectul are ca obiective specifice :
- Reducerea pana in anul 2022 a emisiilor de CO2 in zona ce face obiectul investitiei cu 4.1% ca urmare a reducerii utilizarii autoturismelor cu 7.8% prin cresterea utilizarii transportului public in comun (ca urmare a infiintarii de benzi dedicate transportului public de persoane, introducerii in transportul in comun a doua autobuze electrice de capacitate medie (8-9 m), implementarii unui sistem de e-ticketing) si prin cresterea utilizarii mijloacelor de transport velo, prin infiintarea de piste de biciclete si implementarea unui sistem de bike-sharing.
- Cresterea pana in anul 2022 a numarului de utilizatori a transportului in comun in zona de studiu a proiectului cu 12.9% ca urmare a realizarii unor masuri destinate incurajarii utilizarii transportului alternativ (autobuze electrice, implementarea unui sistem de e-ticketing, modernizarea statiilor de transport in comun, crearea unui sistem de management al traficului)
- Dezvoltarea pana in anul 2022 a sistemului de transport velo prin realizarea 1,715 km de piste de biciclete si dezvoltarea unui sistem de inchiriere de biciclete pana la finalizarea implementarii proiectului la nivelul ariei de studiu, estimandu-se o crestere cu 20% a numarului de utilizatori.
- Cresterea gradului de siguranta si accesibilitate pentru pietoni pana in anul 2022 prin modernizarea a 5.820 mp de spatiu pietonal, prevazuti cu sisteme de siguranta care sa impiedice accesul auto pe trotuar, estimandu-se o cresterea a numarului de persoane care utilizeaza traseele pietonale cu 15.5%.
- Imbunatatirea spatiului urban prin asigurarea de spatii verzi in aliniament si plantarea de 2.475 mp arbori/arbusti pana in anul 2022.
- Reducerea nivelului de poluare fonica cu 40% datorita achizitionarii, prin intermediul proiectului, a 2 autobuze electrice ce emit 50 de decibeli fata de autobuzele din dotarea prezenta care emit 80 de decibeli.
Grupul ţintă al proiectului:
In vederea realizarii obiectivului propus, beneficiarul – Municipiul Turda, doreste accesarea de fonduri europene pentru modernizarea infrastructurii str. 22 Decembrie 1989 intr-o maniera integratoare a elementelor de infrastructura destinata deplasarilor auto, pietonale, velo si ale transportului public. In zona ariei de studiu a proiectului locuieste o populatie estimata de 680 locuitori.
Proiectul ”Modernizarea coridorului de mobilitate urbana integrata in zona industriala a Municipiului Turda” are o valoare totală de 25.110.602,64 lei, din care:
-
21.309.077,25 lei reprezintă valoarea eligibilă nerambursabilă din FEDR
-
3.259.035,34 lei reprezintă valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul național
-
501.390,05 lei reprezintă valoarea cofinanțării eligibile a Municipiului Turda
-
41.100,00 lei reprezintă valoarea neeligibilă inclusiv TVA.
Perioada de implementare a proiectului este de 62 de luni, începând cu data de 25.11.2016 până la 31.12.2021, aceasta cuprinzand si perioada de desfasurare a activitatilor proiectului inainte de semnarea Contractului de finantare.
Date de contact:
Mihaela Ielciu - coordonator de proiect
Consilier - Serviciul Finanțări Externe și Relații Internaționale
Primăria Municipiului Turda
telefon/fax 0264-311630
email: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
-