Inspectoratul Teritorial de Muncă Cluj împreună cu Inspectoratul General pentru Imigrări Cluj a inițiat o campanie de informare online a angajatorilor, cu privire la condițiile în care aceștia pot angaja/detașa cetățeni străini pe teritoriul României.
Campania are ca scop creșterea gradului de informare cu privire la oportunitățile oferite pe acest sector și conștientizarea riscurilor la care se expun în situația nerespectării prevederilor legale privind angajarea sau detașarea unui cetățean străin în România.
Astfel, pentru evitarea situațiilor de risc, Inspectoratul General pentru Imigrari Cluj a pus la dispoziția celor interesați un set de materiale informative, în cadrul cărora sunt prezentate informații de bază, precum și ultimele noutăți legislative.
Materialele pot fi accesate pe site-ul public disponibil la adresa: www.igi.mai.gov.ro, urmând linkurile:
-igi.mai.gov.ro/sites/default/
-igi.mai.gov.ro/sites/default/
Cadrul normativ și condițiile în care cetățenii străini proveniți din state terțe, non-UE, pot derula activități lucrative pe teritoriul statului român sunt stabilite de OG nr. 25/2014 privind încadrarea în muncă și detașarea străinilor pe teritoriul României, respectiv de OUG nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
Inspector Șef,
Daniel Păcurariu
SURSA FOTO: https://work-finder.eu/