Vacanța intersemestrială pentru mulți adolescenți a însemnat un moment de respiro, dar pentru 50 de tineri a însemnat prilejul perfect să învețe să devină antreprenori. Timp de 5 zile în perioada 6-10 februarie, în Boghiş, județul Sălaj, am desfășurat cea de-a doua ediție a Management Academy. Complexul Turistic David a fost incubatorul nostru de idei și locul de relaxare al tinerilor participanți pe parcursul desfășurării proiectului.
Dacă ar fi să sumarizăm într-o frază tot evenimentul am spune că Management Academy 2019 este „5 zile de activități de management , 20 de ore de traininguri, 7 speakeri gata să modeleze 50 de tineri și sprijinul Salinei Turda, fără de care acest proiect nu ar fi existat”.
Participanții au avut parte de training-uri interactive şi jocuri din partea unor traineri cu expertiză în domeniul juridic, fiscal, psihologic, economic și marketing. Astfel că, informațiile asimilate au putut fi folosite pe mai departe în gestionarea unui proiect sau al unei afaceri.
Pentru că am vrut ca informația asimilată să se fixeze mai bine în mintea participanților, aceștia au avut ocazia de a demonstra în ultimele 2 zile că pot întocmi afaceri/proiecte proprii, fezabile și sustenabile de la A la Z.
Ultimele 2 zile au fost o provocare reală pentru participanți, deoarece pe lângă că i-au expus la un stres continuu și impedimente fictive care le periclitau firma (exemplu: 3000 RON cheltuieli neprevăzute în buget), i-au mai pus și în situația să coopereze în echipe și să pună bazele unei firme din punct de vedere juridic și economic, totul în 24 de ore. Pare un volum de stres și muncă suprauman, însă cei 50 de participanți au dovedit că imposibilul devine real dacă ai inițiativă și determinare. Prin atitudinea lor ne-au demonstrat că evenimentul și-a atins deviza „ Să construim tipul de oameni de care lumea are nevoie cu disperare”.
În ultima zi aceștia au avut prilejul de a prezenta pas cu pas ideile inovative pe care fiecare echipă le-a avut. Echipa câștigătoare a fost cea alcătuită din Alexandru Lup, Rareș Grigorescu, Călin Crișan (toți trei din Turda) și Sergiu Sabou (Baia Mare). Ideea lor câștigătoare a fost crearea unui spațiu amenajat în zona Stejeriș destinat creării unui driver movie, exact ca în filmele americane. Juriul a fost așa impresionat de proiectul lor că a decis să le aloce 2.500 de lei ca sumă de start provocându-i să înceapă să își implementeze proiectul.
Considerăm că tot ce am prezentat mai sus ar fi o poveste frumoasă de spus tinerilor despre oameni care se adună să învețe să schimbe lumea prin aplicare de idei inovative. Management Academy 2019 nu ar fi fost posibil de realizat fără un grup de tineri determinați. Astfel, la vârsta de doar 16 ani, Alina Cojocaru, elevă în clasa a X-a la Colegiul Național „Mihai Viteazul” din Turda a reuşit să coordoneze o echipă de 10 oameni.
Însă nu trebuie să uităm că această poveste nu ar fi devenit o poveste reală, dacă nu ar fi existat și niște entități doritoare să sprijine organizatorii în crearea contextului ca tinerii să-și dezlănțuie potențialul. Astfel că, am vrea să mulțumim Salina Turda, partenerul oficial al acestei ediții de Management Academy, pentru tot sprijinul acordat. Pe lângă partenerul oficial, trebuie să le mulțumim și entităților care au sprijinit tinerii să schimbe lumea, Compania de Apă Arieș Turda, Marele Alb şi Atlas Tour.
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.