Echipa României, singura din Europa,
în primele 8 echipe la Campionatului Mondial și „Cea mai bună echipă EFL (vorbitoare de engleză, ca limbă străină)” din concurs
- Performanță fără precedent a echipei Naționale a României la Campionatul Mondial de Dezbateri pentru Elevi
- Dezbaterea este activitatea educațională cu cea mai mare capacitate de transformare pozitivă a unui adolescent
- ARDOR administrează peste 100 de cluburi de dezbateri în toată țara, cu 1600 de elevi anual
- ARDOR oferă și un curs de formare profesională pentru cadre didactice, acreditat de Ministerul Educației
Distribuție națională, 12 august 2021. Pentru prima dată în istorie, Echipa Națională a României la Dezbateri pentru elevi, coordonată de ARDOR (Asociația Română de Dezbateri, Oratorie și Retorică) s-a clasat printre primele 8 din cele 74 de echipe ale lumii la Campionatului Mondial de Dezbateri pentru Elevi (World Schools Debate Championship), desfășurat online între 25 iulie și 5 august.
Anul acesta, echipa României a fost formată din elevii:
- Oana Nițu (clasa a XII-a) (Colegiul Național „Mihai Viteazul” Ploiești)
- Elena Rădulescu (clasa a XI-a) (Colegiul Național „Sfântul Sava” București)
- Tania Acsinte (clasa a XI-a) (Colegiul Național „Sfântul Sava” București)
- Irina Chicuș (clasa a XI-a) (Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” București)
- Valeriu Cărășel (clasa a XII-a) (Colegiul Național „Mihai Viteazul” București)
- rezerva Arina Dumitru (clasa a X-a) (Colegiul Național „Mihai Viteazul” Ploiești).
Echipa României a fost singura din Europa prezentă în sferturile Campionatului Mondial. Parcursul extraordinar al elevilor români s-a oprit în sferturi, în fața echipei statului Filipine. Echipe puternice, formate din vorbitori nativi de limba engleză, precum echipa Angliei sau Irlandei, au părăsit turneul în fazele anterioare.
Printre temele dezbătute se numără: posibilitatea ca serialele cu polițiști să facă mai mult rău decât bine, interzicerea producerii și a consumului de carne, comercializarea spațiului cosmic, capitalismul „curcubeu”, faptul că țările în curs de dezvoltare ar trebui să prioritizeze industrializarea în scopul substituirii importurilor în defavoarea industrializării orientate spre exporturi.
Echipa României a obținut și titlul de Cea mai bună echipă EFL („EFL Best Team”) dintre cele 19 echipe EFL (English as a Foreign Language – Engleza ca limbă străină) din concurs. Valeriu Cărășel (Colegiul Național „Mihai Viteazul” București) a obținut un loc foarte bun loc 8 în clasamentul individual EFL.
Pagina de Facebook a Echipei Naționale a României poate fi accesată aici.
Urmăriți aici dezbaterea din sferturile de finală Macau Online WSDC 2021.
„Campionatul Mondial înseamnă emoția din timpul dezbaterilor, când știi că trăiești momentele pentru care te-ai pregătit un an întreg, că dezbați împotriva celor mai bune echipe din lume și că ai ocazia să reprezinți România printre ele! E un context în care vii să dai tot ce poți, care îți confirmă că munca depusă până acum a meritat. Ești unde sperai să ajungi, ba chiar mai departe! Frumusețea dezbaterilor stă și în oportunitățile pe care ți le creează - oamenii pe care ii cunoști, subiectele diverse despre care te informezi, curiozitatea cu care ajungi să privești evenimentele din jur, precum și faptul că toate astea persistă în timp”, declară Irina Chicuș (Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” București).
*Citatele celorlalți câștigători - la finalul comunicatului de presă.
Lotul de antrenori care au pregătit în acest an echipa națională este format din instructori și arbitri cu experiență ai Asociației Române de Dezbateri, Oratorie și Retorică – ARDOR, mulți dintre ei foști componenți ai echipei naționale: Șerban Pitic, Diana Diaconescu, Ștefan Matei, Teodor Grama, Laura Drăgoi, Andrei Olaru, Miruna Cozianu, Eveline Dicu, Cătălin Panțiru.
România este reprezentată la Campionatului Mondial de Dezbateri pentru Elevi (World Schools Debate Championship) încă din 2006. Cea mai bună performanță anterioară a echipei a fost în 2020, când elevii români au obținut locul 15 în clasamentul general și locul 1 în clasamentul EFL.
Dezbaterea este activitatea educațională cu cea mai mare capacitate de transformare pozitivă a unui adolescent.
„Campionatul Mondial este una dintre cele mai solicitante experiențe pe care le poți avea, ca licean. Este locul în care simți că fiecare secundă contează și influențează rezultatul meciului. Ce ajunge să te facă cel mai fericit, la debate, este să te uiți în urmă, la cine erai acum ceva timp, la ce îți doreai să devii, și să realizezi că acea versiune a ta ar fi mandră de tine, cel de acum”, declară Valeriu Cărășel (Colegiul Național „Mihai Viteazul” București).
Emanuel Beteringhe, președinte executiv ARDOR, declară:
„Dezbaterea este un sport intelectual. Este activitatea educațională cu cea mai mare capacitate de transformare pozitivă a unui adolescent. Dezbaterea îi ajută pe elevi să capete încredere în ei (un aspect crucial, la vârsta adolescenței), le dezvoltă gândirea critică și îi ajută să se cunoască și să se înțeleagă mai bine pe sine, îi învață abilități de documentare, de lucru în echipă, de discurs public, de argumentare și persuasiune.
În plus, temele abordate le oferă elevilor o cunoaștere unică a lucrurilor relevante care se întâmplă în lume în mod curent, iar concursurile și evenimentele îi fac să se (auto)motiveze pentru a face tot acest efort de învățare (ceea ce foarte rar se întâmplă în cadrul școlar uzual). Dezbaterile, cluburile și evenimentele ARDOR sunt locurile în care paradigma educațională se manifestă într-un fel cu adevărat benefic pentru dezvoltarea tinerilor: elevii sunt cei care, timp de o oră, vorbesc, prezintă, discută, argumentează, în timp ce profesorul este cel care ascultă, notează și apoi oferă feedback fiecărui elev.
Abilitățile și cunoștințele pe care elevii le deprind prin dezbatere reprezintă un atu important pentru admiterea la facultate, pe tot parcursul desfășurării studiilor, precum și ulterior, în viața profesională - foștii debateri ajung mai repede în funcții înalte în companii pentru că, dincolo de performanța profesională, aceștia știu să-și exprime convingător punctele de vedere, știu să se documenteze, sunt mai rezistenți la stres etc.”, adaugă Emanuel Beteringhe.
ARDOR administrează peste 100 de cluburi de dezbateri în toată țara, cu 1600 de elevi anual
În parteneriat cu licee și universități, ARDOR administrează peste 100 de cluburi de dezbateri în toată țara, care reunesc 1600 de elevi anual. Cluburile au activitate constantă și participă și la evenimentele din circuitul ARDOR - 20-40 de evenimente pe an. Cel mai important eveniment este Forumul Național de Dezbateri, care anul acesta se va desfășura în perioada 25-30 august și unde se vor înfrunta aproximativ 40 de echipe din toată țara. Mai multe informații puteți citi pe pagina de Facebook a evenimentului.
ARDOR oferă și un curs de formare profesională pentru cadre didactice, acreditat de Ministerul Educației
Acreditat încă din 2016, cursul S.I.P.D.O.D.O.R. este concentrat pe strategii inovatoare de predare cu ajutorul metodelor deliberative. În ultimii 5 ani, la acest program au participat 1000 de profesori, iar numărul elevilor beneficiari ajunge la 150.000. Prin dezbatere, lecțiile devin mai interesante, iar conținutul lecției este mai ușor de ținut minte, datorită amprentei emoționale aferente.
***
Despre ARDOR
Asociația Română de Dezbateri, Oratorie și Retorică – ARDOR (www.ardor.org.ro), organizația care selectează, antrenează și finanțează Echipa Națională a României, este una dintre cele mai relevante organizații non-guvernamentale din zona educațională. Pe lângă programul „Echipa Națională a României”, ARDOR administrează peste 100 de cluburi de dezbateri în toată țara, în parteneriat cu licee și universități și oferă instruire în dezbateri și argumentare către cadre didactice (peste 1000 de profesori în ultimii 5 ani) și către sectorul privat (www.dialogon.ro).
***
Citatele celorlalți membri ai echipei României:
„Participarea la Campionatul Mondial este o experiență cu totul unică. Deși dezbaterile se desfășoară într-un mediu academic extrem de competitiv, am reușit să formăm prietenii de durată, să cunoaștem oameni din toată lumea. Această oportunitate m-a ajutat nu numai să fiu capabilă să susțin cauzele în care cred, ci și să înțeleg raționamentul oamenilor cu care nu sunt de acord”, declară Oana Nițu (Colegiul Național „Mihai Viteazul” Ploiești)
„Campionatul mondial îți oferă oportunitatea de a avea nenumărate dezbateri pline de adrenalină cu oameni extrem de motivați și curioși. Ce te face cel mai fericit la debate sunt acele momente în care simți cum fiecare cuvânt sau idee dintr-un discurs se completează reciproc, exact că piesele unui puzzle complex și frumos”, declară Tania Acsinte (Colegiul Național „Sfântul Sava” București)
„Campionatul a fost o avalanșă de emoții de toate tipurile - adrenalină, stres, dar și satisfacție enormă după fiecare discurs reușit și meci câștigat. Dezbaterile înseamnă bucuria autodepășirii intelectuale constante, prin fiecare meci, caz sau discurs. E sentimentul de libertate intelectuală absolută, în secundele în care vezi pentru prima dată o moțiune și îți lași creativitatea să zboare în zeci de direcții. Și mai e sentimentul de încredere în propria voce și în propriile cuvinte”, declară Elena Rădulescu (Colegiul Național „Sfântul Sava” București)
***
Contact:
Diana Iosu
Corporate Communication Senior Advisor, DiFine PR
Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
+40 784 222 555
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.