18
Joi, Apr
20 New Articles

Turda
Tools
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Cuiul lui Pepelea în politica turdeană este starea jalnică a infrastructurii rutiere. Toate formațiunile politice din opoziție marșează foarte mult pe starea jalnică a drumurilor și, mai ales, pe problema legată de Podul peste Arieș de lângă Benzinăria A&A. Ca și cum, dintr-o dată, primarul actual este vinovat pentru starea lor. Toți refuză să vadă eforturile depuse de administrația turdeană în ultimii doi ani pentru a asfalta străzi sau a obține finanțări pentru arterele rutiere principale, mult mai costisitoare și mai mari. Iar Podul de la ieșirea din Turda spre Alba Iulia a fost preluat de Guvernul României iar lucrările de reparație vor începe foarte curând, dacă este să cităm din directorul DRDP Cluj, conform afirmațiilor primarului Cristian Matei.

O analiză din afară, rece, fără niciun iz politic, pune punctul pe „i”. Este realizată de Asociația Pro Infrastructură și arată că vina pentru ce se întâmplă la Turda este a Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Iată mai jos comunicatul de presă emis de respectiva asociație, care monitorizează de ceva vreme, toate lucrările de infrastructură din transporturi din România.

„În ultimii ani, prin construirea segmentelor de autostradă dintre Sibiu și Deva (A1) și recent dintre Aiud și Turda (A10), traficul dintre nordul sau nord-vestul țării și zonele centrale sau sudice a început să se desfășoare preponderent pe aceste tronsoane de autostradă.

Astfel, Municipiul Turda a devenit un punct de blocaj pe un traseu tot mai aglomerat, preluând traficul dinspre/înspre Cluj, Maramureș, Satu Mare, Bistrița, Sălaj și chiar cel de lung parcurs în afara țării. Rețeaua rutieră executată pentru un cu totul alt nivel de trafic a ajuns în ultimele luni să nu mai facă față, dovadă fiind denivelările pronunțate ale asfaltului în interiorul orașului și, cel mai grav, starea precară a podului peste Arieș de la intrare în Turda, unde se circulă alternativ pe o singură bandă.

Situația poate fi rezolvată extrem de ușor printr-un drum de legătură de 5-6 km între DN1 Cluj-Turda și Autostrada A3 Gilău-Turda. În 2015 a fost semnat un contract pentru întocmirea studiului de fezabilitate pentru acest proiect. Deși studiul de fezabilitate a fost finalizat și aprobat, fiind obținute toate avizele (mai puțin acordul de mediu), contractul s-a blocat complet în 2017 și nu a mai avansat de atunci. Motivul: CNAIR nu a plătit nici măcar un leu proiectantului pentru serviciile realizate.

Solicităm oficialilor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și Ministerul Transporturilor România să nu aștepte momentul în care circulația pe podul peste Râul Arieș va deveni imposibilă și să rezolve de urgență problemele acestei conexiuni noi dintre A3 și DN1 în zona Mărtinești-Tureni”, se arată, negru pe alb, de către Asociația Pro Infrastructură.

Pin It

Add comment

Regulile de baza pentru a face comentarii pe site
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.


Security code
Refresh