03
Ma, Dec
4 New Articles

Administrație
Tools
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Consilierii locali turdeni au aprobat, în unanimitate, transmiterea către cu titlu gratuit a podului de peste râul Arieș care are nevoie de reparații urgente, fiind un pericol iminent pentru toți cei care îl tranzitează. Podul a fost transmis, prin decizia Consiliului local Turda, din domeniul public al Municipiului Turda, județul Cluj, în domeniul public al Statului Român și administrarea Ministerului Transporturilor prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (C.N.A.I.R. SA).

Istoria acestei transmiteri este una mai veche. Fostul primar, Tudor Ștefănie, prin fostul Consiliu local pe care îl controla, au refuzat să preia anumite tronsoane de drum național care străbat municipiul Turda în proprietate și, implicit, în administrare, de la Guvernul României. Primăria Municipiului Turda trebuia să încheie un protocol prin care prelua, legal, juridic, normal, aceste tronsoane de drum însă oamenii din amintita instituție nu și-au găsit timpul necesar să facă acest lucru (sic). Așa că CNADR a acționat în instanță Municipiul Turda și a câștigat un proces în care s-a apelat inclusiv la case de avocatură extrem de scumpe, plătite din banul public, cu aprobarea Consiliului local din perioada 2012-2016, despre care subsemnatul a afirmat în numeroase rânduri, și îmi mențin opinia, că a fost cel mai slab din istoria post-decembristă a administrației locale. Un Consiliu local care, în mare parte din timpul mandatului său nu a făcut altceva decât să adopte hotărâri menite să pună în funcții bine plătite camarila lor politică, mai ales la Salina Turda și Domeniul Public Turda, cu scandaluri imense. Aici trebuie să reamintim că, deși am adresat primarului Tudor Ștefănie o cerere în baza Legii 544 din 2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, acesta a refuzat să ne prezinte orice informații referitoare la înțelegerile cu avocații și sumele de la buget cheltuite!

Chiar și după ce instanța de judecată a obligat Municipiul Turda la plata unei sume de 7 miliarde de lei vechi în contul CNADR (sub formă de cheltuieli cu întreținerea și repararea acelor porțiuni de drum despre care oamenii lui Ștefănie susțineau că sunt ale Ministerului Transporturilor), fostul primar a continuat politica struțului, refuzând să recunoască decizia instanței și chiar să plătească, pentru a încerca apoi o nouă abordare, mult mai realistă. Ce a făcut Ștefănie și Consiliul său local? Au emis o altă Hotărâre de Consiliu Local, prin care transferau acele porțiuni de drum național, din nou, către Ministerul Transporturilor!

Mai multe amănunte puteți afla citind și „Circa 7 miliarde din banii turdenilor, pierduți în instanță!”

Bineînțeles că CNADR (actuala CNAIR SA)  și Guvernul Cioloș, căruia reprezentanții Municipiului Turda le-au cerut să preia drumurile naționale care străbat Turda (un important nod de cale rutieră), au refuzat să facă acest lucru.

Cum spuneam și cu alte ocazii, actualul primar al municipiului Turda, Cristian Matei, a derulat toate demersurile necesare, după iunie 2016, pentru ca aceste drumuri să treacă din administrarea Municipiului Turda (ceea ce implică niște costuri exorbitante pentru o municipalitate care nu mai are bani de dezvoltare decât în jurul a 10 % din bugetul său anual, în condițiile în care mare parte dintre străzile turdene au nevoie reparații imediate). Matei și-a pus oamenii la lucru, a cerut Consiliului local, unde coaliția din jurul partidului său, PSD; deține majoritatea, să emită alte Hotărâri de Consiliu local de transfer a acelor porțiuni de drumuri. Profitând și de faptul că acum guvernul este unul social-democrat, edilul turdean a făcut o serie de deplasări la Ministerul Transporturilor și a stat de vorbă și cu un director executiv de la CNADR cerând să fie preluate drumurile dar mai ales podul de peste râul Arieș de pe varianta spre Alba Iulia.

Abia în 10 aprilie, printr-o adresă a Ministerului Transporturilor, municipalitatea turdeană este informată că eforturile sale s-au concretizat în acceptul acestui minister de preluare în administrare exclusiv a podului peste râul Arieș situat pe DN 1 la km 444+840, în vederea demarării lucrărilor de consolidare a podului care se află într-o stare avansată de degradare. Așadar, primarul Cristian Matei a întocmit un proiect de hotărâre și a cerut Consiliului local Turda să aprobe transmiterea podului cu titlu gratuit celor care îl vor repara. Costurile reparațiilor sunt estimate le 4 000 000 lei. Consiliul local Turda a aprobat solicitarea primarului, astfel că CNAIR poate începe în cel mai scurt timp demersurile pentru atribuirea și începerea lucrărilor de reparație a podului.

Următorul pas este emterea unei Hotărâri de Guvern care să aibă ca obiect preluarea de către minister a acestui pod.

 

Sigur că începerea unor reparații necesare la podul în cauză va duce la devierea traficului care tranzitează Turda, inclusiv a celui greu, pe strada 22 Decembrie 1989, ceea ce va crea adevărate ambuteiaje, ca să nu mai vorbim de accentuarea stadiului de degradare a acelei artere. Dar și pentru repararea acelei străzi, unde își au sediile de producție importante societăți economice din Turda, primarul Cristian Matei are un plan cu destui sorți de reușită, dacă actualul Consiliu Județean, controlat de PNL, va aloca niște bani. Dar asupra acestui subiect vom reveni mai amănunțit.

Pin It

Add comment

Regulile de baza pentru a face comentarii pe site
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.


Security code
Refresh