Administrație
Tools
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Primarul turdean, Cristian Matei, ne-a declarat că executivul aflat sub comanda sa, va continua acțiunile și în acest an acțiunile de asfaltare a mai multor străzi din Turda. Una dintre cele mai importante dorințe a cetățenilor turdeni este aceea de asfaltare nu doar a arterelor principale din oraș ci și a străzilor pe care ei locuiesc.

proiect asfaltare strada 22 decembrie 1989

Așa cum am mai scris, pe marginea acestui subiect, în 2018 au fost asfaltate și modernizate complet un număr de 10 străzi: Gh. Barițiu, Aurel Vlaicu, Gheorghe Șincai, Făcliei, Păcii, Vulcan, Bercului, Bistriței, Matei Basarab și Bucegi. Au fost reabilitate două artere principale ale orașului, str. Ștefan cel Mare și Avram Iancu.

„Am finalizat de asfaltat partea stângă a cartierului Poiana, cartier în care mai avem de asfaltat doar două străzi: Valea Racoșei și Iasomiei. În primăvară vom începe douăzeci de străzi din Băi, cu finanțare europeană, iar acolo vor rămâne tot cam atâtea pe care o să le facem din bugetul local. Tot în primăvară vom începe asfaltarea străzilor din cartierul Industrial, iar în Centru și Turda Nouă, prin Planul de Mobilitate Urbană vom reasfalta cam toate arterele principale, vor fi refăcute Dr. I. Rațiu, G-ral Dragalina, Cuza Vodă până la ieșirea spre Cluj,  inclusiv Clujului și Avram Iancu, pe care am încercat să le reparăm anul trecut pentru că erau „praf”. Vor fi refăcute la standarde europene. Nu vă pot spune exact luna când vom începe lucrările dar este sigur că se vor face. În Turda Nouă vor mai rămâne puține străzi, pe care le vom asfalta de la bugetul local sau din alte surse atrase, la care lucrăm în prezent”, ne-a declarat primarul Cristian Matei.

 

În Poiana se va băga canalizare, după care se va asfalta din nou

Deși sub comanda sa, executivul turdean a atras sume record ca finanțare externă bugetului local, primarul Cristian Matei nu s-a oprit: „Pe PNDL 2, pe lângă cele 32 de milioane de lei pe care le-am obținut, pentru școli dar mai ales pentru cartierul Industrial, eu am făcut o nouă solicitare, pentru întreg cartierul Poiana, mă refer la asfaltare, pentru că partea de apă există iar canalul va fi introdus de Compania de Apă Arieș, urmând ca noi, după aceea, să revenim cu asfaltare, undeva la 16-17 milioane de lei”, ne-a dezvăluit edilul șef.

Prima arteră importantă care va fi asfaltată în 2019: Str. 22 Decembrie 1989

Discuția a curs apoi, firesc, spre cea mai importantă arteră de circulație din Turda, care va fi atacată prima în cursul acestui an: 22 Decembrie 1989. Primarul Matei ne-a descris, în amănunt situația: „Am semnat finanțarea pentru Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) și am început semnarea contractelor subsecvente. Am semnat contractul pentru autobuze, a avut loc și licitația, cunoaștem antreprenorul care va executa construcția acestor autobuze,  doar că din momentul în care s-a cunoscut câștigătorul, aceste autobuze au început să se fabrice. Adică de pe la sfârșitul lunii noiembrie 2018. După aceea a trebuit să semnăm contracte subsecvente referitoare la câte dintre cele 20 de autobuze le vom folosi pe fiecare coridor urban. Înainte de Crăciun am semnat un contract subsecvent pentru două autobuze care să deservească așa numitul coridor Industrial, str. 22 Decembrie 1989 și parte de str. Bogata până la intrare către Obelisc, și un contract subsecvent pentru coridorul de est, aferent unui număr de cinci autobuze electrice. Urmează să mai semnăm celelalte 13 autobuze pentru celelalte coridoare urbane, cel de sud și de nord”, a subliniat Matei, care a lămurit de ce 22 Decembrie 1989 va fi asfaltată mai întâi.

Citește pe același subiect:

A fost semnat acordul-cadru pentru achiziția autobuzelor electrice! Transportul public va fi complet modernizat, iar serviciul va fi oferit de compania proprie a municipiului!

Încă o lovitură de imagine a primarului turdean, Cristian Matei: „Turda - primul oraș din România care achiziționează autobuze electrice, nepoluante, cu bani europeni”

Iar motivele pomenite de primar nu au fost faptul că de la multe firme de transport a fost încasată o taxă pentru tonaj, majoritate societăților deservite fiind în această zonă industrială, și nici că peautobuze electrice turda această stradă ar urma să fie deviat întregul trafic dinspre Alba Iulia și Câmpeni, când se vor începe lucrările la podul peste Râul Arieș, de pe variantă: „Prima stradă care va intra în lucru pe PMU va fi 22 Decembrie 1989 datorită faptului că acolo avem un proiect. De ce am făcut proiectul pentru această arteră mai întâi? Pentru că 22 Decembrie 1989 conține mai multe treceri la nivel cu calea ferată. În proiectarea fiecărui coridor intră stațiile de autobuz, alveolele, trotuarele, pistele de biciclete, traversările de cale ferată. Absolut fiecare centimetru trebuie proiectat, de aceea a durat mult proiectarea, cam 6 luni. La celelalte va merge mai ușor pentru că vom lua din proiectul pentru coridorul industrial și le vom încadra în celelalte proiecte pentru restul coridoarelor urbane. În prezent, am scos la licitație contractul pentru execuția lucrărilor de reabilitare și modernizare a străzii 22 Decembrie 1989, în valoare de 14.413.323,54 lei fără TVA, finanțare europeană prin POR, a fost scos la licitație/publicat în SICAP. Astfel că, în acest an, strada 22 Decembrie, cea mai importantă arteră industrială din Turda, va fi complet reabilitată și modernizată!”, ne-a informat Matei.

 Citește și: 

S-a semnat contractul de finanțare europeană pentru modernizarea a 20 de străzi în Băile Turda!

17 străzi din Turda vor fi asfaltate din credit intern și din alte surse. Vezi care sunt acestea!

Vizionează: 

Vezi ce s-a făcut, la Turda, în anul 2018, în imagini (VIDEO)

 

Când vor începe asfaltările pe str. 22 Decembrie 1989?

Întrebat când estimează că vor fi începute lucrările la această stradă, șeful executivului turdean ne-a lămurit: „Apreciez, ținând cont de toate aspectele, ca undeva între 1 aprilie și 1 iulie, să înceapă asfaltarea acestei străzi”.

Proiectul din care face parte acest contract cuprinde acțiuni integrate pentru modernizarea facilităților destinate pietonilor, bicicliștilor, transportului în comun și auto, cum ar fi extinderea carosabilului la 4 benzi (2 benzi pe sens), amenajarea de piste de biciclete, modernizarea trotuarelor, modernizarea stațiilor de așteptare transport în comun, reconfigurarea aliniamentelor de spații verzi, introducere sistem management inteligent al traficului, achiziție de autobuze sau amplasare stații de închiriere biciclete. Acest proiect face parte din PMUD Turda (Planul de Dezvoltare Urbană Durabilă), cel mai relevant proiect al municipiului Turda, ce cuprinde modernizarea 4 coridoare de Mobilitate Urbană, finanțate integral cu bani europeni.

 

Cât va dura asfaltarea traseelor autobuzelor?

Matei a ținut să sublinieze anvergura lucrărilor de asfaltare ce vor fi efectuate pe PMU: „Este greu de avansat un termen de un an pentru asfaltarea traseelor autobuzelor electrice. Gândiți-vă că mate semnare contractvorbim de întreg drumul principal, de la Kaufland până la ieșirea spre Cluj, cu toate intersecțiile, bifurcațiile, peste 20 de kilometri de drum care trebuie făcut după standarde europene, cu săpături la 80 de cm, așa cum trebuie să se facă. De aceea, este greu să apreciem că se pot termina în 2019. Nu vreau să promit imposibilul, dar încercăm să terminăm cât mai repede aceste tronsoane”, a concluzionat primarul.

Chiar azi, primarul Cristian Matei a semnat contractele de servicii de consultanță în domeniul managementului de proiect inclusiv asistență în derularea procedurilor de achiziție publică în cadrul proiectului „Modernizarea coridorului de mobilitate urbană integrată în zona industrială a Municipiului Turda” și „Modernizarea coridorului de mobilitate urbană integrată în zona de Vest a Municipiului Turda”. Ofertantul câștigător pentru ambele contracte: Asocierea Romactiv Business Consulting S.R.L.- Ventrust Consulting S.R.L. cu o oferta financiară pentru fiecare contract de 167.980 lei fără TVA.