Așa cum ne-am obișnuit cititorii, Turda Info oferă, periodic, ultimele noutăți legate de principalele probleme legate de infrastructura din zona municipiului Turda. Pentru ca informațiile să fie autentice și din cea mai autorizată sursă, ne-am adresat, din nou, Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A, în administrarea căreia se află podul. Un pod folosit de politicienii din zonă ca „monedă” de dezinformare în încercarea de a atrage alegătorii nehotărâți, înspre zona lor de influență politică. Mai concret, Facebook-ul este plin de acuze și apeluri politicianiste care iau la rost administrația locală turdeană, mai ales pe primarul pesedist, Cristian Matei, încercând să insinueze că sunt vinovați pentru starea în care se află acest pod de la intrarea în municipiul Turda. Un pod despre care am arătat de nenumărate ori că se află în proprietatea Guvernului României, singura entitate care, prin Ministerul Transporturilor și, respectiv Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A, poate aloca sumele necesare și demara lucrările de reparații în condiții de maximă transparență și cu respectarea totală a prevederilor legale din domeniu. Restul e... cancan, crezut doar de cei care nu știu să aleagă o sursă de informare corectă și care vor cădea, întotdeauna, pradă dezinformărilor răuvoitorilor de pe rețele de socializare unde, se știe, toți sunt reporteri și fotografi, iar membrii partidelor politice sunt propagandiști ai formațiunii din care fac parte.
Revenind la subiectul din titlu, să prezentăm, noutățile, pe rând.
Proiectul noii documentații tehnice privind podul de pe DN 1, km 444+840, peste râul Arieș, de la ieșirea din municipiul Turda, este în curs de elaborare de către S.C. A.R.L. S.A., termenul de finalizare estimat fiind 15.08.2019, iar pentru obținerea Autorizației de Construire de la Ministerul Transporturilor, sunt necesare încă 15 zile, după care va fi demarata procedura de execuție. Ceea ce înseamnă că de la 1 septembrie pot începe lucrările efectiv, tot cam din jurul acelei date fiind deviată circulația, în prealabil, pentru a putea fi organizat șantierul.
Documentația a fost avizată de către C.T.E. D.R.D.P. Cluj și C.T.E. C.N.A.I.R. S.A., cu o valoare de 6.682.073 lei, fără TVA, însă principalii indicatori tehnico-economici se vor cunoaște efectiv abia după proiectului tehnic.
Suma alocată pentru reabilitarea podului de pe DN 1, km 444+840 este de 7,5 milioane lei fără TVA, prevăzută în bugetul pentru anul 2019, susțin cei de la CNAIR.
Durata de proiectare și execuție este de 14 luni (2 luni pentru proiectare și obținere Autorizație de Construire și 12 luni pentru execuția lucrărilor). Operatorul economic desemnat câștigător în urma licitației este S.C. ANTREPRIZA DE REPARAȚII ȘI LUCRĂRI – A.R.L. S.A.
În răspunsul formulat la cerea de furnizare informații în baza Legii nr. 544 din 2001 formulată de redactorii noștri, CNAIR susține că lucrările vor începe după finalizarea Proiectului Tehnic și obținerea Autorizației de Construire și vor dura 12 luni. Conform graficului de execuție al S.C. A.R.L. S.A., finalizarea Proiectului Tehnic și obținerea Autorizației de Construire, va fi în data de 30.08.2019, iar lucrările de execuție vor fi demarate în data de 02.09.2019. Circulația va fi închisă pe durata desfășurării lucrărilor, fiind deviată în totalitate pe ruta alternativă constituită de strada 22 Decembrie, cu ieșire în DN 15. Adică pe o arteră pe care tocmai au fost demarate lucrări de modernizare completă, care vor necesita, la rândul lor restricționarea circulației pe jumătate din lățimea arterei de circulație.
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.