25
Lun, Noi
2 New Articles

Administrație
Tools
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

CNAIR „trage de urechi” Asociația Pro Infrastructură după ce reprezentanții acestuia au criticat comisia de evaluare a CNAIR, pe care i-a numit incompetenți.autostrada transilvania

Asociația Pro Infrastructură a lansat un text extrem de acid, în cursul zilei de ieri, nemulțumiți de stadiul lucrărilor pe Lotul 1 Târgu Mureș-Ungheni (km 0+000 – km 4+500): Un nou episod din seria "Rușini Naționale" regizată de Ministerul Transporturilor România și Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere: astăzi avem ciotul de 4,5 km al Autostrăzii A3 între Aeroportul Transilvania (Ungheni) și sud-vestul orașului Târgu Mureș (plus drum legătură conexiune cu zona Promenada Mall/Metro).

Atenție, licitația a fost lansată acum aproape 3 ani, pe 21.10.2016, iar autorizația de construire a fost emisă în aprilie 2017. Pe-atunci părea a fi un proiect gestionat responsabil de statul român, birocrația fiind rezolvată înainte de semnarea contractului. Dar ulterior totul s-a transformat într-un FIASCO.

Echipa care a gestionat licitația a luat nenumărate decizii eronate, întoarse în repetate rânduri de judecători în urma contestațiilor celor doi antreprenori rămași în cursă (Strabag și Itinera). Și telenovela nu s-a terminat, depășindu-se inclusiv termenul de valabilitate a ofertelor (30.11.2018). Sunt șanse mari de anulare după ani întregi de chin.

Cel mai grav este că autorizația de construire NU mai este valabilă, expirând în aprilie 2019, ea fiind condiționată de începerea lucrărilor în cel mult doi ani de la emitere. Cel mai probabil trebuie obținute din nou toate avizele, autorizațiile și certificatul de urbanism.

Cu siguranță incompetenții din comisia de evaluare a CNAIR sunt încă în funcție, nederanjați sub nicio formă pentru "performanțele" lor. Dezarmant este că aceleași persoane se ocupă în continuare de proiecte cruciale, iar noile licitații se derulează, în mare parte, la fel de dezastruos”, acuzau cei de la Asociația Pro Infrastructură.

Răspunsul CNAIR nu a întârziat să apară: „Valabilitatea Autorizației de Construcție a fost prelungită de Ministerul Transporturilor până pe data de 27 aprilie 2020, în conformitate cu prevederile legii și vizează executarea lucrărilor pe Lotul 1 Târgu Mureș- Ungheni (km 0+000 – km 4+500).

 Precizăm că în acest moment se așteaptă decizia motivată a instanței pentru a putea fi declanșată procedura de semnare a contractului între CNAIR S.A. și firma declarată câștigătoare în urma acțiunilor în justiție. 

Facem din nou apel la Asociația Pro Infrastructura să se documenteze temeinic înainte să lanseze public informații pe teme care țin de dezvoltarea infrastructurii din România.

Considerăm că modul superficial în care această Asociație abordează teme de interes public, creează confuzie și discreditează eforturile reale ale altor Asociații din domeniu, care cu bună credință doresc să sprijine dezvoltarea infrastructurii românești”, sună poziția celor de la  CNAIR S.A.

 

Pin It

Add comment

Regulile de baza pentru a face comentarii pe site
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.


Security code
Refresh