20
Sam, Apr
19 New Articles

Administrație
Tools
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

În 2019, Medicii PEDITEL 1791 au oferit asistenta medicala pediatrica, gratuit, non stop prin telefon pentru 65.511 copii din Romania și Diaspora.

La fiecare 5 minute, un copil din Romania și Diaspora primește asistenta medicale pediatrica gratuita, non stop prin telefon, din partea echipei medicale PEDITELpeditel cluj

Media apelurilor pe zi a fost de 180, cel mai mare număr de apeluri fiind înregistrat în 19 ianuarie, cu un total de 351 apeluri în 24  de ore.

Lunile cele mai aglomerate au fost ianuarie cu 7.835 apeluri și decembrie, cu 6.157 apeluri preluate. Tot în luna decembrie s-au înregistrat cele mai multe apeluri din Diaspora, din întregul an, 7,3%.

Numărul total de minute vorbite în 2019 este de 234.660,17, s-a vorbit la telefon  continuu 3.911 ore, 45% din totalul celor 365 zile.

In lunile ianuarie, octombrie, noiembrie și decembrie, media apelurilor pe zi a fost de peste 220.

Medicii Peditel 1791 depun eforturi constante pentru ajutorarea cat mai multor părinți cu copii, cunoscut fiind disconfortul și panica pe care un părinte o resimte, mai ales când nu are nicio alta alternativa, siguranța copilului fiind esențială.

In topul apelurilor din tara județul Cluj ocupa locul 1 (31% apeluri= 20.308), urmat de București + Ilfov- 26% apeluri= 17.033 , Constanta: 6%= 1.531 apeluri, Prahova, Timiș, Iași, Argeș, Brașov, Sibiu  -5% din apeluri= 1.275 apeluri.

Numărul total de apeluri din Diaspora este de 5% = 1275 apeluri , primele 4 tari din care părinții apelează fiind : Marea Britanie, Austria, Italia și Germania.

Principalele probleme medicale pentru care părinții apelează serviciul Peditel sunt :

  1. Febra: 22% apeluri
  2. Vărsături: 19%
  3. Diaree: 17%
  4. Răceala 16%
  5. Tuse 13 %

Din totalul apelurilor 71,6% s-au soluționat cu sfat medical aplicabil acasă în deplina siguranță pentru copil, doar 3% dintre apeluri fiind direcționate către serviciul unic 112, iar către Unitățile de Primiri Urgente/ Camera de Garda 10,2% apeluri, iar către consult de specialitate în maxim 48 de ore: 15,2%

Donații și sponsorizări se pot face accesând site-ul http://www.peditel.ro/doneaza/

Peditel 1791este un call center pediatric care oferă sfaturi medicale în regim, non–stop, funcționează național și internațional, fiind o inițiativă comunitară a FUNDAȚIEI PĂRINȚI DIN ROMÂNIA.

Serviciul gratuit PEDITEL1791 este deservit de 15 medici specialiști/primari. Programul de lucru este structurat pe 3 ture și o gardă are 7/10 ore. Serviciul funcționează non stop, fiind deservit de 1 medic/tură sau gardă. Serviciul dispune de 26 de protocoale medicale, 1 centrală telefonică tip VOIP și 1 soft medical. Apelurile sunt preluate în ordinea cronologică a intrării în centrală.

 

Peditel 1791 se adresează oricărui părinte care dorește să obțină un sfat medical pentru afecțiuni fără risc vital pentru copilul său, NU pentru urgențe care se vor adresa 112 și Unităților de Primiri Urgențe.

PEDITEL 1791 este o inițiativă comunitară de implicare socială, implementată de către FUNDAȚIA PĂRINȚI DIN ROMÂNIA

Sfaturile acordate de medicul de gardă sunt sfaturi de intervenție rapidă. Peditel 1791 NU este o alternativă la 112.

Pentru a veni în sprijinul tuturor copiilor, Peditel se poate apela din toate rețelele fixe și mobile, de oriunde din lume, la numărul fix cu tarif normal +40377771111, sau național- apel cu tarif normal la 1791 în rețeaua: Vodafone, Orange, Telekom și apel gratuit în rețeaua Digi la *1791.

Peditel 1791 este un serviciu medical pediatric, gratuit, non-stop, prin telefon, inițiat în 2014 de Fundația Părinți din Romania.

In cei 6 ani de funcționare, medicii Peditel 1791 au oferit asistență medicala pediatrica prin telefon, gratuit, non stop pentru un număr de 224.972  părinți cu copii.

In cei 6 ani de funcționare, Peditel și-a dovedit utilitatea și eficienta, timp de 4 ani având o dublare a numărului de apeluri , în ultimii 2 ani, fiind într-o continua creștere.

Mai jos evoluția apeluri 

2019: 65.511 apeluri – 180 apeluri/zi

2018:  62.277 apeluri,170 apeluri/zi

2017:  53.339 apeluri, 146 apeluri/zi

2016:  25.090 apeluri, 69 apeluri/zi

2015: 11.907 apeluri, 33 apeluri/ zi

2014: 6.848  apeluri, 19 apeluri/zi

Comparativ cu primul an de funcționare- 2014, numărul mediu de apeluri pe zi a crescut  în 2019 de aproape 10 ori!

Conform recomandărilor internaționale privind call centrele medicale, numărul maxim de apeluri în 24 ore este de 145, în ultimii 3 ani (2017-2019),  PEDITEL a avut  o încărcare de 120%, pe o linie de garda, deservita de un medic.

Durata medie a unui apel este de aproximativ 5 minute.

PEDITEL  este un serviciu medical gratuit, pentru comunitate, susținut din donații, granturi și finanțări nerambursabile  și sponsorizări .  

Donații și sponsorizări se pot face accesând site-ul http://www.peditel.ro/doneaza/

 

Sfaturile acordate prin telefon de medicul de gardă sunt de intervenție rapidă, serviciul Peditel reușind în acest fel să rezolve telefonic cazurile care nu necesită prezentare la medic și, în consecință, să preia din presiunea exercitată pe Unitățile de Primiri Urgențe.

***

Fundația Părinți din România a fost înființată în anul 2005 ca un grup de inițiativă al părinților din Cluj, coagulați în jurul site-ului www.parinticlujeni.ro, cu scopul de a informa și a reprezenta clujenii cu copii, viitorii părinți, precum și pe toți cei interesați de problemele copiilor din județ. Din 2009,

grupul de părinți clujeni s-a transformat în Fundația Părinți Clujeni, care în 2012 a devenit Fundația Părinți din România. Misiunea fundației este de implicare în comunitate și capacitarea tuturor factorilor interesați: comunitate, autorități, companii de a găsi soluții pentru o viață mai bună, prin valori ca: integritate, respect, empatie, responsabilitate și civism.

Pin It

Add comment

Regulile de baza pentru a face comentarii pe site
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.


Security code
Refresh