02
Joi, Apr
59 New Articles

Administrație
Typography

 Modernizarea transportului public din Turda nu s-a încheiat prin achiziționarea celor douăzeci de autobuze electrice noi nouțe și începerea activității Societății Transport Urban Public, cu capital integral de la bugetul local. Vor mai fi cumpărate și altele, pentru ca TUP să poată efectua și curse-convenție, pentru elevi sau pentru muncitorii din oraș care muncesc la diferite firme mari. autbuze electrice articulate

 

Încă lase autobuze. Mari

 

Primarul turdean, Cristian Matei, a ascultat solicitările venite din partea dispecerilor acestei societăți, oameni cu mare experiență, care au lucrat și la fosta societate privată STP, dar chiar și la Regia Autonomă de Transport Local care a activat după revoluție, până la semnarea contractului cu societatea bălgrădeană. Aceștia i-au prezentat edilului necesitatea cumpărării a încă șase autobuze, mai mari, din categoria celor articulate, cu burduf la mijloc.

„Am avut o discuție, în perioada de trecere a transportului public de la STP Alba la TUP Turda, cu conducerea actualei societăți si cu conducerea sindicatului, dispeceri, personal. A fost o dezbatere colectivă în care am aflat și eu că este nevoie de aceste șase autobuze articulate pentru perioadele de vârf din transportul zilnic, dimineața și la amiază când se merge la școală. Ei au cerut și STP-ului, nu s-a realizat niciodată și este păcat, ținând cont că acum, transportul fiind electric, este păcat să meargă trei autobuze la capacitatea care există, în loc să meargă un singur autobuz pentru un număr mai mare de elevi și se referă în special la cursele de convenție. Noi ținem cont de doleanța lor, cred ca cel mai bine dispecerii cunosc acest lucru, e firesc să punem în practică. Discuția cu ei a fost constructivă, de bun augur și eu spun că merita să ne aplecăm asupra acestor probleme, să avem un transport modern și eficient”, spunea primarul Matei în plenul unei ședințe a Consiliului local de la finalul lui 2019.

 

Transportul Urban Public rămâne 100% electric!

 

Dacă, inițial, se vorbea de achiziționarea unor autobuze articulare cu norma de poluare Euro 6, pentru menținerea trendului de eliminare a cât mai multor mijloace de transport poluante, trend pe care municipalitatea condusă de primarul Cristian Matei, s-a înscris, acum, la început de 2020, edilul șef vorbește de autobuze electrice articulate.
Urmează ca primarul să identifice  sursa de finanțare și costurile necesare a fi prevăzute, lucru la care a dovedit că se pricepe de minune, având în vedere că, de când a ajuns primar a dus bugetul local de la circa 70 milioane de lei, la peste 280 milioane de lei în 2019. În plus, municipiul Turda s-a situat în 2019 pe primul loc pe țară, la atragerea de fonduri europene, la categoria orașelor care nu sunt reședință de județ! Ceea ce, din nou, este o reușită nemaipomenită. În cadrul conferinței de presă în care administrația locală a prezentat bilanțul activității pe 2019, primarul a clarificat: „Aș vrea să lămuresc o problemă. Transportul public pentru care noi am adus aceste autobuze și care este total electric în această mint în comun elemente acest moment. dacă vorbim de proiectul european, transportul urban public este 100% electric. un operator de transport, o firmă de transport, poate să execute și alte operațiuni post de exemplu să deservească o companie cum ar fi Kaufland, să ducă muncitorii la destinație, pe sate sau pe străzi din Turda dar cu destinație exactă. Aceste 20 de autobuze electrice le putem folosi exclusiv pentru transportul public în Turda. Sigur că vom avea și alte autobuze, articulate, normale, electrice, dar așa rămâne: Turda are transport public urban 100 % electric”, a mai ținut să precizeze Cristian Matei.

 

 

Diesel, Euro 6, sau electrice?

 

Așadar, odată hotărârea de a achiziționa șase autobuze articulate fiind luată, rămânea să se decidă ce fel de motorizare să aibă acestea, având în vedere trendul impus de executivul actual, de respect față de natură și eliminarea a cât mai mult din poluarea existentă în oraș. Un oraș turistic nu poate fi foarte poluat, nu-i așa? Dacă, inițial se lua în calcul achiziționarea de autobuze articulate cu motoare Diesel, norma de poluate Euro 6, după discuții cu directorul ANRE, Ioan Marcel Boloș, actualul Ministru al Fondurilor Europene, se întrevede și finanțarea noilor achiziții, și soluția: „Între timp am discutat cu Agenția de Dezvoltare Nord-Vest, în ce măsură pot să îmi suplimentez Parcul Auto, pentru că vor apărea rute noi, care se vor impune de la sine, până la urmă. Cu cât este mai dezvoltat transportul sigur că trebuie să avem și rute. Cu atât mai mult cu cât transportul electric este mult mai economic decât cel cu autobuze cu motoare Diesel, cam 1 la 6 am înțeles că este raportul. În urma acelor discuții am primit informația că putem să accesăm, chiar și anul acesta, o nouă finanțare pentru autobuze și atunci,  acele autobuze articulate putem să le luăm electrice. În primul rând m-am interesat dacă se construiesc autobuze articulate electrice,  și am aflat că da, iar atunci putem să facem așa, să le cumpărăm tot electrice și să avem întreaga flotă de autobuze, cu motoare exclusiv electrice”, și-a dezvăluit intențiile primarul Cristian Matei.

Vă vom ține la curent cu punerea în fapt și a acestui proiect.

Add comment

Regulile de baza pentru a face comentarii pe site
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.


Security code
Refresh