26
Vi, Apr
1 New Articles

Administrație
Tools
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Prioritățile mandatului

  1. rol mai activ în ceea ce privește sprijinirea proiectelor de dezvoltare ale comunităților locale (comune, orașe, municipii, județ) și a investițiilor private, în special a celor finanțate din fonduri europene, dar nu numai;prefect mircea abrudean
  2. descentralizarea Serviciilor Publice Comunitare și eficientizarea activității acestora;
  3. Instituția Prefectului să devină un model de transparență și eficiență pentru toate instituțiile publice din județ și un partener activ al administrațiilor locale;
  4. recredibilizarea Instituției Prefectului și reafirmarea rolului pe care îl are conform Constituției și Codului Administrativ (reprezintă Guvernul în teritoriu, conduce Serviciile Publice Deconcentrate, veghează la respectarea legilor, a HG-urilor în județ).

 

Susținerea proiectelor de dezvoltare:

  1. Centura Metropolitană – 19 avize din totalul de 32
  2. Electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor -14 avize din totalul de 18
  3. Centrul de Management Integrat al Deșeurilor – în faza de obținere a Autorizației de Mediu
  4. Spitalul Regional de Urgență – toate avizele obținute – în prezent în procedură de licitație pentru proiectare și asistență tehnică
  5. Proiectele de dezvoltare ale Unităților Administrativ Teritoriale
  6. Drumul de legătură Tureni-A3
  7. ITI Apuseni (Investiții Teritoriale Integrate)
  8. Semnarea protocolului pentru ,,Crearea și Implementarea Serviciilor Comunitare

Integrate pentru Combaterea Sărăciei și a excluziunii sociale”, finanțat din Programul 

Operațional Capital Uman, POCU/375/4/22/122607 (18 feb.)

  1. Campania 13 – Beard Brothers School
  2. Decongestionarea traficului în zona Tetarom 3-Jucu

 

Descentralizarea Serviciilor Publice

  1. Serviciul  Public  Comunitar  Regim  Permise  de  Conducere  şi Înmatriculare a Vehiculelor:
  • Principalele probleme: timpii îndelungați de așteptare, condiții improprii pentru cetățeni și lucrători, lipsă parcări.
  • Cauzele principale: personal insuficient (33) + sediu impropriu
  • Soluții/demersuri efectuate:
  1. „Dezbatere pentru eficientizarea Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor” – zilnic în intervalul 19.00-20.00 va fi deschis  un ghișeu pentru persoanele juridice care au ca obiect de activitate comercializarea de  autovehicule second-hand, conform CUI

 

  1. s-a redus timpul de procesare al dosarelor la ghișeu de la 10 la 5 minute. Efectul se va putea vedea din 23 martie

Activități specifice

31.12.2019

18.02.2020

Preschimbări Permise de Conducere

20 de zile

5 zile (25.02.20)

Înmatricultări/Transcrieri

32 de zile

15 zile (10.03.20)

Autorizare Provizorie Numere Roșii

19 zile

5 zile (25.02.20)

Examinări-Proba Teoretică

În ziua prezentării

În ziua prezentării

Examinări-Proba Practică

Toate locațiile= 50 zile

Cluj-Napoca=9 zile

Dej=17 zile 

Turda=25 zile

 

  1. relocarea sediului pentru îmbunătățirea condițiilor atât pentru angajați cât și pentru public- spațiul identificat: Clădirea Vămii din Someșeni -pregătită pentru relocaredemersuri la Ministerul Finanțelor + CNAIR pentru parcări suplimentare + Primărie  pentru siguranța circulației (termen: mai 2020)
  2. vor fi reînființate traseele pentru școala de șoferi în municipiul Câmpia Turzii. Schema de traseu va fi de 2 zile în municipiul Cluj-Napoca și 1 zi în Turda, Câmpia Turzii și Dej - se va decongestiona traficul de pe strada Plevnei

 

Descentralizarea Serviciilor Publice

  1. Serviciul Public Comunitar pentru Eliberarea și Evidența Pașapoartelor Simple
  2. deschiderea unui punct de lucru, în 4 martie, în municipiul Câmpia Turzii; pe viitor se vor deschide și în municipiul Dej și orașul Huedin
  3. reînființarea ghișeului pentru plata taxelor aferente la SPCEEPS

 

Transparență, parteneriat, eficiență

  1. Transparență:
    • agenda publică a prefectului
    • audiențe cu cetățenii – 32persoane
    • participarea la emisiuni radio-tv –10
    • 116 Ordine de prefect – din care 1 pentru încetarea înainte de termen a mandatului de primar al comunei Cămărașu și 3 pentru încetarea înainte de termen a mandatului de consilier local în comunele Florești, Gârbău și Mihai

Viteazu

 

Transparență, parteneriat, eficiență

  1. Parteneriat:

-reuniunea prefecților din Transilvania (CJ, BH, SM, SJ, MS, AB, BN)

       -reuniune șef servicii juridice și fond funciar din județele CJ, BN, MS, AB, MM, SJ, SM, BH

-reuniune primari împreună cu Serviciile Publice Deconcentrate

-reuniune secretari generali ai Unităților Administrativ Teritoriale (modificări  legislative, cod administrativ)

 

Transparență, parteneriat, eficiență

  1. Eficiență:
    • activitate curentă
    • ședințe de lucru
    • proiecte

 

Ședințe de lucru:

  • Comisia Județeană pentru Stabilirea Dreptului de Proprietate Privată asupra Terenurilor Cluj – 1 ședință cu 83 puncte pe ordinea de zi
  • 2 întâlniri ale Comitetului Județean pentru Situații de Urgență
  • Au avut loc două Colegii Prefecturale
  • Centrul Local de Combatere a Bolilor Cluj – problema gripei aviare de la Seini (MM)
  • Comitetul Consultativ de Dialog Civic pentru Problemele Persoanelor Vârstnice al județului Cluj, precum și ședința Comisiei de Dialog Social Cluj
  • Întrunirea de pregătire convocată de către ISU Cluj împreună cu Instituția Prefectului, adresată președinților comitetelor locale pentru situații de urgență din județ
  • Bilanț anual al ISU, IJJ, IPJ, Antidrog
  • Vizită de urgență în localitatea Poiana Horea – ca urmare a inundațiilor
  • Vizită alături de ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, domnul Lucian Bode, pe tronsoanele Târgu-Mureș – Câmpia-Turzii – Nod rutier Ungheni, cât și  Autostrada Sebeș – Turda.

 

  • Întrevedere cu domnul Hans E. Tischler, Consul al Republicii Federale Germania la Sibiu (17 ianuarie)
  • Întrevedere cu Excelența Sa, domnul Nurbakh Rustemov –

Ambasador Extraordinar și Plenipotențiar al Republicii Kazahstan în  România (4 februarie)

  • Întrevedere cu domnul José Arnau, Consulul Onorific al Spaniei

(19  februarie)

 

Proiecte

  1. Interne
  2. Alinierea nivelului de salarizare cu cel din administrația locală-demersuri la MAI, MF, PM - volum mare de muncă, salarizare neadecvată.
  3. Reabilitarea clădirii Instituției Prefectului - s-au realizat demersuri la Ministerul Finanțelor pentru sume urgente de punere în siguranță a clădirii - pe termen mediu,  finanțare europeană POR - demersuri reușite la Ministerul Fondurilor Europene pentru a  deveni eligibile Instituției Prefectului

 

Proiecte

  1. Generale
  2. Alocarea resurselor conform criteriilor și performanțelor – județul Cluj trebuie să primească resursele pe care le merită:
  3. a) Pondere încasări ANAF – Direcția Generală de Administrare a Marilor Contribuabili– locul 1 b) Parc auto – locul 2
    1. Populația activă civilă – locul 2
    2. Număr de spitale – locul 2
    3. PIB – locul 2
    4. Activitatea întreprinderilor –unități locale active – locul 2
    5. Traficul Aeroportuar – locul 2
    6. Turism – locul 3
    7. Numărul mediu al salariaților - locul 3
    8. Rata șomajului – locul 3
    9. Educație și învățământ: unități de învățământ – locul 2; personalul didactic și populația școlară – locul 3
  4. Arhivare electronică- digitalizarea-există un proiect în derulare al MAI- „Management performant la nivelul DGRIP, DGCTI, DSG și instituțiilor prefectului”

 

INSTITUTIA PREFECTULUI  JUDETULCLUJ

Pin It

Add comment

Regulile de baza pentru a face comentarii pe site
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.


Security code
Refresh