Prioritățile mandatului
- rol mai activ în ceea ce privește sprijinirea proiectelor de dezvoltare ale comunităților locale (comune, orașe, municipii, județ) și a investițiilor private, în special a celor finanțate din fonduri europene, dar nu numai;
- descentralizarea Serviciilor Publice Comunitare și eficientizarea activității acestora;
- Instituția Prefectului să devină un model de transparență și eficiență pentru toate instituțiile publice din județ și un partener activ al administrațiilor locale;
- recredibilizarea Instituției Prefectului și reafirmarea rolului pe care îl are conform Constituției și Codului Administrativ (reprezintă Guvernul în teritoriu, conduce Serviciile Publice Deconcentrate, veghează la respectarea legilor, a HG-urilor în județ).
Susținerea proiectelor de dezvoltare:
- Centura Metropolitană – 19 avize din totalul de 32
- Electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor -14 avize din totalul de 18
- Centrul de Management Integrat al Deșeurilor – în faza de obținere a Autorizației de Mediu
- Spitalul Regional de Urgență – toate avizele obținute – în prezent în procedură de licitație pentru proiectare și asistență tehnică
- Proiectele de dezvoltare ale Unităților Administrativ Teritoriale
- Drumul de legătură Tureni-A3
- ITI Apuseni (Investiții Teritoriale Integrate)
- Semnarea protocolului pentru ,,Crearea și Implementarea Serviciilor Comunitare
Integrate pentru Combaterea Sărăciei și a excluziunii sociale”, finanțat din Programul
Operațional Capital Uman, POCU/375/4/22/122607 (18 feb.)
- Campania 13 – Beard Brothers School
- Decongestionarea traficului în zona Tetarom 3-Jucu
Descentralizarea Serviciilor Publice
- Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor:
- Principalele probleme: timpii îndelungați de așteptare, condiții improprii pentru cetățeni și lucrători, lipsă parcări.
- Cauzele principale: personal insuficient (33) + sediu impropriu
- Soluții/demersuri efectuate:
- „Dezbatere pentru eficientizarea Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor” – zilnic în intervalul 19.00-20.00 va fi deschis un ghișeu pentru persoanele juridice care au ca obiect de activitate comercializarea de autovehicule second-hand, conform CUI
- s-a redus timpul de procesare al dosarelor la ghișeu de la 10 la 5 minute. Efectul se va putea vedea din 23 martie
Activități specifice |
31.12.2019 |
18.02.2020 |
Preschimbări Permise de Conducere |
20 de zile |
5 zile (25.02.20) |
Înmatricultări/Transcrieri |
32 de zile |
15 zile (10.03.20) |
Autorizare Provizorie Numere Roșii |
19 zile |
5 zile (25.02.20) |
Examinări-Proba Teoretică |
În ziua prezentării |
În ziua prezentării |
Examinări-Proba Practică |
Toate locațiile= 50 zile |
Cluj-Napoca=9 zile Dej=17 zile Turda=25 zile |
- relocarea sediului pentru îmbunătățirea condițiilor atât pentru angajați cât și pentru public- spațiul identificat: Clădirea Vămii din Someșeni -pregătită pentru relocaredemersuri la Ministerul Finanțelor + CNAIR pentru parcări suplimentare + Primărie pentru siguranța circulației (termen: mai 2020)
- vor fi reînființate traseele pentru școala de șoferi în municipiul Câmpia Turzii. Schema de traseu va fi de 2 zile în municipiul Cluj-Napoca și 1 zi în Turda, Câmpia Turzii și Dej - se va decongestiona traficul de pe strada Plevnei
Descentralizarea Serviciilor Publice
- Serviciul Public Comunitar pentru Eliberarea și Evidența Pașapoartelor Simple
- deschiderea unui punct de lucru, în 4 martie, în municipiul Câmpia Turzii; pe viitor se vor deschide și în municipiul Dej și orașul Huedin
- reînființarea ghișeului pentru plata taxelor aferente la SPCEEPS
Transparență, parteneriat, eficiență
- Transparență:
- agenda publică a prefectului
- audiențe cu cetățenii – 32persoane
- participarea la emisiuni radio-tv –10
- 116 Ordine de prefect – din care 1 pentru încetarea înainte de termen a mandatului de primar al comunei Cămărașu și 3 pentru încetarea înainte de termen a mandatului de consilier local în comunele Florești, Gârbău și Mihai
Viteazu
Transparență, parteneriat, eficiență
- Parteneriat:
-reuniunea prefecților din Transilvania (CJ, BH, SM, SJ, MS, AB, BN)
-reuniune șef servicii juridice și fond funciar din județele CJ, BN, MS, AB, MM, SJ, SM, BH
-reuniune primari împreună cu Serviciile Publice Deconcentrate
-reuniune secretari generali ai Unităților Administrativ Teritoriale (modificări legislative, cod administrativ)
Transparență, parteneriat, eficiență
- Eficiență:
- activitate curentă
- ședințe de lucru
- proiecte
Ședințe de lucru:
- Comisia Județeană pentru Stabilirea Dreptului de Proprietate Privată asupra Terenurilor Cluj – 1 ședință cu 83 puncte pe ordinea de zi
- 2 întâlniri ale Comitetului Județean pentru Situații de Urgență
- Au avut loc două Colegii Prefecturale
- Centrul Local de Combatere a Bolilor Cluj – problema gripei aviare de la Seini (MM)
- Comitetul Consultativ de Dialog Civic pentru Problemele Persoanelor Vârstnice al județului Cluj, precum și ședința Comisiei de Dialog Social Cluj
- Întrunirea de pregătire convocată de către ISU Cluj împreună cu Instituția Prefectului, adresată președinților comitetelor locale pentru situații de urgență din județ
- Bilanț anual al ISU, IJJ, IPJ, Antidrog
- Vizită de urgență în localitatea Poiana Horea – ca urmare a inundațiilor
- Vizită alături de ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, domnul Lucian Bode, pe tronsoanele Târgu-Mureș – Câmpia-Turzii – Nod rutier Ungheni, cât și Autostrada Sebeș – Turda.
- Întrevedere cu domnul Hans E. Tischler, Consul al Republicii Federale Germania la Sibiu (17 ianuarie)
- Întrevedere cu Excelența Sa, domnul Nurbakh Rustemov –
Ambasador Extraordinar și Plenipotențiar al Republicii Kazahstan în România (4 februarie)
- Întrevedere cu domnul José Arnau, Consulul Onorific al Spaniei
(19 februarie)
Proiecte
- Interne
- Alinierea nivelului de salarizare cu cel din administrația locală-demersuri la MAI, MF, PM - volum mare de muncă, salarizare neadecvată.
- Reabilitarea clădirii Instituției Prefectului - s-au realizat demersuri la Ministerul Finanțelor pentru sume urgente de punere în siguranță a clădirii - pe termen mediu, finanțare europeană POR - demersuri reușite la Ministerul Fondurilor Europene pentru a deveni eligibile Instituției Prefectului
Proiecte
- Generale
- Alocarea resurselor conform criteriilor și performanțelor – județul Cluj trebuie să primească resursele pe care le merită:
- a) Pondere încasări ANAF – Direcția Generală de Administrare a Marilor Contribuabili– locul 1 b) Parc auto – locul 2
- Populația activă civilă – locul 2
- Număr de spitale – locul 2
- PIB – locul 2
- Activitatea întreprinderilor –unități locale active – locul 2
- Traficul Aeroportuar – locul 2
- Turism – locul 3
- Numărul mediu al salariaților - locul 3
- Rata șomajului – locul 3
- Educație și învățământ: unități de învățământ – locul 2; personalul didactic și populația școlară – locul 3
- Arhivare electronică- digitalizarea-există un proiect în derulare al MAI- „Management performant la nivelul DGRIP, DGCTI, DSG și instituțiilor prefectului”
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.