Bilanțul activității Inspectoratului pentru Situații de Urgență Cluj relevă acțiuni intense și numeroase în subordinea Comitetului pentru Situații de Urgență Cluj, condus de prefectul clujean, Adică dincolo de acțiunile de intervenții la incendii, accidente sau alte evenimente ale pompierilor și personalului medical SMURD, angajații ISU Cluj a pus umărul” foarte serios, alături de polițiști și jandarmi, în acțiunile efective contra coronavirusului.
”Referitor la activitatea CJSU, aceasta s-a realizat prin ședințe fizice cât și în mediul online, problematica generală cuprinsă în cadrul acestora fiind analiza capabilităților de intervenție, analiza pagubelor produse în urma fenomenelor meteo dar mai ales gestionarea pandemiei privind infecția cu virusul COVID – 19 la nivelul județului Cluj.
Sintetic au fost aprobate 3 planuri, au fost emise 9 ordine de prefect și au fost adoptate 100 de hotărâri ale CJSU.
Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Cluj:
• a adoptat 95 de hotărâri cu privire la situația COVID-19:
• a fost aprobate 3 planuri medicale pentru gestionarea situației sanitare
• a fost dotat din surse private, cu sprijinul Auchan România și a partenerilor săi, Unitatea de Suport Medical Cluj – Sala Polivalentă, cu o valoare de peste 1 milion lei
• au fost montate 20 containere modulare, din rezerva de stat, la unitățile sanitare din județ
• au fost elaborate trei ghiduri de informare și prevenție a infectării cu noul coronavirus, destinate pacienților, angajatorilor și persoanelor aflate în izolare/carantină
• au fost organizate multiple întâlniri cu managerii de spitale și personalul medical, pentru identificarea soluțiilor la situațiile apărute
- au fost organizate și coordonate mai multe acțiuni de sprijin pentru populație din partea asociațiilor de voluntari, care au avut un rol considerabil în această perioadă: Platforma ”Un singur Cluj”, ”Vă ajutăm din Cluj”, Beard Brothers, Cert Transilvania, Rescue 4&4 sunt doar câteva dintre numele sub care sute de voluntari au contribuit la combaterea efectelor pandemiei, cu resurse financiare și efort, din generozitate și
grijă pentru semeni
• a fost gestionat cu succes pelerinajul de la Mănăstirea Nicula din 12-15 august fiind respectate toate măsurile stabilite
• au fost gestionate activitățile post-inundații
• au fost identificate și dotate centre de carantină
• au fost inițiate campanii de donare plasmă și de informare a populației cu privire la COVID – 19,
• în perioada stării de urgență a fost realizat și implementat un Plan de măsuri pentru supravegherea prin fotografiere și video filmare aeriană a Zonei Metropolitane Cluj, cu ajutorul aeronavelor fără pilot (dronelor), în parteneriat cu Inspectoratul de Poliție Județean Cluj și cu celelalte structuri teritoriale de specialitate
De asemenea, tot prin CJSU a fost monitorizată activitatea desfășurată în județ pentru asigurarea ordinii publice. Statistic în perioada de referință aprilie- decembrie 2020:
• s-au efectuat 196.426 de legitimări - persoane, în cadrul activităților specifice, cu privire la respectarea măsurilor de protecție individuala sau a celor de izolare/carantinare;
• au fost efectuate 15 593 de controale la societăți comerciale din județul Cluj;
• s-au desfășurat 2.161 acțiuni/activități circumscrise și adaptate situației pandemice din județ.
Pentru toate aceste activități și pentru multe altele care nu au fost cuprinse aici Instituția Prefectului Județul Cluj a fost recompensată cu ”Certificatul de Bună Practică” de către Agenția Națională a Funcționarilor Publici”, se arată în Bilanțul Activității ISU Cluj.
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.