20
Sam, Apr
20 New Articles

Administrație
Tools
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Executivul turdean susține că podul de peste râul Arieș, situat pe varianta spre Alba Iulia, în apropierea Stației Peco A&A,trebuie demolat, aflându-se la limita perioadei de exploatare prevăzute de normele tehnice, de 50 de ani. Circulația ar urma, în primă fază să fie restricționată, apoi închisă și deviată cu totul, pentru realizarea lucrărilor, după stabilirea uneia sau alteia dintre soluțiile tehnice.

Primarul turdean a prezentat pe scurt, rezultatul unei expertize tehnice efectuată la structura de rezistență a podului de peste râul Arieș, în cadrul ultimei ședințThumbnail imagee a Consiliului local Turda fără, însă, să precizeze cine a realizat expertiza sau să pună la dispoziția aleșilor locali vreun document în acest sens.

Thumbnail image

„Este necesară devierea circulaţiei pe alte trasee existente şi demolarea podului existent. Podul este la limita perioadei normale de exploatare, de 50 de ani. Întrucât podul prezintă degradări importante la elementele principale ale structurii, cu depunctări mai mari de 7, care periclitează siguranţa circulaţiei în conformitate cu articolul 7 din dispoziţiile tehnice. Se vor lua măsuri imediate şi vor fi introduse restricţii de viteză 30 km/h şi tonaj maxim 30 tone, instalarea unei limitări de gabarit pentru a permite circulaţia rutieră doar pe un şir de vehicule la axul podului. Se interzice circulaţia pietonală pe trotuarul din aval, se vor lua măsuri de protecţie împotriva căderilor de beton ş.a.m.d.  Se va institui urmărirea specială prin urmărirea podului vizând în special grinzile marginale şi pilele P1P2 prezente în albia răului şi care prezintă secţiune Thumbnail imageredusă la rostul elevaţiei fundaţiei precum şi beton degradat în fundaţie”, a prezentat primarul Consiliului local măsurile care urmează să fie luate.

 

Subsemnatul arăta, într-un articol scris în 14 ianuarie 2014 și intitulat <<Drumurile noastre toate… dar și podurile, sunt „praf”>>, cât de periculos este traseul pietonal  pentru cei care îl tranzitează, zilnic, acompaniați de nepăsarea autorităților locale turdene: „Podul de pe varianta dinspre Alba Iulia are un trotuar care poate,Thumbnail imageîn orice moment, să se rupă de partea carosabilă și să cadă în râul Arieș. Acolo pericolul de producere a unor accidente care să aibă victime omenești este foarte mare. Situația este cu atât mai gravă cu cât acest pod este traversat zilnic de sute de persoane care locuiesc în Colonia de Ciment sau care parcurg, pe jos, distanța dintre Turda și comuna Mihai Viteazu (și să știți că nici aceștia nu sunt puțini la număr). Ei bine, din cauza Thumbnail imagecrăpăturii existente între carosabil și trotuar, pietonii sunt nevoiți, în anumite locuri, să coboare de pe periculosul trotuar pe carosabilul și el foarte îngust, fiind în pericol să fie accidentați de mașini. Mai ales că pietonii respectivi sunt , în majoritate, copii și bătrâni. Iar găurile apărute în asfaltul și trotuarul podului cresc pe zi ce trece, mai ales în aceste condiții meteo, caracterizate de umezeală și temperaturi joase”.

Revenind la timpul prezent, să mai spunem că primarul Tudor Ștefănie lasă, practic, în seama Consiliului local care se va formaThumbnail image în urma Thumbnail imagealegerilor din 5 iunie 2016, găsirea unei soluții de finanțare pentru rezolvarea problemei podului respectiv: „Cu privire la posibilitatea finanţării acestui obiectiv bugetul local nu-şi poate permite astăzi, nu vom şti cât, dar vom face procedurile de a evalua cele două variante pe care ei le spun: fie reabilitarea, care este foarte costisitoare, fie demolarea şi construcţia unui nou pod. Aşteptăm şi punctul
de vedere al Guvernului României prin promovarea hotărârii de guvern de re-preluare de către ministerul de resort a acestor tronsoane de drumuri şi consiliul local care va veni va lua, în consecinţă, măsurile corespunzătoare”, a mai precizat primarul Ștefănie, menționând că se va trece la executarea acestor restricţii  „probabil, de săptămâna viitoare”.

 

PThumbnail imageodul va fi extrem de costisitor, acesta fiind mult mai lung decât toate celelalte poduri care se aflăThumbnail imagepe raza municipiului Turda. Ultimul pod reabilitat a fost cel situat în apropierea sensului giratoriu, unde se intersectează două dintre cele mai traficate drumuri naționale. Lucrările au fost finalizate în această iarnă, însă costurile totale ale lucrărilor nu au fost prezentate public de către primarul Tudor Ștefănie, după „bunul obicei” al netransparenței totale care caracterizează această administrație. Mai ales că acele costuri au fost la un nivel înaintea începerii lucrărilor, iar la finalul acestora au atins cote nebănuite, conform unui alt prost obicei al acestui executiv turdean.

 

Thumbnail imageÎn plus, Ștefănie nu a mai furnizat nicio informație referitoare la preluarea sectoarelor de drum național la careThumbnail image a fost obligat de decizia definitivă a instanței de judecată, printre aceste sectoare aflându-se și podul de pe varianta spre Alba Iulia. Reamintim că, prin aceeași hotărâre definitivă a instanței de judecată, Municipiul Turda a fost obligat la plata unor sume de aproape 7 miliarde lei vechi către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (C.N.A.D.R.) S.A.

Pin It

Add comment

Regulile de baza pentru a face comentarii pe site
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.


Security code
Refresh