Executivul turdean susține că podul de peste râul Arieș, situat pe varianta spre Alba Iulia, în apropierea Stației Peco A&A,trebuie demolat, aflându-se la limita perioadei de exploatare prevăzute de normele tehnice, de 50 de ani. Circulația ar urma, în primă fază să fie restricționată, apoi închisă și deviată cu totul, pentru realizarea lucrărilor, după stabilirea uneia sau alteia dintre soluțiile tehnice.
Primarul turdean a prezentat pe scurt, rezultatul unei expertize tehnice efectuată la structura de rezistență a podului de peste râul Arieș, în cadrul ultimei ședințe a Consiliului local Turda fără, însă, să precizeze cine a realizat expertiza sau să pună la dispoziția aleșilor locali vreun document în acest sens.
Subsemnatul arăta, într-un articol scris în 14 ianuarie 2014 și intitulat <<Drumurile noastre toate… dar și podurile, sunt „praf”>>, cât de periculos este traseul pietonal pentru cei care îl tranzitează, zilnic, acompaniați de nepăsarea autorităților locale turdene: „Podul de pe varianta dinspre Alba Iulia are un trotuar care poate,în orice moment, să se rupă de partea carosabilă și să cadă în râul Arieș. Acolo pericolul de producere a unor accidente care să aibă victime omenești este foarte mare. Situația este cu atât mai gravă cu cât acest pod este traversat zilnic de sute de persoane care locuiesc în Colonia de Ciment sau care parcurg, pe jos, distanța dintre Turda și comuna Mihai Viteazu (și să știți că nici aceștia nu sunt puțini la număr). Ei bine, din cauza crăpăturii existente între carosabil și trotuar, pietonii sunt nevoiți, în anumite locuri, să coboare de pe periculosul trotuar pe carosabilul și el foarte îngust, fiind în pericol să fie accidentați de mașini. Mai ales că pietonii respectivi sunt , în majoritate, copii și bătrâni. Iar găurile apărute în asfaltul și trotuarul podului cresc pe zi ce trece, mai ales în aceste condiții meteo, caracterizate de umezeală și temperaturi joase”.
Revenind la timpul prezent, să mai spunem că primarul Tudor Ștefănie lasă, practic, în seama Consiliului local care se va forma în urma alegerilor din 5 iunie 2016, găsirea unei soluții de finanțare pentru rezolvarea problemei podului respectiv: „Cu privire la posibilitatea finanţării acestui obiectiv bugetul local nu-şi poate permite astăzi, nu vom şti cât, dar vom face procedurile de a evalua cele două variante pe care ei le spun: fie reabilitarea, care este foarte costisitoare, fie demolarea şi construcţia unui nou pod. Aşteptăm şi punctul
de vedere al Guvernului României prin promovarea hotărârii de guvern de re-preluare de către ministerul de resort a acestor tronsoane de drumuri şi consiliul local care va veni va lua, în consecinţă, măsurile corespunzătoare”, a mai precizat primarul Ștefănie, menționând că se va trece la executarea acestor restricţii „probabil, de săptămâna viitoare”.
În plus, Ștefănie nu a mai furnizat nicio informație referitoare la preluarea sectoarelor de drum național la care a fost obligat de decizia definitivă a instanței de judecată, printre aceste sectoare aflându-se și podul de pe varianta spre Alba Iulia. Reamintim că, prin aceeași hotărâre definitivă a instanței de judecată, Municipiul Turda a fost obligat la plata unor sume de aproape 7 miliarde lei vechi către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (C.N.A.D.R.) S.A.
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.