23
Sam, Noi
4 New Articles

Anchetă
Tools
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

ihut-raduAm fost contactați de Ioan Radu Ihuț, personajul principal dintr-un articol de săptămâna trecută care dorea să-și exprime părerea, în virtutea dreptului la replică. Un drept la replică pe care noi i l-am acordat, cât se poate de deschiși, pentru aflarea adevărului de către cititori.  Deși nu a reușit să demonteze afirmațiile făcute de noi și de primarul Radu Ioan Hanga, Ihuț s-a mulțumit să vorbească mult despre cu totul altceva, cum ar fi greutățile muncii sale, lipsa sprijinului din partea primăriei, personalul insuficient, când noi vorbim de mâncare proastă, de facturi pentru alimente pe care bucătăresele declară că nu le-au văzut (alimentele, nu facturile) etc.  Când vine vorba de recepția mărfii, Ihuț dă vina pe bucătărese spunând că ele o primesc, nu el.

 

Drept la replică

 

Din Ziarul 21, din neregulile care se precizează în acest ziar, constat mai multe lucruri neadevărate printre care zice că “controalele au constatat lipsuri în gestiune şi facturi fără acoperire”. Am avut un control în luna septembrie de la biroul audit de la Primăria Câmpia Turzii dar nu mi s-a reproşat, nu mi s-a zis, nu mi s-a adus la cunoştinţă, nu am fost întrebat că ar fi lipsuri în gestiune, că ar fi facturi fără acoperire, e prima dată când aud acest lucru de la interviul luat domnului primar Radu Hanga şi nu am auzit de la organul de control, auditul, că ei au făcut controlul, nu primarul, primarul nici măcar nu a fost acolo.


Marfa a fost achiziţionată la sfârşitul lunii iulie, începutul lunii august, iar controlul fost în luna septembrie, sfârşitul lui septembrie din câte îmi amintesc, marfa între timp s-a consumat pe luna august, ca să le dai la oameni de mâncare a trebuit să le faci din ceva mâncare. Nu-mi explic nici eu, pentru că mie nu mi-au zis bucătăresele că ar fi declarat la control că nu au văzut acele alimente..

Auditul, când a fost, de ce nu m-a întrebat pe mine, că nu am fost întrebat de aşa ceva, bănuiesc că trebuia să mă întrebe dacă era lipsă, deci,  e prima dată când aud… M-a întrebat aşa: dom’le este o factură emisă pe data de 18 august în perioada când cantina era închisă, cantina undeva de pe la mijlocul lui august a fost închisă, 15,16 august, nu ştiu, cum a picat. Furnizorul, când aduce marfa aduce şi la sfârşitul lunii întocmeşte factura, iar plăţile la furnizor se fac numai între 24 şi 31, că aşa se achită la stat, când sunt zile lucrătoare, şi atunci furnizorul ne întocmeşte între 24-31 factura. Datorită faptului că după 17 august cantina a fost închisă două săptămâni când personalul a fost în concediu (deci cele două femei ,o bucătăreasă şi un ajutor de bucătăreasă e tot personalul), cantina fiind închisă, de unde să mai cumpăr marfă până la sfârşitul lunii august. I-am zis furnizorului ”- Nu mai aştepta până în 24 să emiți factura, emite-o în 18 că oricum marfă până la sfârşitul lunii ci numai de la începutul lunii septembrie când vin bucătăresele!”

După ce persoana aceea care n-a mai venit, care s-a lăsat de servici, am fost la personal, la doamna Ştef de la personal, i-am zis că uite vreau să angajez pe cineva că a rămas un post liber, am fost şi la şefa de la Asistenţă Socială, la doamna Prahoveanu şi i-am zis uite să angajăm pe cineva că să am cu cine să înlocuiesc în caz de concediu de odihnă . Până la urmă mi-a zis doamna de la personal că nu ţi se aprobă să se angajeze o persoană, că doamna Prahoveanu pentru postul acela vrea să se angajeze ceva kineto-terapeut pe la Centrul Carine, că tot de asistenţă socială aparţine. Și,  cu doar doi oameni, cu telefonul meu, cu mașina mea, că  îmi trebuia, de exemplu, să mă duc să le duc pe bucătărese să se facă analizele medicale care trebuie făcute o dată la 6 luni, nu mi s-a dat maşină, cu maşina mea personală am mers să nu le trimit cu autobuzul, să nu se oprească o zi cantina, că până le trimeteam în Turda, până veneau până făceam, trecea ziua şi era gata. Cu maşina mea personală şi cu carburantul meu ne-am deplasat ca să ne mişcăm repede, când a trebuit să mai duc hârtii la finanţe la Cluj, cu maşina mea personală,  pe Primărie nu  i-a interesat ...

Ce mai constat eu aici un neadevăr: că am închis cantina. Eu am fost în concediu cu data de vineri, inclusiv toate documentele erau pregătite. În fiecare zi veneau beneficiarii şi eu întocmeam un tabel, tabelul era dat de asistenţă socială dar îl făceam în fiecare zi ca să semneze oamenii că au primit mâncare şi făceam pentru fiecare zi, listam încă o dată. Listam cu data de miercuri, cu data de joi cu data de vineri, vineri scoteam pentru vineri, sâmbătă şi duminică pentru că sâmbătă şi duminică erau zile nelucrătoare şi se dădea hrană rece.

Eu când le-am lăsat tabele acelea ca să nu mai trebuiască ele să scrie de mână că a venit x,y,z să ia de mâncare, le-am lăsat până la sfârşitul lunii octombrie. Erau plătiţi furnizorii. Furnizorii aduceau mâncare.

Eu şi în luna septembrie am fost vreo 7 zile în concediu şi cantina a funcţionat tot aşa. Cine a închis-o? Cine a avut dreptul să o închidă, primarul, că eu zic că e singurul.

Eu sunt la cantina socială din martie 2013 dar cantina numai de la 1 iulie 2013 a funcţionat. Eu când am fost angajat pe postul de coordonator la cantina socială Câmpia Turzii cantina nu funcţiona, iar femeile, erau două femei, bucătăresele, şi mai era una, îngrijitoare, era închisă. După ce am fost angajat eu, a trebuit să aşteptăm să fie aprobat bugetul naţional, local, ca să fie banii şi apoi cu data de 1 iulie s-a deschis cantina. Imediat la câteva săptămâni după ce am deschis cantina una dintre angajate a plecat, s-a lăsat de serviciu, şi a plecat şi am mai rămas cu două cu o bucătăreasă şi cu un ajutor de bucătar. Cu două bucătărese te descurci, dar cu una la 70 de persoane, să le dea, să le pună la fiecare, să facă curăţenie, să facă mâncare, nu te poţi descurca...

Iniţial, cantina şi-a desfăşurat activitatea în curtea liceului Victor Ungureanu până în luna martie anul acesta a anului 2014 şi după aceea ne-am mutat la şcoală pe Şarât, fostă numărul 3, actualmente aparţine de Liceul Pavel Dan, ne-a mutat într-un spaţiu unde înainte a fost organizaţia APIS care a avut ceva fonduri europene, s-a terminat proiectul, aceia nu au mai avut activitate dar lucrăm cu utilajele lor. Adică ei, la o adică, pot să vină să-şi ia soba şi ce au, că nu sunt ale cantinei sociale sau a primăriei... Nu mai dau de mâncare, că dădeau de mâncare că aşa s-a făcut spaţiul acela, s-a renovat, s-a compartimentat cum trebuie, s-a cumpărat sobă, boiler, chiuvete .... Utilajele sunt cu contract de dare în folosinţă de ei, dar nu sunt ale cantinei, aşa s-a pus problema că dacă ei mai prind o finanţare vin şi ei şi fac, vă daţi seama şi este un spaţiu mic, în acelaşi spaţiu şi unu cu cantina ...

Referitor la faptul, aici precizează primarul “el avea cheia şi cantina a fost închisă în momentul în care a plecat, a aluat cheia cu el de la magazie pentru că are răspundere de gestionar, a luat cheia a închis materialele şi practic nu s-a mai putut desfăşura activitatea cantinei”. Eu nu eram gestionar, eu nu aveam cheia de la magazie că aveau bucătăresele, de la intrare, de la ieşire, bucătăresele, la fiecare le-am făcut chei când ne-am mutat acolo. Nu e adevărat. Când ne-am mutat acolo le-am făcut la fiecare cele două bucătărese să aibă amândouă chei, în caz că se întâmplă unul dintre noi se îmbolnăveşte, mai ştiu eu ce, să aibă şi celălalt chei să deschidă care ajunge la lucru, toţi trei aveau chei. Încă eu nici nu aveam chei de intrare în curtea şcolii, în curtea şcolii nu aveam numai ele.

Când să depun cererea de concediu am fost la Floriana (n.r. Prahoveanu) şi era în concediu medical, nu era nimeni, prin organigramă cantina e sub asistenţă socială, dar cantina e cu personalitate juridică, are CUI şi cont în bancă şi ordonatorul secundar de credite. De exemplu, la contracte, când se fac plăţi semnează coordonatorul, nu mai trebuie primarul peste sau administratorul, asta e diferenţa că e ordonator secundar de credite. Înainte să plec în concediu şi la asistenţă socială am fost şi le-am zis aşa şi în septembrie când am fost, am zis, eu plec în concediu, eu fac tabelul cu persoanele care beneficiază, dacă cumva mai modificaţi tabelul, înseamnă că îl scoate pe unul că nu mai beneficiază, că ştiu eu, s-a angajat careva din familie sau mai bagă pe altul, le-am zis, sunaţi pe bucătărese .

Mihaela Popa lucrează la asistenţă socială, are şi viză de CFP, control financiar preventiv, orice factură ca să fac plăţile, înainte să-şi facă plăţile trebuie să-şi pună dânsa viza, că e în regulă, că s-a luat marfa care e pe factură şi la ordine de plată trebuie să-şi pună viza, banii aceea trebuie să meargă către firma respectivă şi nu merg că firma aia îi faină sau nu ştiu ce...  Mihaela, până să fiu eu angajat ea se ocupa cu cantina, dar cantina a fost închisă. Am înţeles că mai demult cu ani în urmă ea s-a ocupat şi cu administrarea cantinei din partea primăriei când nu era, cantina era atunci în subordinea primărie nu era entitate publică cu personalitate juridică.

Când a făcut control auditul a calculat câţi bani s-au cheltuit şi a ieşit că lună de lună s-a cheltuit ceva mai mult de cât trebuia, deci în ianuarie s-a cheltuit, în februarie, mie serviciul nu mi-a atras atenţia pentru că contabilitatea mi-o făcea serviciul de contabilitate din cadrul primăriei, eu numai din septembrie am contabilă angajată pe bază de contract de prestări serviciu, serviciul de contabilitate făcea până atunci ordine de plată, facturile le duceam la ei, plăţile, tot ce ţine de contabilitatea unei firme sau unei societăţi. Mie nu mi-a zis că s-ar fi depăşit sumele, ianuarie s-a depăşit, auditul mi-a zis când s-a făcut controlul, ianuarie s-a depăşit, februarie s-a depăşit, martie, aprilie s-a depăşit, în fiecare lună s-a depăşit cu ceva şi atunci am zis că rezolv problema per total an să fim în suma stabilită de ei şi atunci am zis ca să reducem în astea trei luni ca să recuperăm.

În statutul cantinei zice aşa: organele de conducere, coordonare şi control sunt primarul şi Consiliul Local, ei au birourile care ştiu, biroul juridic, biroul contabilitate, biroul achiziţii care ştiu ce să facă, ei trebuiau să mă coordoneze şi să zică că aia se face aşa , că aia înseamnă organe de conducere, coordonare şi control înseamnă că şi îl coordonezi  pe om să faci aşa sau nu aşa.

Acum eu nu mai ştiu cât s-a dat, că ei au calculat pe o zi, că ceea am văzut undeva aici că a ieşit pe o lună, ei au calculat. Au venit într-o zi şi au zis ce s-a făcut astăzi că ce s-a făcut auditul au mai venit după vreo săptămână sau două şi au zis că de ce s-a dat aşa mai puţin şi au calculat cam cât ar fi venit pe ziua aceea când au fost ei în control. Ziua aia nu înseamnă o lună. Asta cu o lună e prin presupunere, cum e aia. Scrie aici simple supoziţii şi înmulţit într-o lună se strânge frumuşica sumă de 6.200 de lei, un salariu de director, deci pe hârtie iese suma ... Acum, ştiţi cum e puterea presei...

Aici zice ceva că controalele au constatat lipsuri în gestiune, auditul de ce nu mi-a zis de lipsa în gestiune sau de ce nu am fost întrebat, nu mi s-a adus la cunoştinţă, nu mi s-a adus deloc că am lipsă în gestiune?

După aceea şi facturi fără acoperire ...  A venit auditul când a venit în control, a zis dom’le este o factură pe 18 august cantina era închisă, marfa o aduce tot timpul furnizorul, factura o face o dată, de aceea a făcut-o în 18. Dacă era cantina şi i-am zis la furnizor nu mai face la sfârşitul lunii fă-o mai repede că şi aşa nu mai comand marfă. A fost atunci închisă două săptămâni, ultima parte a lui august, că dacă nu îmi dădea între 24-31 şi cum în ultima parte a lui august au fost femeile în concediu două săptămâni i-am zis furnizorului că nu mai comand marfă şi să facă factura, să nu mai stăm până în 24: ”- Fă-o ca să am şi eu timp să fac acolo ordonanţele, nu e aşa simplu ca la firmele private să faci ordinele de plată!” Trebuie să faci nişte ordonanţe, cu ordonanţele trebuie să mergi la control financiar preventiv, după aceea trebuie să mergi la contabilitate să-ţi facă ordinele de plată. Avizele erau făcute că marfa când vine, vine cu avize, deci eu nu eram în concediu atunci, eu nu am fost în concediu, eu în luna august nu am avut concediu deloc.

Dar facturile când a venit auditul le-am arătat avizele, factura a fost ce a urmat la sfârşit de lună, le-am arătat avizele că pe baza avizele ca să ”puşte” avizele cu cantităţile...

Auditul m-a întrebat de factura cum de s-a făcut în 18 şi cantina era în concediu. Ei au înţeles, că au fost şi la asistenţă socială, ei au înţeles că dacă factura s-a emis în 18, marfa s-a adus în 18 şi asta le-am explicat şi lor, marfa nu s-a adus în 18 august că erau avizele de dinainte cum s-a adus marfa, factura s-a emis în 18 august, ca de exemplu şi la materiale de curăţenie nu mi s-a adus factura dar materialele s-au adus, când îţi mai trebuie  una alta, s-au la papetărie mai trebuie un top de hârtie.

De exemplu dacă eu vreau să intru acum în curtea şcolii eu nu pot intra, că eu nu am cheie, numai ele au cheie de lacăt, ca să intri trebuie să treci de o poartă. Bucătăresele recepționează marfa, câteodată, de exemplu când e mai multă sau ... le ajut şi eu să aducă de la maşină... E când semnează ele, în ultimul timp nu au mai vrut să semneze, de când au fost cei de la audit ele au zis că nu mai semnează, nu au mai vrut să semneze. De când a fost controlul audit ele au zis că nu mai semnează, datoria lor este să facă de mâncare,că sunt bucătărese ...

 

Pin It

Add comment

Regulile de baza pentru a face comentarii pe site
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.


Security code
Refresh