Un comunicat primit din partea DGA ne informează că luni, 29 ianuarie 2024, organele de cercetare penală ale poliției judiciare din cadrul Direcţiei Generale Anticorupţie - Serviciului Judeţean Anticorupţie Cluj au desfășurat activități procedurale într-un dosar penal instrumentat în coordonarea procurorului de caz din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Turda, în care se efectuează cercetări privind săvârșirea infracțiunilor de fals material în înscrisuri oficiale și delapidare.
În cauză, sunt efectuate percheziții domiciliare la imobilele deținute de doi ofițeri de poliție, șefi de poliții municipale din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Cluj, fiind pusă în aplicare și o ordonanță de predare bunuri la sediul SC Domeniul Public Turda SA.
Anterior, la data de 17.01.2024, în același dosar penal, a fost efectuată o percheziție la sediul Primăriei Municipiului Turda, județul Cluj, fiind ridicate bunuri și înscrisuri relevante pentru cauză.
Din cercetările efectuate, până în prezent, a rezultat că, în cursul anului 2023, un funcționar public din cadrul Primăriei Municipiului Turda cu funcție de conducere a atestat în fals că pavajele ridicate din zona centrală a municipiului în vederea înlocuirii cu unele noi erau distruse și inapte utilizării. Acesta le-ar fi scos din patrimoniul primăriei, oferindu-le contra cost sau cu titlu gratuit unor persoane apropiate, inclusiv unor polițiști din cadrul I.P.J. Cluj.
În continuare se desfășoară activități de cercetare penală în vederea strângerii de date pentru a proba activitățile infracționale ale tuturor persoanelor implicate.
DGA precizează că aceste activități nu pot, în nicio situație, să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție.
La rândul său, Inspectoratul de Poliție Județeană Cluj, a emis un comunicat prin care subliniază că activitățile de cercetare sunt desfășurate in rem, în cadrul unui dosar penal care vizează infracțiunile de fals material în înscrisuri oficiale și delapidare.
În conformitate cu prevederile legale, în funcție de evoluția anchetei, vor fi dispuse măsurile prevăzute de lege.
De asemenea, Inspectoratul de Poliție Județean Cluj se delimitează ferm de orice activitate care nu este în concordanță cu legea. „Susținem toate activitățile specifice procedurilor penale și avem ca deziderat funcționarea sistemului doar cu polițiști integri și profesioniști!”, se mai arată în comunicatul IPJ Cluj.
...............
Direcţia Generală Anticorupţie a fost înfiinţată în baza Legii nr.161/2005 şi este structura specializată a Ministerului Afacerilor Interne pentru prevenirea şi combaterea corupţiei în rândul personalului ministerului.
Direcţia Generală Anticorupţie are următoarele atribuţii principale:
– desfăşoară activităţi specializate de prevenire a faptelor de corupţie în rândul personalului MAI;
– organizează şi desfăşoară campanii/acţiuni de prevenire a corupţiei pentru conştientizarea consecinţelor implicării în fapte de corupţie;
– efectuează investigaţiile necesare pentru descoperirea şi combaterea faptelor de corupţie săvârşite de personalul MAI;
– desfăşoară activităţi de cercetare penală, în baza ordonanţei de delegare emise de procuror, în conformitate cu prevederile legale;
– efectuează, în condiţiile legii şi ale normelor interne, testarea integrităţii profesionale a personalului MAI;
– desfășoară activităţi de suport tehnico-operativ în vederea punerii în executare a măsurilor de supraveghere tehnică, constând în supraveghere video, audio, prin fotografiere şi / sau de localizare sau urmărire prin mijloace tehnice, dispuse prin mandat de supraveghere tehnică / ordonanță;
– primeşte şi soluţionează reclamaţiile/petiţiile cetăţenilor referitoare la faptele de corupţie în care este implicat personalul MAI;
– administrează sistemul telefonic call-center anticorupţie constituit în scopul sesizării de către cetăţeni a faptelor de corupţie;
– desfăşoară activităţi de informare şi relaţii publice specifice problematicii din competenţă;
– elaborează studii, analize şi prognoze referitoare la evoluţia faptelor de corupţie la nivelul MAI şi înaintează conducerii MAI, periodic sau la solicitare, propuneri de soluţionare a problemelor identificate;
– desfăşoară activităţi specifice de afaceri europene şi cooperare internaţională în domeniul prevenirii şi combaterii corupţiei, organizează, participă sau asigură reprezentarea direcţiei generale la evenimente naţionale şi internaţionale din domeniul specific de activitate, în conformitate cu interesele MAI şi potrivit procedurilor legale în vigoare;
– constituie, gestionează şi accesează baze de date/sisteme de evidenţă pentru desfăşurarea activităţii din competenţă, în calitate de operator de date cu caracter personal;
– elaborează, contractează, implementează şi monitorizează proiecte cu finanţare externă;
– gestionează şi administrează resursele umane, materiale, financiare şi tehnice deţinute, în conformitate cu prevederile legale;
– exercită orice alte atribuţii conferite prin lege.
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.