Poliția Română, împreună cu Europol și Federația Europeană a Băncilor, derulează o campanie de prevenire a celor mai întâlnite tipuri de fraude în mediul online.
Campania de prevenire a fraudelor comise pe internet se derulează anual în luna octombrie, în cadrul European Cyber Security Month – Luna Europeană a Securității Cibernetice.
Frauda cu facturi - Invoice fraud are loc atunci când o firmă este contactată de cineva care pretinde că este reprezentantul legitim al unui furnizor de bunuri și/sau servicii. Angajații care au atribuții de efectuare a plăților sunt determinați să plătească, pe viitor, facturi false în conturile autorilor.
- pentru angajatori:
- asigurați-vă că angajații sunt informați și conștienți de acest tip de fraudă și de modul de evitare a acestuia;
- instruiți personalul responsabil cu plata facturilor, pentru a le verifica întotdeauna pentru orice nereguli;
- revizuiți informațiile publicate pe site-ul companiei, în special contracte și furnizori. Acordați, cu strictețe, asistență personalului pentru a limita ceea ce împărtășesc despre companie și despre locul de muncă pe conturile personale de social- media;
- întotdeauna contactați poliția în cazul încercărilor de fraudă, chiar dacă nu ați căzut victimă înșelătoriei!
- b) pentru angajați:
- verificați toate cererile care se pretind a fi de la creditorii dumneavoastră, mai ales dacă vă cer să modificați detaliile bancare pentru facturile ulterioare;
- nu utilizați detaliile de contact din scrisoarea/faxul/e-mailul care solicită modificarea sau verificarea. Utilizați-le, în schimb, pe acelea din corespondența anterioară;
- creați puncte de contact unice desemnate cu companii cărora le efectuați plăți regulate;
- pentru plățile care depășesc un anumit prag, instituiți un sistem dedicat pentru a confirma contul bancar și destinatarul corect (de exemplu o întâlnire cu compania);
- când se plătește o factură, trimiteți un e-mail pentru a informa destinatarul. Includeți numele băncii beneficiare și ultimele patru cifre ale contului, pentru a vă asigura securitatea;
- restricționați informațiile pe care le împărtășiți despre angajator pe mediile sociale;
- raportați încercările de fraudă adresate conducerii sau departamentului.
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.