22
Vi, Noi
5 New Articles

Politic
Tools
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

 

Thumbnail imagePrimarul i-a limitat viceprimarului folosirea autoturismului de serviciu iar consilierii locali s-au răzbunat, reducând cota de carburanți aprobată pentru mașina primarului. Cam acesta este adevărul, spus pe șleau, așa cum v-am obișnuit, un adevăr care se ascunde în spatele hotărârii aleșilor locali de stabilire a consumului da carburanți pentru mașinile din dotare.


Consiliul Local Turda a luat, în cadrul ultimei ședințe de Consiliu Local, o hotărâre privind consumul de combustibil aprobat pentru autoturismele aflate în dotarea sa. Este vorba de mașina de serviciu a primarului, de cea a viceprimarului și de cea folosită de serviciile de specialitate, pentru toate trei consilierii locali stabilind un maxim permis de 125 de litri de carburant, după criterii pe care nu le-au prezentat nici măcar în expunerea de motive întocmită de inițiatori.

Consumul de carburant pentru mașinile din dotare este stabilit în conformitate cu acte normative clare iar în atribuțiile Consiliului Local nu intră stabilirea consumului de carburant, după cum nu intră stabilirea consumului de energie electrică permis pentru Primărie sau școli, ori consumul de gaze naturale de la unitățile subordonate. Pentru toate acestea există legi speciale iar ordonatorul de credite este primarul.

Chiar pe primarul Tudor Ștefănie l-am întrebat ce crede despre hotărârea luată de consilierii locali. Iată ce ne-a răspuns: ”Sunt obișnuit cu abuzurile pe care le fac ei. Cota de combustibil pe care o poate consuma un mijloc de transport este alocată prin legislația în vigoare. Sunt norme stabilite, ei nu pot să stabilească cui îi dau acea mașină. Aici a fost o altă ”șmecherie”, pentru că eu am limitat la un moment dat domnului viceprimar, printr-o dispoziție a primarului, dreptul de a folosi mașina pe considerentul că ar trebui să știm, împreună, ce facem în fiecare zi și unde ne deplasăm. Ca atare, au încercat să forțeze printr-o Hotărâre de Consiliu Local, cu ascunzișurile de rigoare, dreptul stabilit ca primarul și viceprimarul să aibă la dispoziție o mașină”, a spus Ștefănie.

Cât despre decizia de a limita deplasările viceprimarului turdean, Tudor Ștefănie a spus: ”Poate să aibă mașina dacă se deplasează în interesul serviciului, dacă reprezintă interesul instituției și dacă respectă contractul de muncă. Acest lucru, eu sunt ordonatorul de credit și șeful instituției, eu trebuie să îl stabilesc și nu consilierii locali care sunt prietenii domnului viceprimar. I-am spus domnului viceprimar că atunci când îi convine este consilier local și când îi convine este viceprimar. Să se decidă când este consilier local și șef de grup politic și când este viceprimar. Nu depinde de el, ci de ce prevede legislația. El răspunde, la fel de bine ca și mine, pentru întreaga activitate pe care o desfășurăm, cel puțin pe sarcini de serviciu pe care le are, iar atunci când este în Consiliul Local nu poate fi un consilier local împotriva strategiilor de dezvoltare pe care noi le-am propus, împotriva regulamentelor de funcționare, împotriva serviciilor de specialitate, pentru că dânsul este parte componentă a acestei instituții și va trebui să se adapteze din acest punct de vedere, iar omul politic din dânsul trebuie să se adapteze și la funcția pe care singur și-a dorit-o și care funcționează după reguli foarte stricte, așa cum funcționează și funcția de primar”, a declarat primarul turdean.

Pin It

Add comment

Regulile de baza pentru a face comentarii pe site
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.


Security code
Refresh