23
Sam, Noi
4 New Articles

Politic
Tools
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Camera Deputaţilor a votat, în calitate de for decizional, Proiectul de lege privind Codul Administrativ al României, primul act normativ destinat administraţiei locale şi centrale de după 1990. Este o lege extrem de importantă pentru viitorul administraţiei din România, Codul Administrativ fiind bazat pe principiile descentralizării şi autonomiei locale, care vor permite tuturor celor angrenaţi în acest domeniu să îşi îndeplinească mai bine atribuţiile, în beneficiul cetăţenilor şi a dezvoltării generale a ţării.

Codul Administrativ reprezintă, de asemenea, o aliniere a legislaţiei noastre la modernitatea şi supleţea celei din ţările europene, fiind astfel corectată legislaţia greoaie de până acum în acest domeniu, prevederile necorespunzătoare din anumite legi, dar şi lipsa de claritate sau vidul legislativ existente.

Una dintre cele mai importante prevederi ale acestei legi se referă la împărţirea redevenţelor obţinute în urma concesionării activităţilor de exploatare a resurselor de suprafaţă. Codul Administrativ stipulează că 40% din aceste sume vor reveni bugetului local al comunei, oraşului sau al municipiului, după caz, pe teritoriul căreia/căruia există activitate de exploatare, 40% la bugetul local al judeţului pe teritoriul căruia există activitatea de exploatare, şi 20% la bugetul de stat. Astfel, unităţile administrativ teritoriale vor beneficia de mai mulţi bani decât până acum, prin noua repartizare, deoarece până acum sumele respective mergeau în totalitate la bugetul naţional.

Alte dispoziţii ale noii legi reglementează pozitiv anumite inadvertenţe existente până acum în legile existente, astfel: Conflictul de interese scade de la gradul IV la gradul II; Validarea mandatelor consilierilor locali și a consilierilor județeni se va face de către instanță; Răspunderea pentru actele administrative este clarificată, aleșii vor răspunde doar pentru oportunitate; Administratorul public are mandat maxim pe perioada mandatului primarului/președintelui CJ și va fi numit /revocat prin decizie a primarului/președintelui CJ; Arhitectul-șef – nu mai este funcție de conducere, putând fi chiar și serviciu externalizat; Serviciul înmatriculări și permise este descentralizat, trece la Consiliul județean, cu suportul de specialitate al MAI.

Subliniez faptul că Legea privind Codul Administrativ al României nu poate fi politizată, aşa cum exagerat, şi pe alocuri deşănţat, au acuzat reprezentanţii opoziţiei, fie şi prin simplul fapt că de prevederile lăudabile ale noului act normativ vor beneficia toate administraţiile publice locale, inclusiv cele conduse de reprezentanţii altor formaţiuni politice. Nu se poate vorbi, în consecinţă, de o lege care ar ajuta doar primarii sau reprezentanţii PSD în administraţie, ci este o lege pozitivă pentru toţi, iar în acest context este cu atât mai salutară!

 

Deputat PSD Cluj,

Cristina BURCIU

11 iulie 2018

 

Pin It

Add comment

Regulile de baza pentru a face comentarii pe site
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.


Security code
Refresh