Mai întâi, să stabilim, așa cum ne-am obișnuit cititorii, cu stabilirea noțiunilor și demonstrarea adevărului afirmațiilor noastre. Cei de la Media 9 (cei care nu ați auzit de el vă spunem noi că este un site aparținând clujeanului Ionel Lespuc) ne-au furat o poză, ceea ce îi situează în zona hoților. La articolul „TURDA. Noaptea ca… primarii. Voturile de la miezul nopții”, ilustrarea este constituită dintr-o fotografie care aparține subsemnatului, foarte apreciată de cititori, dovadă că, la o simplă căutare a cuvântului „Turda”, la imagini, este printre primele afișate de Google. Desigur că Media 9 nu este primul site care fură această poză, pagina de Facebook „Sesizări Turda”, păcătuiește la fel, dar și alte site-uri, cum ar fi https://discover.turistintransilvania.com/, care, cel puțin a lăsat poza originală, cu watermark-ul care precizează proprietatea asupra fotografiei: Ionel Ignat – www.turdainfo.ro. Media 9 publică o poză mărită și tăiată astfel încât proprietatea noastră asupra fotografiei să nu mai fie vizibilă. Deci, hoție la... internetul mare. Nu poți lua o poză de pe internet și să o publici fără să pomenești sursa de unde ai luat-o. Ce urât, tocmai cei care au ca slogan „știri cu bun simț”, nu au avut bunul simț să ne recunoască proprietatea asupra pozei, motiv pentru care le solicităm public să înlocuiască acea fotografie de pe site-ul lor.
Acum, că știm cu ce fel de jurnalism avem de-a face, trebuie să constatăm că site-ul Media 9 s-a remarcat în ultimele luni printr-o serie de atacuri la adresa primarului turdean Cristian Matei și a presei locale, ceea ce îl situează clar în zona de influență USR – T 9, când vine vorba de politică la Turda.
Acest site a organizat, în încercarea de a-și crește audiența dar și în speranța că va da o nouă lovitură primarului turdean, un sondaj de opinie ieftin, cumva pe ascuns, având în vedere numărul infim de cititori din Turda pe care presupunem că îl are. Nu avem cum stabili concret, întrucât site-ul nu este listat pe unul dintre site-urile care contorizează audiența, astfel că lipsa de transparență în acest sens este evidentă. De aceea ne și mirăm că site-ul beneficiază de reclamă din bani publici, de la Primăria Cluj-Napoca. Dar nu ne mirăm că Emil Boc și-a zdrobit adversarii în sondajul organizat de Media 9 iar autorul articolului nu l-a atacat, așa cum s-a întâmplat cu primarul din Turda. Deci, din nou, „hoțul strigă hoțul”, pentru că iată ce scrie autorul articolului ilustrat cu poza furată de la noi: „Ce a mai arătat demersul Media9? Un lucru trist. Că în Turda există jurnaliști teribil de servili. Toată lumea știe că trăiesc din alocări de la Compania de Apă Arieș, condusă de ginerele primarului Cristian Matei, dar s-au grăbit să scrie că sondajul este al „opoziției”.
Păi află, dragă coleg, că pentru a câștiga un contract cu Compania de Apă un contract, trebuie să participi la o licitație publică, dovedind numărul de cititori pe care un organ media îl are, mărimea contractului fiind, așa cum este firesc, proporțional cu audiența. Lucru pe care noi, spre exemplu, l-am făcut. Iar contractul nostru sunt convins că are valoare mult, mult mai mică decât cea a contractului Media 9 cu Primăria Cluj-Napoca, spre exemplu. Cu toate că la noi s-a desfășurat totul public, la lumina zilei, pe când, în cazul vostru, lucrurile par să se fi făcut , ca să citez din clasici, „noaptea ca hoții”.
Partea hazlie însă este cea cu scuzele pe care le prezintă Media 9 celor de partea cărora se situează în mod clar, din politicul turdean. Nereușind să scoată un sondaj în care primarul Matei să piardă, chiar dacă toate ingredientele, pe care nu le dezvoltăm aici, fuseseră dintr-o rețetă care să facă dificil votul pro Matei, autorul acestui articol spune: „745 de voturi am primit la sondajul privind viitorul primar al municipiului Turda. Sondajul a fost câștigat de Cristian Matei (334 de voturi, 44,83%). El a adunat 114 de voturi (peste 15%) la miezul nopții de marți spre miercuri! În graficul de mai jos se vede că cele mai multe voturi către Matei, cel cu linia mov, s-au bulucit între 18 și 01, cu precădere între 23 și 24. E singura concluzie pe care o tragem, obiectiv, pe cifre. Noaptea, ca… primarii!” Ce ne spune asta? Că primarul în exercițiu are susținători la orice oră, iar dacă aceștia au aflat de sondaj doar în după-amiaza zilei de marți, aceștia au fost capabili să se mobilizeze, să se anunțe și să obțină încă o victorie, a câta oare, față de cei din opoziție.
Adică ce vor să spună cei de la Media 9, care și după nume indică apropierea de grupare T 9 de la Turda? Că Matei ar fi câștigat necinstit într-un sondaj făcut „după ureche”, în mod neprofesionist și neserios. Da autorul articolului omite să analizeze și curbele din grafic ale candidatului Andrei Suciu (USR-Plus, deși USR-Plus nu a anunțat că a stabilit cine este candidatul său) sau ale lui Răzvan Ciortea (PSD, deși PSD Cluj și Turda se află în degringoladă și chiar autorul articolului nu-i dă prea multe șanse să fie candidat la alegerile locale). Se vede clar că cei de la USR-Plus au fost anunțați imediat de sondaj, aceștia mobilizându-se imediat, însă numărul simpatizanților este atât de mic, încât voturile date în sondaj de aceștia s-au terminat rapid. Și votanții PSD au aflat mai târziu, dar s-au mobilizat conform curbei de la mijlocul graficului votând până în ultima clipă, fără succes însă. Când au aflat simpatizanții lui Matei, mobilizarea acestora pare să fi fost excelentă, curba lila luând forma unei ”flăcări violet” imbatabile, ca-n alte vremuri.
Un lucru este cert, l-am stabilit cu ani în urmă. În zona de influență USR-Plus s-a dat un ordin: toate tunurile pe Matei și pe presa din Turda, Matei trebuie atacat cu orice avem, el este de vină pentru tot ce este rău în Turda, nu a făcut nimic bun și trebuie schimbat. Iar presa trebuie terfelită și decredibilizată, pentru ca atacurile concertate ale USR-Plus pe Facebook să pară a fi adevărate, manipulând electoratul îmbrobodit.
În încheiere, ne permitem să fim de acord cu autorul articolului din Media 9 într-o privință și să conchidem la fel: „Suntem însă convinși că turdenii știu cum să își aleagă sursele de informare și că pot separa adevărul de propagandă”.
NR-Partea grafică din foto este preluată din Media 9
Add comment
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.
Comments
Daca tot e sa comparam cum au votat, cei de la USR sau PSD, nu era buna o [cenzurat]iza sociala acolo: adica tipul de oameni care prefera partidul x sau y, grupele de varsta, statut social, nivel educational. Concluzii de genu: "Ce ne spune asta? Că primarul în exercițiu are susținători la orice oră, iar dacă aceștia au aflat de sondaj doar în după-amiaza zilei de marți, aceștia au fost capabili să se mobilizeze, să se anunțe și să obțină încă o victorie, a câta oare, față de cei din opoziție." sau "Se vede clar că cei de la USR-Plus au fost anunțați imediat de sondaj, aceștia mobilizându-se imediat, însă numărul simpatizanților este atât de mic, încât voturile date în sondaj de aceștia s-au terminat rapid" nu ofera o [cenzurat]iza profi. Frazele de genu suna a discutii la bere.
RSS feed for comments to this post