29
Vi, Mar
17 New Articles

Politic
Tools
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

 (continuare)Thumbnail image

Drumurile noastre toate, sunt ca valul, toate... sparte!

Să revenim așadar. Problema cu drumurile este, de departe, cea mai arzătoare problemă a municipiului Turda, Edilul șef a promis de foarte multe ori alocarea unor sume importante pentru asfaltări. Povestea a fost, pe undeva, similară în 2014 și 2015. Am să vă argumentez cu articole din acea perioadă, pe cât posibil nesemnate de mine, ca să nu spuneți că sunt doar eu obsedat sau răuvoitor.

În 2014, un articol foarte bun este publicat de Gelu Florea în Turdanews, intitulat Găselnița primarului Ștefănie: După ce n-a asfaltat nimic în Turda, dă vina pe... CNADR!

Iată link-ul: http://turdanews.net/articole/administratie-locala/32083-gaselnita-primarului-stefanie-dupa-ce-n-a-asfaltat-nimic-in-turda-da-vina-pe-cnadr.html

De acolo puteți vedea cum stăteau lucrurile. Interesant și comentariul unui cetățean, la acel articol.

Dacă anul 2014 a trecut cum a trecut urma ca în 2015, conform promisiunilor și banilor împrumutați din bancă, să se efectueze asfaltări serioase. Nu a fost deloc așa. Primarul Ștefănie a dat vina pe bugetul care a avut de suferit ca urmare a unei legi ce a dus la scăderea alocărilor bugetare de la guvern foarte mult. Primarul spunea că banii ajung doar pentru funcționare, nu și pentru dezvoltare, dând asigurări că odată cu rectificarea bugetară promisă de guvernanți, toți banii primiți de la bugetul central vor fi alocați pentru asfaltări.

Iată dovada:  Tudor Ștefănie, ședința Consiliului local în care a fost aprobat bugetul pe 2015 (text integral: (http://primariaturda.ro/portal/cluj/turda/portal.nsf/C8DDFA4F8B65C1E2C2257DFF0045AC1E/$FILE/proces%20verbal%20al%20sedintei%20extraordinare%20din%2010.02.2015.pdf):

„Ideea este in felul urmator, acesta este un buget de plecare; el a fost gestionat la limitele minime de functionare si nu cred ca mai avem de unde reduce si sa dam in alte directii, astfel incat sa creem si o sursa de finantare suficient de mare pentru a rezolva o anumita problema.Eu inteleg ca problema drumurilor nu este de azi, de ieri, va mai fi inca cativa ani de zile, dar a veni azi cu asemenea solutie pentru a rezolva problema drumurilor, nu cred ca este binevenita. Rugamintea mea este sa acceptam acest buget de plecare cu amendamentul ca, ... si sunt convins ca asa se va intampla, ...tot ce vor veni, surse de la bugetul statului..., si eu preconizez sa ajungem la acel 70% prevazut de Legea 273, undeva la 80-100 de miliarde lei, sa fie destinate pentru strazi. Cand avem sursa, principalul obiectiv pe care-l avem de realizat este, in continuare, acesta.”

 

Promisiuni în presă

 

Nu este singurul loc unde primarul a promis asta. A făcut-o și în Ziua de Cluj, de unde vă prezentăm un extras din materialul intitulat < > pe care îl puteți găsi aici: http://ziuadecj.realitatea.net/administratie/primarul-unui-municipiu-din-cluj-anul-trecut-am-avut-peste-470000-de-turisti--136003.html.

„Anul acesta vom porni o activitate de modernizare stradală, unde este o nevoie foarte mare, din nefericire, bugetul pe anul acesta nu ne permite mari investiţii, luând în considerare prevederile Legii 186, care efectiv ne-a vitregit de 120 de miliarde de lei, comparativ cu anul trecut la nivelul bugetului. 

ZIUA de CLUJ: Unde se va simţi cel mai mult lipsa acestor bani?

Tudor Ştefănie: În primul rând era un proiect de modernizare stradală, cele 120 de miliarde de lei ar fi intrat pe activităţi investiţionale de modernizări stradale în acest an, ceea ce noi în acest moment nu putem face.”

Ei bine, banii au venit, în august. Credeți că s-a mai dorit folosirea la drumuri?

 

PSD îmbrobodit, complicii PNL la neasfaltarea drumurilor

 

Nu, acum nu mai ajungeau sumele inițiale la ”funcționarea aparatului”, motiv pentru care sumele cu care PSD-iștii se făleau că le-au adus pentru Turda de la guvern special pentru drumurile din Turda, au ajuns în cu totul altă parte. Deznodământul este prezentat aici: http://turdainfo.ro/index.php/Turda/Eveniment/cine-nu-vrea-s-i-asfalteze-strada-afl-de-aici.html

Ca urmare, acum, în luna noiembrie, aș întreba consilierii locali membri ai PSD, unde sunt banii promiși pentru străzi, cu acea ocazie de primarul Ștefănie? Emil Molnar, Dora Arion și Nicolae Roș au acceptat amânarea alocării banilor, deși știau că se va ajunge cu procedurile în iarnă fără să se mai asfalteze nimic, ceea ce s-a și întâmplat. Și PSD-iștii vor da socoteală alegătorilor, ca și adversarii lor politici.

 

N-are rost să asfaltăm, că trebuie să săpăm!

 

Revenind la ședința de consiliu în care primarul a cerut consilierilor să prezinte și realizările, nu doar să critice, să vedem ce mai susține primarul Ștefănie: „În etapa a doua pe ISPA, fosta ISPA şi etapa a doua de finanţare pe mediu apă şi canal vom avea reţele numai pe Turda de circa 75 de km, săpături pe 75 de km, trebuie să explicăm că dacă aceste lucruri dacă se vor întâmpla vor fi bine venite .... multe artere de circulaţie vor fi afectate de lucrările apă canal nu mai vorbesc de E.On Gaz care a depus mai multe solicitări pentru anul următor undeva la 8 străzi pentru schimbare de conducte de gaz metan. Lucrurile acestea sigur că ne afectează foarte mult şi că vom avea soluţii până finalizăm partea de infrastructură subterană ca să putem să rezolvăm partea de infrastructură de suprafaţă, asta nu scuză faptul că punctual există nişte probleme care se pot rezolva. ... nu se poate face o alee pentru că, vom găsi soluţii şi pentru acele alei. Voi citi o listă a străzilor care s-au realizat ... Este foarte important că în perioada acestor ultimi ani s-au realizat şi foarte multe lucrări de modernizare faţă de posibilităţile care le avem la ora actuală. Eu zic că dacă consultaţi evidenţele şi vedeţi că s-a investit destul de mult şi în modernizări de străzi.”

Desigur că lista cu străzile asfaltate nu s-a citit, nici nu a mai dat date exacte referitoare la lungimea străzilor asfaltate, așa cum a dat când vorbea de impozitele „mici” plătite de turdeni, care nu ajung nici de funcționarea orașului, darmite pentru dezvoltare. În plus, dacă este să acceptăm poziția edilului șef, înseamnă să nu mai asfaltăm nimic, doar cei de la apă și cei de la gaz vor săpa aceste străzi, apoi poate vom vrea să băgăm în pământ cablurile electrice, firele de fibră optică și alte astfel de mijloace de transport a semnalului și iar vom săpa. Așa că nu are rost să mai asfaltăm nimic. Trebuie să trăim în eterne gropi, în praf și noroi și-ntr-o mizerie de nedescris, pe care o întâlnești la tot pasul.

În plus, în orașul acesta, dacă vrei ca strada ta să fie asfaltată sau măcar reparată trebuie să fii politician. Astfel, în acest an au fost asfaltate străzile pe care locuiesc viceprimarul Lucian Nemeș (str. G-ral Taras), consilierul local PNL, Cristian Felezeu (Viorelelor), directorul de atunci (din momentul asfaltării), Adrian Sălăgean (Primăverii). Doar în ultima ședință de consiliu, doi consilieri locali au intervenit pentru zona în care locuiesc, Dora Arion (PSD) și Rozalia Crișan (ALDE) declarând-o impracticabilă, după ce, în urmă cu câteva luni consilierul local Sorin Bichiș a rugat executivul să dispună o intervenție de nivelare a străzii sale, care este doar pietruită.

Ce ar mai fi de spus?

(va urma)

Pin It

Comments   

# un turdean 2015-11-12 21:28
Va rog sa informati cititorii si locuitorii municipiului daca sunt prevazuti si bani pentru refacerile straturilor de asfalt dupa executia lucrarilor pe pasul II la investitia de la apa c[cenzurat]. Abia asteptam dinnou in oras firme ca si Boccardo, Grup 4 instalatii, Construct Perom si altele.
Reply | Reply with quote | Quote

Add comment

Regulile de baza pentru a face comentarii pe site
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.


Security code
Refresh