08
Lun, Mar
62 New Articles

Politic
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Thumbnail image

"Incepand de astazi, 30.09.2010, PSD Turda a inceput o actiune de consultare a populatiei privind masurile pe care turdenii considera ca social democratii trebuie sa le cuprinda in pachetul de guvernare pe care le va propune dupa 16 octombrie 2010.
Actiunea se va desfasura pe parcursul unei saptamani, timp in care cetatenilor Turzii, pe langa faptul ca li vor explica masurile pe care PSD doreste sa le aplice, pentru a scoate tara din criza, li se va cere si parerea lor asupra altor masuri concrete care ar trebui adaugate acestui program.Thumbnail image La finalul acestei actiuni, masurile propuse de cetateni vor fi centralizate si ulterior trimise la Bucuresti, pentru a putea completa programul de guvernare propus de PSD :"
(Cristian Matei, Presedinte Org. Municipala PSD Turda)

Principiile si posibilele masuri ale unui guvern de criza
 Un guvern de criza ar trebui sa repare cateva din problemele create de guvernul Boc Masuri pe termen scurt (urmatoarele 6-9 luni)
 PSD susţine abordarea echilibrată a refomei sistemului public. Măsurile de raţionalizare a cheltuielilor trebuie să fie completate de măsuri de creştere a veniturilor la buget. În fapt, doar tăierea cheltuielilor bugetare presupune reducerea unei nevoi de finanţare, dar nu presupune un plus de bani la buget, deci nu avem ce reorienta spre investiţii.
 PSD propune ca reducerea cheltuielilor publice să se facă în urma unor analize cost beneficiu bine fundamentate, iar pe de altă parte creşterea veniturilor bugetare să se realizeze prin majorarea diferenţiată a fiscalităţii, îmbunătăţirea colectării şi reducerea evaziunii fiscale, astfel încât efectele negative asupra mediului de afaceri să fie minime.
Reducerea cheltuielilor bugetare
 Reducerea numărului de ministere, agenţii guvernamentale şi servicii deconcentrate.
 Implementarea în regim de urgenţă a standardelor de cost şi normativelor de personal în toate serviciile descentralizate. Introducerea organigramelor şi bugetelor standard pentru toate autorităţile publice locale.
 Plafonarea cheltuielilor cu bunurile şi serviciile la 75% din nivelul din 2009. Introducerea de normative de consum pentru administraţia publică centrală.
 Generalizarea sistemului SEAP (sistemul electronic de achiziţii publice) pentru toate achiziţiile publice (efect: reducerea preţului cu 10-15%).
 Trecerea controlului financiar preventiv de la ordonatorii principali de credite la Curtea de Conturi
Creşterea veniturilor bugetare
 Eliminarea impozitului minim pe cifra de afaceri si introducerea impozitului forfetar pe activităţi (comercializarea produselor din alcool, tutun, produse petroliere, servicii de alimentaţie publică şi turism etc);
 Dublarea redevenţelor încasate de stat ca urmare a concesionării exploatării resurselor naturale neregenerabile.
 Înăsprirea controalelor pentru reducerea fenomenului de muncă la negru (taxele aplicate muncii fiind relativ ridicate). 600.000 de români lucrează fără forme legale
 Reducerea evaziunii fiscale şi atragerea a 2% din PIB la venituri doar în 2011. În 2009, ponderea economiei subterane a fost estimată la 24% din PIB. Munca la negru a reprezentat 12% din PIB, iar evaziunea pe TVA aproximativ 5% din PIB, restul fiind pierderi din sectorul informal. Piaţa neagră şi gri a reprezentat 50% din piaţa alimentelor în 2009. Evaziunea din neplata accizelor pentru ţigările de contrabandă reprezintă aproximativ 1 miliard de euro pe an. Conform companiei de consultanta Kearney (2009), bugetul României nu a încasat aproximativ 7% din PIB în contul impozitelor şi taxelor datorate statului.
Măsuri de stimulare a economiei şi creare de locuri de muncă
 Revenirea cuantumului salariilor din sectorul bugetar la nivelul dinaintea reducerii cu 25%.
 Cota redusă de tva 5% pentru pâine şi produse de franzelărie, carne proaspătă, lapte, ulei şi zahăr
 Programe de creare/ menţinere de locuri de muncă. Scutirea de plata contribuţiilor datorate statului pentru angajatorii de şomeri/absolvenţi/persoane pe termen de 6 luni. Creşterea numărului de contribuabili va relaxa presiunile bugetare pe termen mediu.
 Înfiinţarea de locuri de muncă în microîntreprinderi cu un singur angajat prin scutirea de la plata contribuţiei sociale în limita salariului de 1000 lei.
 Sprijinirea imm-urilor aflate in dificultate din cauza crizei economice prin instituirea unei scheme de ajutor de stat care să includă şi folosirea fondurilor europene
 Finalizarea legii parteneriatului public-privat care să permită atragerea de finanţări pentru marile proiecte de infrastructură
 Accelerarea amortizării activelor fixe cumpărate în anii 2010-2011 pentru a încuraja investiţiile şi pentru a asigura recuperarea rapidă a acestora
 Dezvoltarea parcurilor industriale si tehnologice. Încheierea de parteneriate public-privat pentru înfiinţarea de noi parcuri industriale. Prin facilităţile acordate firmelor care îşi desfăşoară activitatea în parcurile industriale deja existente sau în cele nou create, se atenuează efectele crizei economice asupra respectivelor societăţi, se reţin în ţară lucrătorii calificaţi şi se produc bunuri competitive, cu valoare adăugată ridicată.
 Creşterea capitalizării Fondului de Garantare pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii pentru a acorda garanţii IMM-urilor pentru diverse investiţii cu efect de multiplicare.
Măsuri de creştere a gradului de absorbţie a fondurilor europene
Creşterea gradului de absorbţie a fondurilor europene până la 30%, de la 12,7% în prezent, prin:
 Depolitizarea conducerii autorităţilor de management şi a organelor intermediare şi publicitate obligatorii pentru firmele/entităţile juridice care câştigă programe europene.
 Un parteneriat între administraţiile publice şi firme de consultanţă pentru ca primele să poată accesa fonduri europene.
 Rambursarea TVA-ului pentru proiectele finanţate din fondurile europene după fiecare cerere de rambursare şi nu la finalul proiectului;
 Operativizarea activităţilor derulate prin Trezoreria Statului pentru proiectele finanţate din fonduri europene sau selectarea de către MFP a uneia/mai multor bănci pentru derularea acestor activităţi;
 Înfiinţarea unei linii speciale de contragarantare pentru proiectele de investiţii care vizează accesarea fondurilor europene, pentru a reduce gradul de risc al întreprinzătorilor;
 Introducerea posibilităţii de garantare cu bunurile achiziţionate, pentru a facilita cofinanţarea bancară a proiectelor finanţate prin fondurilor structurale;
 Condiţionarea finanţării bugetare a instituţiilor publice implicate în atragerea fondurilor structurale, în funcţie de performanţele acestora.

Biroul de presa PSD Turda
01 Octombrie 2010

Pin It

Add comment

Regulile de baza pentru a face comentarii pe site
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.


Security code
Refresh