N-ai cum să nu-l admiri pe Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj, pentru modul în care ”înoată contra curentului”. Omul nu este la prima ieșire publică în care are o poziție contrară partidului din care face parte. Cert este, cu legătură sau fără, că în urma certurilor dintre el și fostul primar Sorin Apostu (arestat într-un caz de corupție) a ”căzut” și mâna sa dreaptă, Radu Bica. Acum, oare ce o să se mai întâmple la Cluj?Vă amintiți că scriam, în toamna anului trecut scriam cu titlul <<"Aroganţă" de la Tişe>> despre demersurile făcute de președintele clujean la nivelul Ministerului Transporturilor pentru preluarea construirii a două tronsoane de autostradă, care se regăsesc pe teritoriul judeţului Cluj. ”Este vorba despre porţiunea de la Câmpia Turzii până la limita cu judeţul Mureş, aproximativ 8,5 km, plus o alta, de aceeaşi lungime, care face legătura dintre Gilău şi Nădăşel. Dorim să le preluăm şi să le construim în regim de drum judeţean, cu două benzi într-o primă fază, urmând ca în a doua fază să le extindem la patru benzi", declara Alin Tişe la vremea aceea. În acest fel urma să se rezolve devierea traficului greu şi de tranzit din municipiile Cluj-Napoca, Turda şi Câmpia Turzii, asigurând o fluenţă mult mai mare pentru sistemul de transport rutier judeţean. Costurile ar fi urmat să fie suportate de către Consiliul Judeţean Cluj. Aceasta era ”aroganța” din toamnă.
Iată că, odată cu venirea primăverii, președintele Consiliului Județean Cluj a venit cu un nou ”meci” împotriva proaspătului ministru al transporturilor, dispută
generată de neincluderea municipiului Cluj-Napoca în reţeaua prioritară CORE a programul european de transport TEN-T. Preşedintele CJ a prezentat, în cadrul ultimei conferințe de presă, faptul că în data de 27 martie la Bruxelles, în şedinţa Consiliului pentru Transport a fost revizuită Reţeaua de transport TEN-T. Aici s-a stabilit includerea municipiului Târgu Mureş în CORE Network (reţeaua prioritară) a reţelei TEN-T pentru sectorul de transport rutier şi feroviar. În aceste condiţii Clujul rămâne în continuare inclusă în CORE doar cu Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca, fără partea de rutier şi feroviar, unde se regăseşte în rețeaua secundară. Includerea Târgu Mureş-ului în această reţea îi va aduce un avantaj în dezvoltarea infrastructurii pe termen lung, deoarece prin CORE se asigură fondurile europene pentru dezvoltare şi prioritate la dezvoltare. Potrivit lui Alin Tişe, prin această decizie va fi afectată dezvoltarea transportului inter-modal al Clujului, deoarece fondurile se stabilesc până în anul 2030.
„Fără o reţea rutieră şi feroviară pe măsură, în timp inclusiv Aeroportul va avea de suferit, datorită ieşirii din sistemul inter-modal integrat de transport”, a apreciat Alin Tişe. Decizia nu este încă definitivă. Noile reglementări au trecut doar de Consiliul pentru Transport, Telecomunicaţii şi Energie, urmând a fi trecute prin aprobarea Parlamentului European. În aceste condiţii preşedintele Consiliului Judeţean va demara o acţiune de lobby pe lângă europarlamentarii români pentru susţinerea includerii Clujului în reţeaua principală a TEN-T şi pentru sistemul feroviar şi rutier. În acest demers va insista pe rolul şi dinamica Clujului în această parte a ţării, fiind un judeţ de referinţă în Regiunea de Nord Vest, prin care se face legătura României cu Europa Centrală şi de Vest. Totodată se va solicita Ministerului Transporturilor ca la o viitoare actualizare a acestei reţele să fie inclus şi Clujul în reţeaua principală pe toate sectoarele de transport.
Săptămâna trecută, președintele Consiliului Județean, Alin Tișe, a pornit încă un atac ”la baionetă”, contra ministrului transporturilor. Alin Tişe spune că ministrul Alexandru Nazare nu avea dreptul să ia decizia de a schimba traseul Borş - Zalău - Câmpia Turzii - Târgu-Mureş - Iaşi - Ungheni cu un alt traseu, care ocoleşte zona de nord-vest a ţării, respectiv Timişoara - Sebeş, Câmpia Turzii, Târgu-Mureş - Iaşi - Ungheni. Alin Tișe a fost citat de Ziua de Cluj: "Pentru tot ce înseamnă trafic rutier, că vorbim de drumuri urbane, naţionale, autostradă sau numai de drumuri locale şi judeţene, Clujul nu va avea prioritate să obţină finanţări, pentru că aşa a crezut de cuvinţă ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare. Eu nu pot accepta o astfel de situaţie. Dacă domnul Nazare, din proprie iniţiativă, a găsit de cuviinţă să promoveze în cadrul Comisiei de Transport a Parlamentului European cu totul altă variantă de legătură cu Estul Europei decât cea care viza nord-vestul ţării şi care includea şi Clujul, atunci înseamnă că este incompetent şi că trebuie să-şi dea demisia", a comentat Tişe, pentru publicația clujeană.
Trebuie subliniat că aici nu este vorba doar de județul Cluj ci și de localitățile Turda sau Câmpia Turzii luate separat.
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.