Primăria Turda are un nou administrator, în persoana lui Dorin Apahidean, nimeni altul decât președintele Consiliului de Administrație de la Societatea Turda Salina Durgău SA.
Dorin Apahidean a fost singurul care și-a depus candidatura pentru acest post, la concursul care s-a desfășurat în data de 23 februarie 2017. Postul de Administrator Public a fost lăsat liber, după demisia lui Radu Crișan, omul de încredere a fostului primar, Tudor Ștefănie, la câteva săptămâni după alegerile locale din anul 2016.
În cadrul concursului pentru postul de Administrator Public, Dorin Apahidean aobținut punctaj maxim, 100 de puncte din tot atâtea posibile (vezi facsimil alaturat).
Vezi mai jos condițiile generale de ocupare a postului și alte criterii care au stat la baza ocupării postului de administrator public:
- are cetăţenia română și domiciliul în România,
- cunoaște limba română, scris si vorbit;
- are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
- are capacitate deplină de exerciţiu;
- are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează;
- nu a fost condamnată definitiv pentru săvârsirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului ori contra autorităţii, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni săvârsite cu intenţie, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
- nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani dovedit, dacă este cazul, cu copia carnetului de muncă sau, după caz, o adeverinţă;
- nu a desfăşurat activitate de poliţie politică, astfel cum este definită prin lege.
Condiţii specifice de ocupare a postului:
- Studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în domeniul de licenţă ştiinţe economice, juridice sau inginereşti, specializarea inginerie civilă
- Experienţă profesională de minim 5 ani
- Experienţă managerială de minim 2 ani
- Elaborarea unui proiect de management, structurat pe baza obiectivelor şi criteriilor de performanţă indicate, în scopul furnizării de servicii pe baza principiilor şi tehnicilor moderne de management public
Abilităţi şi aptitudini necesare postului:
- Capacitate de analiză şi sinteză
- Planificare şi acţiune strategică
- Bune abilităţi în gestionarea resurselor umane
- Gestionare eficientă a resurselor alocate
- Control şi depistare a deficienţelor
- Rezolvarea eficientă a problemelor
- Bună capacitate de relaţionare
- Capacitate de consiliere şi îndrumare;
- Abilităţi de mediere şi negociere;
- Îndeplinirea obiectivelor.
Candidaţii vor elabora un proiect de management pe o perioadă de 4 ani, în scopul furnizării de servicii pe baza principiilor şi tehnicilor moderne de management public, conform atribuţiilor specifice, obiectivelor asociate, indicatorilor şi standardelor de performanţă de mai jos:
I. Atribuţii specifice pentru asigurarea desfăşurării în condiţii de performanţă a activităţii administratorului public:
1. coordonarea, monitorizarea, evaluarea şi controlul furnizării serviciilor publice locale şi a prestatorilor acestora;
2. elaborarea planurilor de acţiune şi de investiţii aferente;
3. elaborarea/coordonarea elaborării proiectelor de finanţare a investiţiilor de interes local din fonduri nerambursabile sau rambursabile;
4. monitorizarea performanţei în furnizarea serviciilor publice locale;
5. coordonarea activităţilor de achiziţii publice;
6. coordonarea activităţilor de investiţii locale.
II. Obiective asociate
1. creşterea indicatorilor de eficacitate şi calitate a serviciilor oferite;
2. eficientizarea cheltuielilor;
3. realizarea la termen a investiţiilor, în conformitate cu bugetul de venituri şi cheltuieli;
4. finalizarea conform programării a tuturor achiziţiilor şi a contractelor de achiziţii;
5. atragerea de fonduri nerambursabile pentru finanţarea unui număr de minim 4 proiecte majore de investiţii de interes local;
6. asigurarea implementării şi funcţionării Sistemului de Management al Calităţii şi obţinerea în termen de 24 luni a unei certificări privind calitatea.
III. Coeficienţi de importanţă ai obiectivelor
1. 15 %;
2. 10 %;
3. 20 %;
4. 20 %;
5. 25 %;
6. 10 %;
Total: 100 %
IV. Criterii/indicatori de performanţă
1. nivel de satisfacţie al beneficiarilor;
2. număr proiecte de investiţii de interes local aprobate în vederea finanţării;
3. tipuri de cheltuieli optimizate;
4. grad de execuţie la termen (%);
5. nivel de utilizare a bugetului alocat (%);
6. cuantum achiziţii publice realizate din cele programate (%);
7. reducerea numărului achiziţii contestate (%);
8. reducerea numărului de reclamaţii (%).
V. Ţinte/standarde de performanţă
1. asigurarea unui nivel de satisfacţie de 95% pentru serviciile publice aflate în coordonare;
2. număr proiecte de investiţii de interes local aprobate în vederea finanţării: minim 4;
3. tipuri de cheltuieli optimizate: minim 3 tipuri;
4. grad de execuţie la termen (%): 100%;
5. nivel de utilizare a bugetului alocat (%): 100%;
6. cuantum achiziţii publice realizate din cele programate: 100%;
7. reducerea numărului achiziţii contestate cu 25% ;
8. reducerea numărului de reclamaţii cu 15 %.
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.