26
Ma, Noi
2 New Articles

Turda
Tools
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Același studiu la care am făcut referire în materialele anterioare în care vorbeam de necesitățile legate de traficul vehiculelor, bicicliștilor și pietonilor la nivelul municipiului Turda a relevat informații deosebit de importante referitor la problemele legate de transportul public din municipiul de pe Arieș și percepția turdenilor despre acesta.

 

Studiul a relevat și principalele probleme ale transportului public din Turda:

• Există un număr de 8 trasee licențiate, deservite de către operatorul existent printr-un număr zilnic de 17 autobuze, din totalitatea parcului rulant compus din 24 autobuze

• Dotările și facilitățile existente în stații sunt, în general, deficitare

• Timpii de așteptare în stații sunt reduși, în condițiile unor frecvențe ridicate ale sosirilor în stații pentru toate liniile ce deservesc o anumită stație, ceea ce determină ineficiență a serviciilor. Există, prin urmare, oportunitatea de eficientizare a serviciilor prin reducerea frecvenței sau eliminarea liniilor redundante

• Există necesitatea înființării de noi trasee, precum și extinderea celor existente, acolo unde există cerere potențială ; de asemenea, anumite trasee sunt redundante, deservind aceeași cerere

• Variațiile orare ale cererii sunt semnificative, ceea ce conduce la necesitatea modificării frecvențelor

• Operatorul de transport furnizează serviciul de utilitate publică pe baza unui contract de delegare a serviciilor extins pe două perioade succesive de câte 6 luni, contractul inițial expirând deja în data de 02/05/2016

• Sistemul de achiziționare și validare a biletelor de călătorie prin SMS sau prin cumpărare directă de la chioșcuri este ineficient

• Sistemul de control din mijloacele de transport este ineficient, ceea ce determină un procent ridicat al călătoriilor frauduloase

• Aproximativ o treime (33%) din totalul cheltuielilor înregistrate de operator sunt reprezentate de costurile salariale, în timp ce costul cu combustibilul deține o pondere de aproximativ 25%.

Întrebați, despre principala problemă legată de transportul public (evaluare in ordine descrescătoare a gradului de importanță – medie a notelor de la 1 la 10), iată ce răspunsuri au dat turdenii:

e) Lipsa informațiilor privind trasee, orar, timpi de așteptare în stație 4.7

d) Nerespectarea orarului de transport/întârzieri 4.5

c) Timpi de așteptare foarte mari în stații 3.8

f) Prețul ridicat al biletelor/abonamentelor 3.8

a) Mijloace de transport fără facilități de bază (aer condiționat, încălzire, etc.) 3.2

b) Mijloace de transport aglomerate 3.0

Documentul din care prezentăm aceste date relevă și condițiile în care cei care în prezent nu utilizează transportul public ar apela la această modalitate de deplasare în interiorul localității. În timp de 32.6% susțin că nu ar utiliza transportul în comun NICIODATĂ, arătând o reticență maximă față de acest mod de deplasare, 29.3% spun că ar apela la transportul în comun dacă mijloacele de transport ar fi mai moderne. 11.1% solicită o viteză de deplasare mai mare, 7.8% cer mai multe modalități de achiziție a biletelor sau abonamentelor de călătorie, 7.3% ar merge cu autobuzul dacă timpii de așteptare ar fi mai mici, 6.3% ar avea nevoie de informații despre trasee, orar, conexiuni și, în fine, 5.6% au un alt motiv pentru care nu folosesc transportul în comun.

Pin It

Add comment

Regulile de baza pentru a face comentarii pe site
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.


Security code
Refresh