27
Sam, Apr
1 New Articles

Turda
Tools
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

 drum-spanioli-2Reprezentanții firmei spaniole care au realizat drumul demonstrative folosindu-se de o substanță produsă de fabrica lor au plecat din România după ce au ținut o conferință de presă la Turda, la sediul Partidului Social Democrat. O conferință de presă la care au participat alături de spanioli președintele acestui partid, senatorul de Turda Alexandru Cordoș și directorul SC Domeniul Public Turda, Adrian Sălăgean.

Patronul firmei spaniole, Teodoro Blanco și fiul său, Luis Blanco, au răspuns întrebărilor presei afirmând, totodată, că doresc să edifice o fabric, la Turda, care să producă polimerii folosiți la realizarea drumurilor de pământ, prin metoda folosită de ei, o metodă pe care am descris-o într-un alt material din paginile acestui ziar, când am relatat despre drumul dintre podul de peste Arieș și strada Petru Maior, pe care spaniolii l-au realizat, demonstrativ, pe cheltuiala lor. Firma lor este angrenată în construirea unor astfel de drumuri în mai multe țări din Africa și America Latină dar, conform afirmațiilor lui Teodoro Blanco, este interesată de extinderea afacerilor lor în România și Rusia.

Cristian Matei, cel care este promotorul aducerii spaniolilor în România, a declarat că ”în orice lucru pe care îl faci trebuie să ai discernământ, să ai un pic de curaj și să iei, adeseori, hotărâri foarte rapide. Am făcut acest lucru. Ați văzut cu toții cum arată drumul lucrat de firma spaniolă iar alături, am executat aceeași lucrare, pe o porțiune de câțiva metri, folosindu-se efectiv pământ gol, pământ agricol”, a subliniat Matei, manifestându-și regretul că alt susținător al acestui tip de lucrări de infrastructură, Ioan Oleleu, vicepreședintele Consiliului județean Cluj nu a putut fi prezent la întâlnirea cu spaniolii, de la Turda.

drum-spanioli-1Senatorul Alexandru Cordoș a declarat: ”Vorbim aici de o metodă inovativă, de un experiment pentru România, iar țara noastră, după cum știți are foarte multe drumuri pietruite. Am înțeles că aceste costuri de realizare a unui drum cu metoda spaniolilor se ridică la doar 50 % din costurile pietruirii acelui drum iar aceasta ar însemna o soluție, inclusiv financiară, pentru realizarea unor astfel de drumuri, bineînțeles, după obținerea tuturor aprobărilor necesare și încadrarea acestor lucrări în standardele acceptate în țara noastră”, a spus senatorul Alexandru Cordoș.

Cu metoda spaniolilor ar putea fi aduse la stadiul de drum drept ca-n palmă, de o duritate similară cu cea a asfaltului, zeci de artere din Turda, mai ales cele neasfaltate din cartierul Oprișani care în acest moment se află într-o stare jalnică, dar și cele din cel mai nou cartier al orașului, Cartierul Primăverii. Se așteaptă o poziție din partea autorităților locale turdene, care ar putea decide alocarea unor sume de bani pentru reabilitarea drumurilor de pământ din Turda.

Pin It

Add comment

Regulile de baza pentru a face comentarii pe site
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.


Security code
Refresh