28
Joi, Noi
1 New Articles

Turda
Tools
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Directorul STP Turda, Dan Mostecky, a emis un comunicat de presă în care recunoaște calitatea problemele existente în derularea serviciului de transport local în comun, al cărei operator este firma pe care o conduce. Înainte de a-și cere scuze pentru neplăcerile create turdenilor care folosesc transportul public, inginerul turdean explică motivele pentru care autobuzele sunt mai puține, mai rare e trasee și, implicit, mai aglomerate, precizând și motivele care au dus la această situație:

„Întrucât în ultima perioadă s-a înmulţit numărul de sesizări ale cetăţenilor din Municipiul Turda care semnalează aglomeraţie la orele de vârf sau nerespectarea programului de circulaţie afişat, venim să răspundem sesizărilor şi să recunoaştem disfuncţionalităţi în programele de circulaţie care au în principal următoarele motive:

 - Starea de uzură a parcului auto influenţată de îmbătrânirea mijloacelor de transport. Chiar dacă în ultimii doi ani au fost realizate numeroase lucrări de modernizare a infrastructurii rutiere de la momentul preluării acestui serviciu de către compania noastră până în anul 2016, starea de uzură a mijloacelor de transport s-a accentuat semnificativ din cauza drumurilor și autobuzele noastre suportǎ căderi accidentale care necesită remediere imediată şi care lasǎ descoperit traseul deservit.

 - Lipsa investiţiilor în autobuze noi. În planul iniţial, STP intenţiona achiziţionarea a 3-4 mijloace de transport noi în fiecare an care să înlocuiască mijloacele de transport cu care s-a început activitatea. Dar datorită faptului că fosta conducere a oraşului, încă de la începutul contractului a refuzat să-şi onoreze obligaţiile contractuale refuzând plăţile cuvenite pentru activitatea pe care o derulăm, nu ne-am putut îndeplini planul de reînoire a parcului auto.

Acele sume neachitate au fost lăsate “moştenire” actualei conduceri a oraşului şi fac în prezent obiectul unor litigii.

 - Prin două Hotărâri de Consiliu ale Municipiului Turda din anul 2012, promovate la iniţiativa primarului de atunci şi anume HCL 184/2012 şi HCL 185/2012, s-a solicitat atât înlocuirea celor mai noi patru mijloace de transport cu mijloace de transport învechite cât şi reducerea numărului de curse la anumite intervale orare. Adoptarea acestor Hotărâri au influenţat negativ atât starea parcului auto cât şi frecvenţa pe trasee 

     - Un alt motiv deloc de neglijat este faptul că la întocmirea caietului de sarcini pentru licitaţia din 2009, s-au omis cursele de convenţie pentru elevi. Astfel  s-au solicitat cu 4 mijloace de transport mai puţin decât este necesar la orele de vârf. 

 Aceştia sunt factorii principali care influenţează negativ activitatea noastră din ultima perioadă. Consider regretabil că în timp calitatea transportului pe care-l prestǎm pentru cetăţenii Municipiului Turda a scăzut semnificativ după anul 2012 în loc să crească aşa cum ne doream cu toţii, dar proasta colaborare avută cu fosta administraţie şi lipsurile financiare spre care această colaborare ne-a împins, nu pot stimula progresul.  

Ne cerem scuze pentru neplăcerile pricinuite şi vă asigurăm că în momentul de faţă facem eforturi deosebite pentru a remedia situaţia şi a păstra atât continuitatea activităţii de transport public local cât şi colectivul necesar desfășurării acesteia până la preluarea activităţii de către operatorul municipal, care pe lângă mijloace de transport moderne propune un program de circulaţie mai generos”, se arată în comunicatul semnat de ing. Mostecky Dan Robert.

Trebuie să apreciem sinceritatea conducerii STP, cu atât mai mult cu cât declarațiile au fost făcute din proprie inițiativă. Municipiul Turda se află în situația de a plăti sume importante câștigate în instanță de STP Alba Iulia, implicit de Punctul de lucru Turda al societății, din cauza unor decizii care s-au dovedit extrem de proaste – nu o spunem noi, ci instanțele de judecată – luate de Consiliul local Turda din perioada în care era primar liberalul, fost PD-L-ist, Tudor Ștefănie. Adică acel Consiliu local, în care Ștefănie, președintele PNL, deținea o majoritate indubitabilă, iar consilierii din partidul său, cei din UDMR, sau chiar din alte partide corupte de cel căruia i se spunea „Suleiman”, ridicau mâinile la unison pentru a aproba, asemenea unor macarale, tot ce propunea primarul investit cu puterea totală la Turda. Unde mai pui sumele importante cheltuite pe case de avocatură?

Întrebarea care rămâne și la care nu ne răspunde nimeni, este de ce sunt trași la răspundere actualii vinovați. Pentru corectitudine, trebuie să precizăm că, unele HCL-uri la care face referire directorul STP, au fost adoptate inclusiv cu votul PSD și a actualului primar, pe atunci consilier local.

-----------

Pentru cei interesați de subiect, dăm mai jos lin-uri către alte articole, pe aceeași temă, scrise și/sau publicate de noi de-a lungul vremii: 

STP cere Municipiului Turda, în instanță, peste 120 de miliarde de lei!

Comunicat de Presă - STP Turda

STP șantajează Primăria Turda?

Rușine, STP Turda!

S-a aprobat majorarea tarifelor, dar problema STP rămâne

Circa 7 miliarde din banii turdenilor, pierduți în instanță!

S-a ales modalitatea de delegare a serviciului de transport public local în municipiul Turda

Prejudicii de 82 miliarde și abateri financiare de aproape 300 miliarde lei vechi la Turda

Matei rupe tăcerea! Vezi ce moștenire i-a lăsat „Suleiman”!

Probleme legate de transportul public de persoane din Turda!

Pin It

Add comment

Regulile de baza pentru a face comentarii pe site
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.


Security code
Refresh