26
Joi, Dec
0 New Articles

Turda
Tools
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Serviciul de sfat medical pediatric prin telefon ALOPEDI 0364917 asigurat de către Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii Cluj-Napoca a împlinit cinci ani de activitate.numar de telefon alopedi, asistenta pediatrica la telefon

Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj: „E o nouă premieră națională, inițiată de spitalul nostru de copii, și care s-a dovedit a fi o reușită deplină. Îi felicit pe inițiatorii acestui proiect care se bucură de un succes incontestabil, precum și pe toți cei care au crezut în idee și au susținut-o pentru a deveni realitate. Le doresc tuturor medicilor și întregii echipe multă putere de muncă în continuare, iar celor cinci ani de ALOPEDI tocmai împliniți să li se adauge mulți alții”.

În ceea ce privește evoluția serviciului, acesta a avut o adresabilitate mare încă de la început. Astfel, în luna februarie 2014 au existat deja peste 400 de apeluri, iar primul și al doilea an de funcționare s-au încheiat cu peste 6.000 de apeluri – 6.848 în anul 2014, respectiv 6.846 în 2015. După cinci ani de funcționare, numărul de apeluri este aproape dublu, peste 11.000 în anul 2018, iar numărul copiilor a căror stare nu impune prezentarea imediată la medic se menține între 68 și 70%. Acest aspect dovedește faptul că părinții au înțeles că atunci când starea copilului este gravă trebuie apelat numărul unic de urgență 112 pentru a nu întârzia intervenția medicală. De altfel, evaluarea telefonică a copilului bolnav are ca scop îndrumarea acestuia la momentul potrivit spre unitatea medicală adecvată problemei medicale a copilului. Părinții sunt rugați să răspundă unor întrebări iar medicii decid, pe baza răspunsurilor, dacă părinții pot îngriji copilul bolnav la domiciliu urmând sfaturile medicale sau trebuie să se adreseze imediat unui serviciu medical.

ALOPEDI 0364917 este dedicat în primul rând copiilor din zona metropolitană Cluj-Napoca dar, în acest moment, aproape 40% dintre apeluri provin din alte județe ale țării, precum și de la românii plecați în străinătate. Serviciul de callcenter pediatric este deservit 24 de ore din 24, 7 zile din 7, de către medici cu specialitatea pediatrie și medicină de urgență, din dorința de a asigura copilului bolnav asistența medicală potrivită problemei medicale pe care acesta o are. De asemenea, pentru asigurarea serviciului de gardă ALOPEDI 0364917 sunt necesari între 30 și 35 de medici cu pregătire specifică triajului telefonic, asigurarea permanenței făcându-se prin munca în trei ture într-un interval de 24 de ore. Pentru realizarea unui act medical de calitate, medicii urmează periodic cursuri de perfecționare, cel mai recent astfel de curs desfășurându-se în luna septembrie 2018. Pe lângă cunoștințele medicale specifice evaluării telefonice, medicii ALOPEDI își perfecționează și abilitățile de comunicare, obținerea telefonică a informației corecte fiind o parte extrem de importantă a evaluării realizate la telefon.

Totodată, în ultimul an, o echipă de experți în tehnologia informației s-a implicat voluntar în dezvoltarea și retehnologizarea ALOPEDI 0364917, în viitor urmând a fi resimțite îmbunătățiri semnificative din acest punct de vedere.

În luna ianuarie 2014, în cadrul Spitalului Clinic de Urgență pentru Copii Cluj-Napoca s-a înființat primul serviciu de callcenter pediatric din România, după un an, 2013, în care o echipă de medici a elaborat algoritmi de lucru și a pregătit teoretic și practic un număr de 65 de medici în domeniul triajului telefonic, sub coordonarea domnului conferențiar universitar doctor Călin Lazăr, directorul medical al spitalului și medicul care a crezut că această ideea este realizabilă. Ministerul Sănătății și-a dat acordul pentru funcționarea acestui proiect – pilot în cadrul spitalului, dar finanțarea a fost posibilă doar prin intermediul unui contract de sponsorizare pe care spitalul l-a încheiat cu o fundație ce a asigurat finanțarea proiectului în primele 15 luni de activitate. Pe parcursul anului 2015 funcționarea ALOPEDI a fost asigurată parțial prin voluntariatul medicilor din Unitatea de Primire a Urgențelor Pediatrice și parțial prin sponsorizări, iar începând cu luna decembrie 2015 Ministerul Sănătății a decis finanțarea unei linii de gardă dedicate serviciului de callcenter din Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii Cluj-Napoca, ALOPEDI 0364 917. Funcționând într-un imobil aflat în proprietatea Consiliului Județean și beneficiind de sprijinul acestui for, numeroase costuri de funcționare, de natură logistică și administrativă, au fost suportate din fondurile Consiliului Județean.

 

Biroul de presă

21 ianuarie 2019

Pin It

Add comment

Regulile de baza pentru a face comentarii pe site
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.


Security code
Refresh