05
Joi, Dec
4 New Articles

Turda
Tools
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Thumbnail image

Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor (APC) Turda a primit până la data de 31 august 2011 un număr de 188 de sesizări scrise din partea unor clienţi nemulţumiţi de produsele sau serviciile oferite de diferitele societăţi cu care au avut de-a face.
Cei doi lucrători de la APC, preşedintele Ioan Chiorean şi Marilena Nemeti, consilier pe probleme de protecţia consumatorilor, au dat curs tuturor acestor sesizări şi altora, nenumărate, primite la telefon.

Fiecare sesizare este tratată cu seriozitate şi maximum de celeritate pentru că, spune preşedintele Ioan Chiorean, "dacă omul a venit la noi înseamnă că are o problemă pe care noi, dacă putem, trebuie să-l ajutăm să şi-o rezolve." Fiecare hârtiuţă este îndosariată cu grijă, nimic nu se pierde. Acelaşi Ioan Chiorean spune că "o hârtiuţă pierdută este o problemă a cuiva rămasă nerezolvată".  Spre comparaţie, pe întreaga perioadă a anului trecut s-au primit 290 de sesizări sau reclamaţii scrise. Dintre acelea, un număr de 277 sesizări au fost rezolvate pe cale amiabilăîn timp ce celelalte 75 de sesizări au fost trimise spre rezolvare Comisariatului Judeţean Cluj pentru Protecţia Consumatorilor.
Din totalul sesizărilor primite anul trecut, un număr de 81 de reclamaţii au vizat produsele de folosinţă îndelungată; 71 de sesizări au reclamat utilităţi publice necorespunzătoare calitativ iar 62 dintre reclamaţii au vizat prestările de servicii. Doar 16 au atras atenţia asupra slabei calităţi a produselor alimentare, ceea ce nu este mult pentru 365 de zile.
Aşa stau lucrurile şi în acest an. Preşedintele Chiorean susţine că 75-80 % din sesizări sunt rezolvate pe cale amiabilă prin intermedierea asigurată de cei doi lucrători ai APC Turda între consumator şi agentul economic reclamat. Restul ajung la instituţii judeţene sau regionale cum sunt Inspectoratul Teritorial de Muncă sau Comisariatul Judeţean Cluj pentru Protecţia Consumatorilor pentru că, dacă APC Turda nu are drept de control şi/sau sancţiune, în timp ce CJCPJ poate face acest lucru, conform legii.
Mergând mai departe în trecut, după înfiinţarea APC Turda s-a semnat un contract de colaborare cu Primăria Turda în 2006. Statistica indică o fluctuaţie a numărului total al sesizărilor scrise dintr-un an. Continuăm să ne referim la cele scrise pentru că acestea aduc după sine o acumulare de documente, şi o muncă ce include rapoarte şi răspunsuri către petent. Astfel, dacă în 2008 s-au înregistrat 311 sesizări şi reclamaţii la APC Turda, un an mai târziu au fost doar 270 iar în 2010, 290. Ioan Chiorean explică faptul că în 2008 era vorba de o grămadă de reclamaţii privind calitatea aparatelor electocasnice într-o perioadă în care se înregistrau multe astfel de achiziţii în campaniile cunoscute drept "vânzări în rate, direct în magazin, doar cu buletinul". Apoi acel fenomen s-a diminuat până la dispariţie, locul fruntaş al sesizărilor revenind de atunci celor care vizau nemulţumiri legate de facturi ale societăţiile furnizoare de servicii sau referitoare la contractele şi ratele pentru produse bancare. Există plângeri considerate drept repetitive, cum sunt cele legate de modul de facturare şi încasare a plăţii pentru gaz ori alte astfel de servicii.
Cele mai interesante sesizări pot fi considerate cele care arată că anumite societăţi finanţatoare de credite impun comisioane nesimţite iar dacă oamenii nu le achită se trezesc cu recuperatori la uşă. Alte sesizări care, deşi există de anii trecuţi şi se repetă, nu au fost rezolvate până acum. Aici pot fi încadrate cele care solicită înfiinţarea unor toalete pentru cumpărători la magazine ca Billa sau Penny Market. "Există oameni care se plâng, mai ales cei în vârstă, că în aceste magazine nu sunt toalete pentru cumpărători. Sunt oameni care au probleme cu prostata sau pot fi surprinşi de necesităţi fiziologice iar absenţa toaletelor în supermarket-uri le crează un disconfort enorm" mai spune Ioan Chiorean.
Un alt caz a fost cel al unui cumpărător care a venit cu un pachet de paste plin cu gărgăriţe. Problema a fost doar că s-a prezentat la APC la o lună de la cumpărarea produsului, astfel că omul nu a putut fi ajutat.
Chiar în această săptămână, un bătrânel mi-a arătat că frigiderul pe care îl cumpărase de la un magazin din Turda era defect.Cei care au venit să i-l repare au sudat anumite componente ale agregatului dar acesta se încăpăţâna să nu funcţioneze. Tot purtat cu vorba de cei de la magazin, omul a ajuns şi la APC. Ioan Chiorean a purtat mai multe discuţii telefonice cu cei de la firma din Bucureşti a cărei reprezentanţă de la Turda a vândut frigiderul şi, după săptămâni de telefoane, s-a reuşi, în sfârşit ca omul să poată să-şi ia un alt frigider sau, dacă dorea, să i se restituie banii în totalitate.
Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor Turda are 12 membri fondatori şi 88 de membri simpli (cotizanţi). Preşedintele Chiorean subliniază că niciunul dintre aceşti membri, inclusiv el şi colega sa, Marilena Nemeti, nu au drept de control, lucru stipulat şi pe legitimaţiile cu care ei se prezintă. "Singurii care au drept de control şi de sancţionare sunt comisarii de la Comisariatul Judeţean Cluj pentru Protecţia Consumatorilor" susţine preşedintele Ioan Chiorean.

Pin It

Add comment

Regulile de baza pentru a face comentarii pe site
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.


Security code
Refresh