Aeroportul din Cluj Napoca se impune ca poartă de intrare în Transilvania nu numai în domeniul traficului aerian de pasageri. Conducerea Consiliului Judeţean Cluj a făcut deja primii paşi pentru transformarea Aeroportului Cluj Napoca în principala poartă de intrare şi în ceea ce priveşte traficul aerian greu, de mărfuri.
Principala premisă pentru realizarea acestui deziderat este edificarea unei piste de mare lungime, care să permită aterizarea unor aeronave de mari dimensiuni.
Demersurile pentru construcţia unei astfel de ifrastructuri au început de câţiva ani şi nu a fost un lucru uşor. Pentru că, în afara proiectului grandios trebuiau găsite soluţii pentru terenurile pe care urma să fie turnată pista de aterizare. Iar exproprierile sunt întotdeauna dificile, în România, pentru că banii pentru terenuri vin destul de greu. Tocmai de aceea, construcţia pistei de trei kilometri şi jumătate a fost împărţită în două etape.
Preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Alin Tişe, a emis în 5 octombrie 2011, ordinul de începere a lucrărilor pentru execuţia pistei de decolare-aterizare de 3500 m – etapa I şi suprafeţe de mişcare aeroportuare aferente. Emiterea ordinului survine ca urmare a adjudecării de către Asocierea SC Napoca SA- SC Icco Systems SRL – SC Geo Arc SRL a licitaţiei organizate în acest scop precum şi a contractului de execuţie a lucrărilor perfectat în acest sens.
În aceste condiţii, conform contractului semnat, finalizarea lucrărilor va trebui realizată în termen de 6 luni. Valoarea financiară a ofertei câştigătoare a fost de 32.436.982 EUR, fără TVA.
„Am marcat astăzi un nou pas înainte, extrem de important, în procesul mult mai larg şi ambiţios de extindere şi modernizare a aeroportului clujean. Importanţa investiţiei este una de necontestat în condiţiile în care construirea unei noi piste, capabile să permită aterizarea aeronavelor de mari dimensiuni, reprezintă o premisă esenţială în procesul de consolidare a statutului de centru regional în domeniul aeroportuar, constituind totodată un punct de pornire pentru alte proiecte ce vizează dezvoltarea întregii regiuni", consideră preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Alin Tişe.
Dincolo de extinderea aeroportului clujean dar şi de diversificarea activităţii sale, întregul judeţ, ba şi toată regiune, se vor dezvolta într-un ritm accelerat. Transporturile de tip cargo urgentează afacerile şi încurajează capitalul extern să fie investit într-o astfel de regiune. "Tocmai de aceea", susţine vicepreşedintele Radu Bica,"interesul Consiliului Judeţean Cluj este de a finaliza şi autostrada Transilvania, pentru ca astfel Clujul să devină cu adevărat cea mai importantă poartă de intrare/ieşire a mărfurilor dar şi un pol de dezvoltare pentru întreaga regiune.
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.